Gå til innhold
Hundesonen.no

I'll Kill That Cat...

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia

.....med mindre noen kan fortelle meg at katter har tidsbegrenset løpetid så kommer jeg enten til å bruke øksa - eller bunte den sammen og rygge over den 10 ganger.........

Nå har faenskapen gått å gaula sammenhengende i 2 uker - ikke sånn søt mjauing - neida - gauling - ooaoaoaoaumamamayooaoaoayyyyuoooooouuuuuuiiiiii - sånn som hannkatter lyder når de sloss lyd faktisk... og jeg er i ferd med å få nok.

Hun voldtar katteleker, hun trer seg inni pappesker og står bare å gnur - det VÆRSTE er imidlertid at hun PISSER og BÆSJER overalt.

Helt alvorlig - hennes dager er talte med mindre noen kan si meg at det går over fort - dvs. i løpet av få dager - for dette gidder jeg bare ikke....... Har hatt løpske katter før, men denne er ikke rektig.

.....noen som føler for å overta en katt??

HVOR lenge varer løpetiden på katt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke..jeg har alltid fjernet mulighetene til å få kattunger før den tid.. Men det aner meg at jeg er noget sent ute med vesle kattefrøkna og da jeg overhodet ikke har råd til et så dyrt inngrep akkurat for øyeblikket er jeg livredd for løpetid. Merket du noe før hun begynte å løpe? Må vite når jeg skal stenge av katteluka *ler* Btw.katter som er steriliserte løper ikke :angry: Jeg hadde rast til dyrlegen var jeg deg..(eller meg med bedre råd...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....med mindre noen kan fortelle meg at katter har tidsbegrenset løpetid så kommer jeg enten til å bruke øksa - eller bunte den sammen og rygge over den 10 ganger.........

Nå har faenskapen gått å gaula sammenhengende i 2 uker - ikke sånn søt mjauing - neida - gauling - ooaoaoaoaumamamayooaoaoayyyyuoooooouuuuuuiiiiii - sånn som hannkatter lyder når de sloss lyd faktisk... og jeg er i ferd med å få nok.

Hun voldtar katteleker, hun trer seg inni pappesker og står bare å gnur - det VÆRSTE er imidlertid at hun PISSER og BÆSJER overalt.

Helt alvorlig - hennes dager er talte med mindre noen kan si meg at det går over fort - dvs. i løpet av få dager - for dette gidder jeg bare ikke....... Har hatt løpske katter før, men denne er ikke rektig.

.....noen som føler for å overta en katt??

HVOR lenge varer løpetiden på katt??

"Løpetidskontroll hos hunnkatt.

De fleste hunnkatter blir kjønnsmodne ved 9-10 måneders alder med variasjon fra 4 til 12 måneders alder. Det er bare i vår, sommer og høst månedene hunnkatten viser løpetid. I denne perioden vil hunnkatten komme i løpetid hver 3 uke hvis den ikke blir parret."

http://www.sorlandets-dyreklinikk.no/index...=0&lenke=15

Dra og kastrer den, du.

P-piller anbefales ikke (dessuten er det dyrere og mer kronglete i lengden).

Om du ikke står det ut til du får kastrert den, synes jeg du skal levere den til omplassering, hos noen som tar imot katter.

Jeg synes dine skildringer av livet med denne katten er vel usympatiske, katt er kanskje ikke dyret for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne nyheten fra AlternatiVet i dag:

Vi har kommet til vårmånedene, og håper på lysere dager fremover! Dersom du har en ung katt, og planlegger å kastrere den, er det lurt å gjøre det nå! Les mer om kastrering av hunnkatter og hannkatter under ARTIKLER OM KATT på websiden vår: www.alternativetdyreklinikk.no

Kanskje noe å tenke på... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt <_< Du kan godt ta vår med det samme. Hver gang han er 5 min alene i stuen pisser han i sofaen, i rene klær, rene hundetepper osv <_< Dette er en kastrert katt, som derfor ikke har noen unnskyldninger (mener jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt <_< Du kan godt ta vår med det samme. Hver gang han er 5 min alene i stuen pisser han i sofaen, i rene klær, rene hundetepper osv <_< Dette er en kastrert katt, som derfor ikke har noen unnskyldninger (mener jeg).

Men hadde han vært en hund, ville man undersøkt den hos veterinæren, og snakket om å dressere den til ikke å markere...

Hunder er enten syke eller vet ikke bedre, mens katter er ondskapsfulle og utspekulerte... :wallbash:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde han vært en hund, ville man undersøkt den hos veterinæren, og snakket om å dressere den til ikke å markere...

