Gå til innhold
Hundesonen.no

Kosttilskudd


Recommended Posts

Jeg gir Sophus fiskeolje hver dag, og varierer mellom Dr. Baddakys/Salmopet/OmegaNor. Veterinærene "våre" anbefalte å gi daglige og store doser fiskeolje for å "booste" immunforsvaret. Jeg gir omtrent det dobbelte av hva som er foreskrevet av dosering. Jeg synes det har hjulpet en del, både på appetitt, poter, pels og selvfølgelig helsen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir Sophus fiskeolje hver dag, og varierer mellom Dr. Baddakys/Salmopet/OmegaNor. Veterinærene "våre" anbefalte å gi daglige og store doser fiskeolje for å "booste" immunforsvaret. Jeg gir omtrent det dobbelte av hva som er foreskrevet av dosering. Jeg synes det har hjulpet en del, både på appetitt, poter, pels og selvfølgelig helsen hans.

Bare pass på at det ikke blir rennebæsj, for fiske olje har den virkiningen dersom det blir for mye.

Noen hunder tåler mye olje, andre blir bløt i magen med en gang og det er ganskje kjipt og mot sin hensikt :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at det ikke blir rennebæsj, for fiske olje har den virkiningen dersom det blir for mye.

Noen hunder tåler mye olje, andre blir bløt i magen med en gang og det er ganskje kjipt og mot sin hensikt :icon_redface:

Den kjenner jeg til, det begynte bra. MEN magen ble løs uansett hvor lite vi hadde i. Og han ble jo bra igjen med engang vi sluttet med det. Så tydelig at det var fiskeoljen som var grunnen. Så jeg måtte finne andre tips :P

(Forresten, noen som vet hvor lenge en uåpnet Boost (fiskeolje) fra Olivers holder seg :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at det ikke blir rennebæsj, for fiske olje har den virkiningen dersom det blir for mye.

Noen hunder tåler mye olje, andre blir bløt i magen med en gang og det er ganskje kjipt og mot sin hensikt :P

Det var nytt for meg faktisk..

At en hund kan får diare av for mye fiskeolje. :P Men det er vel igrunn ikke så rart, jeg vet det er den del hunder som ikke tåler fisk. :P

Har heldigvis ikke opplevd det med Sophus, og han får en god del fiskeoljer på maten. Jeg har i tillegg gitt ekstra fiskeolje for å smøre tarmen når han har spist ulovlige ting som pinner, barkerbiter og leke"innvoller"/stopping. :rolleyes: Resultatet er en veldig blank og glansfull, men fast og fin *kremt* avføring.. :icon_redface:

Huff.. Jeg kjenner på meg at jeg kan altfor mye hunden min sine etterlatenskaper... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei Jeg har en hund på snart 2 år og en valp på 10 uker. Valpen er selvfølgelig veldig leken og er som valper flest. Valpen synes det er veldig gøy å leke med den eldre hunden ved å gå etter bein og hale, også normalt, men hunden min på snart 2 år sier aldri ifra når hun har fått nok. Ser på hele kroppsspråket hennes at hun synes det er slitsomt, men hun sier aldri noe, bare prøver å løpe unna. Da blir det jeg som må steppe inn å «redde» henne og få valpen unna. Når den 2 år gamle hunden var valp og var voldsom mot eldre hunder ble hun satt på plass på en fin måte og dette skapte fine læringsøyeblikk. Har dere noen tips?
    • Tror jeg må slutte å følge denne tråden jeg...noe så nyyyydelig❤❤❤
    • Godt å høre han er over det! Voksne buller må få lov å være litt DQ😄
    • Jeg bor i borettslag med hund. Tidligere måtte man søke, men fikk det trolig alltid innvilget. Nå må man ikke søke lenger. Det er veldig mange med både hund og katt i området  Jeg tenker normal folkeskikk og å ta hensyn til naboer, så går det fint. Håper de også har litt toleranse, spesielt i en periode nå som jeg har valp. Han må dessverre lære seg hvordan han skal oppføre seg. 
    • Ikke bare min som er drama queen når det gjelder potene altså 😅
×
×
  • Opprett ny...