Gå til innhold
Hundesonen.no

Bestemme hvor iframen skal stå

Ingvild

Recommended Posts

Hva slags kode bruker man for å bestemme nøyaktig hvor iframen skal stå? Altså f.eks. 100px fra venstre og 49 px fra toppen.

Og er dette en kode som fungerer både i firefox og explorer? Og om man bruker denne koden for å ordne en layout som ser bra ut i oppløsninga 1280x1024, ser den helt tullete ut i f.eks. 1024x768?

Med andre ord: er dette enkelt og greit, eller er det noe som jeg kommer til å bli sinna og frustrert av å holde på med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bruker jeg i min kode (iframe navnet er bare med for å vise hvor det står hen i koden), husker ikke akkurat nå hvilken som er hvilken av tallene, men det finner du fort ut med litt forsking :P

iframe name="layer1" style="margin:2px 0px 0px 0px;"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bruker jeg i min kode (iframe navnet er bare med for å vise hvor det står hen i koden), husker ikke akkurat nå hvilken som er hvilken av tallene, men det finner du fort ut med litt forsking :P

iframe name="layer1" style="margin:2px 0px 0px 0px;"

Tallene går med klokka, altså: topp, høyre, bunn, venstre.

100px fra venstre og 49px fra toppen blir : style="margin:49px 0 0 100px;"

Og er dette en kode som fungerer både i firefox og explorer? Og om man bruker denne koden for å ordne en layout som ser bra ut i oppløsninga 1280x1024, ser den helt tullete ut i f.eks. 1024x768?

Med andre ord: er dette enkelt og greit, eller er det noe som jeg kommer til å bli sinna og frustrert av å holde på med?

Om det er enkelt og greit, eller om det blir tullete kommer helt an på resten av designet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...