Hunder er enten syke eller vet ikke bedre, mens katter er ondskapsfulle og utspekulerte... :wallbash:

Han er sjekket hos veterinæren flere ganger, frisk som en fisk får jeg til svar.

(Åja, jeg mener katter er ondskapsfulle og utspekulerte :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Dra og kastrer den, du.

P-piller anbefales ikke (dessuten er det dyrere og mer kronglete i lengden).

Om du ikke står det ut til du får kastrert den, synes jeg du skal levere den til omplassering, hos noen som tar imot katter.

Jeg synes dine skildringer av livet med denne katten er vel usympatiske, katt er kanskje ikke dyret for deg...

Unnskyld?

Nå har jeg hatt katt siden jeg var 6 år, vet at p-piller ikke er sundt - OG at det ikke er særlig sikkert - dog er det på trappene fordi jeg ganske enkelt ikke har råd til å sterilisere henne nå.

Om skildringene mine er usympatiske så er det fordi katten er usympatisk - jeg vet ikke hvor hyggelig du synes det er å ta på deg sko fulle av kattedrit jeg - eller sette deg i sofaen å få ræva full av kattedrit - eller finne kattedrit på spisestuebordet?

DET kombinert med en sinnsyk gauling 24 timer i døgnet gjør meg relativt sur - og spør du meg så er det særdeles usympatiske trekk fra en katt som har eget rom med kattedo som er ren HVER DAG hvor vi til og med har laget kattehull i døra sånn at hun kan komme seg inn når hun vil - og før du sier at hun sikkert ikke liker det hullet så kan jeg fortelle deg at hun bruker det når hun skal spise og har brukt det til dobesøk før hun fikk løpetid.

Vi har forøvrig en annen hunn katt - sterilisert sådan - som er verdens mest elsklige lille vesen - dog temperamentsfull - men særdeles sympatisk på alle plan, en katt man bare må elske............ Den bruker ikke engang kattekasse fordi den selv mener at man går på do ute..... (flinke pusen)....

....og sånn forøvrig - ventetiden på omplasseringssentre for katter er flere måneder........... og jeg har overhodet ikke tenkt til å leve med kattebæsj i hele huset i flere måneder, så dersom det er sånn at katter løper i ett til de er para så blir kattedyret avlivet.............. for det er helt uaktuelt å ha en katt som skiter overalt.

Vi får se om p-piller hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld?

Nå har jeg hatt katt siden jeg var 6 år, vet at p-piller ikke er sundt - OG at det ikke er særlig sikkert - dog er det på trappene fordi jeg ganske enkelt ikke har råd til å sterilisere henne nå.

Sunt er det ikke, men det er ganske sikkert, hvis man sørger for at det gis riktig, og der kommer den kronglete biten inn. Katter liker som regel ikke å få piller stappet ned i halsen en gang i uka, og sitter gjerne og lurer på den en stund og spytter den ut når du ikke ser på... Sånn sett er det ikke veldig trygt, nei.

Om skildringene mine er usympatiske så er det fordi katten er usympatisk - jeg vet ikke hvor hyggelig du synes det er å ta på deg sko fulle av kattedrit jeg - eller sette deg i sofaen å få ræva full av kattedrit - eller finne kattedrit på spisestuebordet?

DET kombinert med en sinnsyk gauling 24 timer i døgnet gjør meg relativt sur - og spør du meg så er det særdeles usympatiske trekk fra en katt som har eget rom med kattedo som er ren HVER DAG hvor vi til og med har laget kattehull i døra sånn at hun kan komme seg inn når hun vil - og før du sier at hun sikkert ikke liker det hullet så kan jeg fortelle deg at hun bruker det når hun skal spise og har brukt det til dobesøk før hun fikk løpetid.

Vel.. Det er en katt. Tror du hun gjør det for å være kjip?

En eller annen grunn har hun jo.

At hun gauler er da helt naturlig, de gjør gjerne det når de har løpetid. Jeg har opplevd det selv jeg, med en katt som hadde kontinuerlig løpetid noen måneder (og så ble hun kastrert). Visst er det plagsomt, men tenk på hvordan katten har det? De gauler ikke sånn av velvære, for å si det pent. Og det i seg selv kan være nok til å sette henne ut i den grad at hun velger bort doen. Det kan være maten står for nærme, at den ikke renses ofte nok, eller at hun ikke liker sanden. Det kan også hende det er noe i tilværelsen som rett og slett gjør henne utilpass.

Hvor mye man enn må like å tro det, så er det altså ikke normal oppførsel for katter å være urenslige, sinte (angripe mennesker) eller "fandenivolske" (at det kan oppfattes slik er noe helt annet). I likhet med hunder er man nødt til å lete etter årsaken til slik adferd, og gjøre noe med det (om mulig).

