Gå til innhold
Hundesonen.no

Bytte for


Tonje

Recommended Posts

Ja nå skal vi prøve å bytte for,for jeg er ikke 100% fornøyd med det vi bruker nå. Jeg synes det til tider kommer ut mer bak enn det burde,og pelsen er heller ikke helt som jeg skulle likt å sett den.

Men jeg aner egentlig ikke hva jeg skal prøve.Har ikke så mye peiling på ernæring,så om noen her har noen tips,kom med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd Brit som er et ganske nytt for her i norge. Jeg og mange andre bruker dette nå og er veldig godt fornøyd. Når en da i tillegg betaler langt mindre for dette en for feks LABB mener jeg dette bør være ett av de forene som du vurderer. De dyreste utgavene av det er vel Lamb & Rice og Activity utgaven av Brit. En av disse ville jeg ha anbefalt. Husker jeg ikke helt feil koster begge disse typene under 300kr for 15kg. Men selv om prisen er lav er ikke dette noe "billig" for med tanke på kvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste/letteste er vel kanskje å gå i en dyrebutikk som har litt forskjellig utvalg og forklare hva hunden har godt på og hva du er fornøyd med og ikke fornøyd med også kan de komme med noen forslag.

Finnes så mange fòrmerker og hundene reagerer forskjellig på de forskjellige så finnes ingen fasit. Du må rett å slett teste ut selv. Så kan jo man selvfølgelig anbefale eller komme med tips men.

Jeg ville funnet et greit fòr uten for mye hokkuspokkus i da hundene forandrer seg også etter alder, årstid osv. Så de trenger forskjellig. Så ville jeg eventuelt en liten stund eller i perioder blandet det 50/50 med våtfòr (vom) og /eller slengt i en eggeplomme og litt ekstra omega 3 i ny og ne. Da blir pelsen bra og det går ned på høykant:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vil anbefale deg Brit jeg også, Tonje!

Milo la på seg to kilo kort tid etter vi begynte på fôret, og avføringa ble fort fastere, og mørkere.

Har bare positivt og si om fôret, og det vet jeg at mange fler har. Jeg står i gjeld til å finne noe negativt til fôret, og helt ærlig så tror jeg det vil ta sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg Brit jeg også, Tonje!

Milo la på seg to kilo kort tid etter vi begynte på fôret, og avføringa ble fort fastere, og mørkere.

Har bare positivt og si om fôret, og det vet jeg at mange fler har. Jeg står i gjeld til å finne noe negativt til fôret, og helt ærlig så tror jeg det vil ta sin tid.

Det er nå en gang slik at uansett hvilket merke for en velger så er noen veldig godt fornøyd med det ene merket mens andre har et helt annet for som favoritt. Det finnes ingen for som fungerer for alle hunder så her er det bare å prøve seg fram. Før eller siden kommer det nok helt sikkert til å dukke opp noen som ikke er fornøyde med Brit også.

Dere får gjerne gå til en dyrebutikk eller en veterinær å handle for for min del men da må dere være klar over at det foret dere får kjøp der koster stort sett det samme og proddusere som feks Brit. Foret dere får der trenger slett ikke å være noe bedre fordet om dere betaler det dobbelte for en sekk. Det meste av denne differansen går til reklame, sopnsing og ikke minst god fortjeneste til de som selger dette.

Derfor ser ikke jeg noen som helst grunn til å velge det dyreste foret hvis det som koster det halve fungerer like bra på DIN hund. Men for noen(få) hunder er det kun spessielle diet for som fungerer bra og da er jo saken grei.

Dessuten tror jeg de forretningene som KUN selger hundefor har minst ilke stor greie på dette med for og foring som mange av de som jobber på en dyrebutikk. De som står på en dyrebutikk skal tross alt kunne mye mer en bare for til hunder. Det er jo ikke grenser for hva som finnes der. De som kun selger for er spessialister på nettopp dette og det er kun dette de satser på så jeg er ikke redd for å gå dit for å få råd og tips. Tror forresten du kan gå inn i hvilken som helst butikk som har for å spørre hva som er det aller beste foret du kan få kjøpt. Jeg er sikker på at det er ett av de forherkene som nettopp DE selger som er det aller beste. Rart att alle for er best...............

Brit finner du mer info om her hvis det skulle være ett aktuelt alternativ for nettopp DEG

http://www.forimport.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man går inn til en forhandler vil jo den nødvendigvis anbefale deg det beste föret for din hund utifra hva dem har. Ikke bare for å selge mezt mulig, men også fordi det er dette fôret de kan best og samtidig regner med at du er ute etter da du er innom dem for å handle.

Skal man få et mest mulig nøytralt svar sånn sett må man kontakte en usponset og uansatt ernæringsekspert;)

Er selv godt fornøyd med både eukanuba og hills, ikke vært så fornøyd med specific og skyttens. Blank pels, mye røyting og billig fôr på skyttens. Men dette varierer gjerne fra hund til hund som noen sa her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste 2 årene brukt Franks Pro gold på mine to. Er veldig fornøyd med dette :icon_redface: Fin og fast avføring.

Jeg betaler også bare 299,- for 15kg. Jeg måtte spørre på dyrebutikken hvorfor dette fòret var så billig. Da fikk jeg til svar at Franks Pro gold brukte minimalt med penger på reklame, for å holde prisen på fòret nede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like individuelt for deg hvilken hund du skal kjøpe som hvilkedt fòr du skal bruke, du må rett og slett prøve deg fram og finne ut hva som fungerer best og hva hunden setter størst pris på.

Jeg har prøvd alt, Labb, Specific, Nutra Nuggets, Hill`s, Royal Canin, Eukanuba, alle typer butikkfòr, Olivers ja you name it, men aller best ble Pro plan. Det er slettes ikke noe billig for og med sine 33kr kg blir det dyrt i lengden, men det er virkelig verd pengene.

Hannhunden min spiser uten å nøle, pelsen er fantastisk blank og ikke fettete, avføringen er og holder seg stabil. Pro plan har også 15 alternativ til enhver hund i et hvert levestadig og bør virkelig prøves. Labb vil jeg ikke se og det er nesten sånn at visst dyrlegen spør deg hva du fòrer på og du svarer labb så spytter de nesten på deg. Hunden spiser jo Labb bra somregel men avføringen er meget ustabil og kommer altfor ofte i forhold til matmengde.

Jeg har en hund som du lett ser om fòret fungerer på og vi stillte han ved siden av søstera som ikke er langhåra. Min på Pro Plan og hun på Labb. Det var virkelig skjønnheten og udyret. Hun var blass og fryktelig fettete i pelsen. Eieren så det da også, at fòret spiller en viktig rolle. Hun bruker aldri Labb igjen.

Men som tidligere nevnt så er det like individuelt hvilket fòr du bruker som hvilken hun du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
her er link til en side som viser hvor man selger Brit hundefor. Fant den etter mye leting, men ser ikke ut som den selges i Rogaland området. Brit hundefor

Heldige du janne og pippi som bor i Trondheim :)

Tjihi... noen fordeler må man vel ha for å bo i barte-byen.

Skal se litt nærmere på den siden der, takk for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte bare jeg ville si at nå har jeg kjøpt inn Labb hundefor. Har prøvd mange for(også vætrinær for), og Sokrates har ikke spist noe særlig ut av noen av de. Enten så kuttet han ut noen biter, eller så snuste han i maten. Så i går ga jeg han labb for første gang, og har ikke sett han spist med en sånn glede før. Så hittill er jeg positivt overrasket. Men det blir likevel spennende å se bivirkningene av foret (om det blir noen). det var min opplevelse med labb hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte bare jeg ville si at nå har jeg kjøpt inn Labb hundefor. Har prøvd mange for(også vætrinær for), og Sokrates har ikke spist noe særlig ut av noen av de. Enten så kuttet han ut noen biter, eller så snuste han i maten. Så i går ga jeg han labb for første gang, og har ikke sett han spist med en sånn glede før. Så hittill er jeg positivt overrasket. Men det blir likevel spennende å se bivirkningene av foret (om det blir noen). det var min opplevelse med labb hvertfall.

Vi har prøvd en haug av fòrtyper på Rex, ettersom han driter så ofte. Han fikk Labb som valp, og etter det prøvde vi Eukanuba, Royal Canin, Oliver (og en til jeg ikke husker). Men vi bestemte oss for å prøve labb igjen nå (nesten 2 år etter første gang). Nå kjøpte vi den kylling og ris (?!) og for en matlyst, og ikke minst, han må ikke lenger bæsje 5 ganger om dagen :) Så nå håper jeg det holder seg sånn fremover. Men bytter nok med engang jeg får bivirkninger (noe jeg ville gjort uansett fòrtype).

Så her fungerer Labb utmerket foreløpig. Liten matlyst og mye avføring på andre fòrtyper vi har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...