Vi har forøvrig en annen hunn katt - sterilisert sådan - som er verdens mest elsklige lille vesen - dog temperamentsfull - men særdeles sympatisk på alle plan, en katt man bare må elske............ Den bruker ikke engang kattekasse fordi den selv mener at man går på do ute..... (flinke pusen)....

Det er sikkert naboene veldig glad for (antar at du ikke lufter henne i bånd og plukker opp?). Enda et skille mellom hund og katt.

....og sånn forøvrig - ventetiden på omplasseringssentre for katter er flere måneder........... og jeg har overhodet ikke tenkt til å leve med kattebæsj i hele huset i flere måneder, så dersom det er sånn at katter løper i ett til de er para så blir kattedyret avlivet.............. for det er helt uaktuelt å ha en katt som skiter overalt.

Vi får se om p-piller hjelper

Husk at det ikke nødvendigvis er løpetiden i seg selv som gjør at hun ikke vil bruke doen. Gaulinga går nok over ganske kjapt. Regner med at du kastrerer henne etterhvert, når du får råd (hvis du da ikke bunter henne sammen og kjører over henne)?

Og så får du virkelig unnskylde at jeg synes du er usympatisk når du snakker om å "bruke øksa" eller "bunte henne sammen og rygge over henne 10 ganger". Det spiller ingen rolle hvor irritert du er - vi snakker om et levende dyr her, og jeg ser virkelig ikke humoren (for jeg håper i det lengste at det er det det er - og at du i det minste gir henne en verdig slutt på livet om du bestemmer deg for at du ikke gidder mer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
De gauler ikke sånn av velvære, for å si det pent. Og det i seg selv kan være nok til å sette henne ut i den grad at hun velger bort doen. Det kan være maten står for nærme, at den ikke renses ofte nok, eller at hun ikke liker sanden. Det kan også hende det er noe i tilværelsen som rett og slett gjør henne utilpass.

Og så får du virkelig unnskylde at jeg synes du er usympatisk når du snakker om å "bruke øksa" eller "bunte henne sammen og rygge over henne 10 ganger". Det spiller ingen rolle hvor irritert du er - vi snakker om et levende dyr her, og jeg ser virkelig ikke humoren (for jeg håper i det lengste at det er det det er - og at du i det minste gir henne en verdig slutt på livet om du bestemmer deg for at du ikke gidder mer).

Til og med jeg skjønner at katten ikke gauler fordi hun koser seg, ei heller voldtar hun hundeleker osv. fordi hun føler at det er stas. Jeg skjønner at kattef... sliter med hormoner - men det forklarer ikke at katten - etter å ha gått på kasse siden hun var 6 uker (UTEN uhell) - brått mener at spisestuebordet er ett flott sted å gjøre fra seg....... Kattekassen står der den alltid har stått, maten står der den alltid har stått, sanden er den samme som den alltid har vært - og den gjøres rein HVER DAG. Og ja - sterilisering står på trappene så fort økonomien tillater det faktisk.

Hun får ikke mindre kos eller oppmerksomhet - hun får kos når hun ber om det - hvilket er omtrent hver gang noen setter seg ned - hun har fått ett kosepledd som hun ligger å sutter på - vi fyrer akkurat passe i ovnen sånn at hun kan legge seg så varmt hun vil. Hun får så mye mat hun makter sov. Allikevel så er altså spisestuebordet ett yndet driteplass sammen med sofaen, senga til min manns datterbarn (ett uheldig øyeblikk hvor hun fikk tilgang til rommet hennes) osv.

Jeg kunne forstått endringene i dovanene om hun hadde valgt f.eks. å gå på do under trappa i kjelleren - ett sted som for mange mange mange år siden visstnok var yndet doplass for x-antall katter som bodde der før - eller andre kroker og kriker - men ikke PÅ spisestuebordet - eller tv-benken som står i soveromsgangen.

Jupp, katten er totalt forstryrra, jeg antar selvsagt at det er hormonelt - det var derfor jeg lurte på HVOR LENGE en katt løper....... - for jeg orker rett og slett ikke ha det sånn - kattebæsj er ekkelt - eneste trøsten er at katten kun får RC tørrfor og ikke wiskas og andre ekle ting som fører til stinkende kattebæsjruker......

.......... det er ikke særlig oppløftende å høre at en katt kan løpe i flere måneder i strekk.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Vurdert sterlisering eller??? Det begrenser den hylinga betraktelig.... Skal du bruke den i avl eller no??

Ehh.... hadde du giddi å lest svarene nedover så hadde du jo fått med deg det liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belgerpia -du har min fulle sympati! Det er pokker så slitsomt å høre på løpekatt i uke etter uke. Hun er nok snart ferdig nå, men få tak i p-piller så du slipper samme styret etter tre uker igjen.. Det er en helt grei nødløsning det :o Når det gjelder skitinga så er det vel sannsynligvis snakk om høydemarkering, og det går nok over når løpetida dabber av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne forstått endringene i dovanene om hun hadde valgt f.eks. å gå på do under trappa i kjelleren - ett sted som for mange mange mange år siden visstnok var yndet doplass for x-antall katter som bodde der før - eller andre kroker og kriker - men ikke PÅ spisestuebordet - eller tv-benken som står i soveromsgangen.

Jupp, katten er totalt forstryrra, jeg antar selvsagt at det er hormonelt - det var derfor jeg lurte på HVOR LENGE en katt løper....... - for jeg orker rett og slett ikke ha det sånn - kattebæsj er ekkelt - eneste trøsten er at katten kun får RC tørrfor og ikke wiskas og andre ekle ting som fører til stinkende kattebæsjruker......

Vel, du sier selv at du regner med at det er hormonelt. Så da vil det jo gå over når hun blir kastrert, og forhåpentligvis vil p-piller gjøre susen i mellomtiden. Har du fått tak i det enda?

.......... det er ikke særlig oppløftende å høre at en katt kan løpe i flere måneder i strekk.......

Nei, det var ikke veldig artig heller, for hverken henne eller oss. Jeg har blitt fortalt at innekatter kan lures av lyset og temperaturen, slik at løpetiden bare strekker seg ut. Synes det hørtes rart ut, men. Hun løp iallefall mer eller mindre kontinuerlig fra hun ble kjønnsmoden til hun ble kastrert.

Men få tak i p-piller, så skal du nok se at det går over!

Det er en kastreringskampanje i Oslo og omegn i hele mars, jeg vet ikke hvor du bor jeg?

Vet ikke hvor mye billigere det er heller, men det er jo verdt å sjekke ut hvis du bor i nærheten.

http://www.dyreneshus.no/kampanje07.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hva med å sørge for å ha råd til å sterilisere - FØR man tar til seg en pus?

Vi hadde dette problemet en stund, og det gikk over med en gang pus var sterilisert.

Da får du heller bare sørge for å få lånt deg de pengene!

En som hinter til at man vil KJØRE over katten 10 ganger på et forum for katteelskere, får lite sympati fra meg.

Og en ting til - jeg skjønner egentlig ikke helt vitsen med p-piller til katten heller. Ok med rasekatter, men vanlige huskatter som uansett ikke skal avles på, bør steriliseres ved første anledning. Så slipper vi å bli fristet med bilder av små puser som skal gis bort.

--

dobbelpost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 1 month later...

Får helt vondt inni meg når du snakker om å kjøre over henne eller det med øksa. Huff!

Det er så mye galskap i verden, og å nevne det på et forum som dette, det er å gå over streken, selvom jeg skjønner at du er sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
eg begynne nesten å få tårer når eg hører at du skal kjøre over den elle med øksa, då er du galen i hodet ditt og det mener eg for de er ingen så gjør sånn.

då er det bedre å gå til dyreklinikiken med den.

Morsomt hvor seriøst folk skulle ta det der da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg begynne nesten å få tårer når eg hører at du skal kjøre over den elle med øksa, då er du galen i hodet ditt og det mener eg for de er ingen så gjør sånn.

då er det bedre å gå til dyreklinikiken med den.

*mumlernoeomatjegtrorkattemenneskerermerfølsommeen

nhundemennesker* :)

Flirte litt jeg da, for alle som har lest noen av innleggene til Belgerpia vet at hun bare har det i kjeften, og aldri ville krumma et følehorn på lille hormonelle pusekatt :D

Anbefaler at du slipper henne ut (hvis hun ikke er ren innepus da..) og lar henne kose seg med guttepusene, så selger du kattungene som rasekatter (mange som ikke ser forskjell) og bruker pengene på å sterilisere pusekatt ! GENIALT ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Kanskje katten er så nervøs fordi du er mye sint på den?? At det er derfor den oppfører seg sånn. Og jeg mener at man ikke skal skaffe seg dyr om man ikke har råd til utgiftene som følger med. Det er ikke kattens feil at du ikke har råd til å sterilisere den, om det er der problemet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosj, noen som tok denne tråden vel seriøst ja.. Men jeg ble også litt nysgjerrig på hva som skjedde med kattekreket..

Og et tips til å gi p-pille- gi p-pilla, stryk over halsen for å få svelgerefleks, bruk den minste engangsprøyta med melk eller annet pys liker å spyl ned.. Funker garantert.. Hvis ikke pus på på pur **** spyr det opp etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...