Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjønnene på hundesonen...


Symra&Pippin

Recommended Posts

Kan det stemme at av over 1800 medlemmer på hundesonen så er bare 15 av hannkjønn?! Og hvorfor i all verden er det sånn isåfall??

:shocked: Så få kan vi vel ikke være?

Men det er jo tydelig en ubalanse...

Jeg har noen fordomsfulle teorier på det.

1) Det er rett og slett flere kvinner enn menn som driver med hund. Ikke så stor overvekt som her, men definitivt en overvekt.

2) Menn er mer "verdensmestre", og har høyere terskel for å spørre andre om hjelp. Derfor er de mindre på forum for å få råd og tips.

3) Det kan ha med forumets tone å gjøre - kanskje blir det litt pludrete for mange menn?

4) Mulig jeg tar feil, men jeg har inntrykk av at gutter begynner med hund senere enn jenter - og man rekrutteres gjerne til forum i ung alder.

5) Det er vel litt slik at kvinner i større grad har hund som selskapshund, mens mange menn f.eks har jakthunder. Et miljø som er litt på siden av det "hverdagslige" hunderiet, og som kanskje ikke trenger internett i like stor grad for å ha noe felles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt vel pludrende av og til, selv for en kvinne, jeg. Tror nok menn har mindre behov for å snakke så mye med fremmede på forum der det ofte er eviglange diskusjoner der vi kvinner gjerne vil analysere og diskutere ting helt ned på detaljnivå.

Som hunkjønn selv, etterlyser jeg flere menn - både i hundemiljøet og i arbeidslivet. Uten dem ville vi vel hatt møter 24/7 slik at alle kan få sagt alt de har på hjertet og gjerne litt til. Nå er jeg i et svært kvinnedominert yrke, så jeg har vel fått dosa mi for "læreværelsepjatt". :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det jo på bilforumer og det, bare omvendt :P

Neida, men tror det har noe med det de andre har sagt. Og jeg møter faktisk sjeldent unge gutter med hund, mer eldre som interesserer seg (er det ikke sånn det er med hest å?! Gutter ser man sjeldent i stallen rundt seg, men i de HØYE klassene er det flest gutter).

Kunne ikke guttene vist seg mer? :P Vi trenger å jevnes ut litt her syns jeg.

(men er det ikke flere som er anonyme også, som kan være gutt/jente?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med menn i hundeverden er at de enten ikke bryr seg noe særlig, dresserer bikkja til hjemmebruk og er fornøyd med det. Ellers SATSER de, og da er det ikke rom for, eller behov for, slik "pludring" som vi damene driver med...

Jeg tror vel og at de kanskje er mer representert på feks jaktforum o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke uttale meg og si at det er mange, men noen gutter jeg vet om, de holder seg rett og slett unna fordi de bruker andre metoder enn klikker. Og de er lei av å høre mye dritt om treningsmetoden de bruker. Ja jeg vet om noen, men skal ikke si det er mange :P

(burde nesten hvert obligatorisk og oppgi kjønn :P da har man litt mer oversikten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke uttale meg og si at det er mange, men noen gutter jeg vet om, de holder seg rett og slett unna fordi de bruker andre metoder enn klikker. Og de er lei av å høre mye dritt om treningsmetoden de bruker. Ja jeg vet om noen, men skal ikke si det er mange :P

(burde nesten hvert obligatorisk og oppgi kjønn :P da har man litt mer oversikten).

Var da et merkelig argument det da? Jeg bruker ikke klikker, og kan ikke si at jeg hører mye drit om treningsmetodene jeg bruker allikevel? Kanskje gutter bare er mer hårsåre når det gjelder sånt enn jenter? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var da et merkelig argument det da? Jeg bruker ikke klikker, og kan ikke si at jeg hører mye drit om treningsmetodene jeg bruker allikevel? Kanskje gutter bare er mer hårsåre når det gjelder sånt enn jenter? :P

Ja mulig det :P Men er vel det at jeg vet disse bruker nordenstam metoden, og spør man ofte om tips får de mye "dritt" tilbake. Det har hvertfall hvert grunnen dems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikk er statistikk... og dette viser hvor skjevt det kan fremstilles :P hehe

Ja, det er kun 15 menn og det er kun 130 kvinner på dette forumet(ifølge statistikken). Av totalt 1837 medlemmer så er det da (ut fra statistikken) 1692 personer som er noe annet enn mann eller kvinne (?).

...eller kan det være at de færreste har valgt kjønn i profilen sin? :P

Da lurer jeg på: Hvorfor er det så mange hermafroditer som er interessert i hund? :Laugh:

Jeg kom på den muligheten etter at jeg hadde postet det første innlegget ja, at det hadde å gjøre med at folk ikke hadde angitt kjønn. Det er bare femten menn som har angitt kjønn, men det betyr jo ikke at resten er kvinner.

Men uansett så er det interessant å diskutere den store overvekten av kvinner på sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skulle ha litt fler valg enn bare mann, kvinne og hemmelig. :P Verden er ikke så enkel som enten eller på det området heller...

Ellers så snakker jo kvinner generelt litt mer enn menn i RL, så kan jo hende at det gjelder forum også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har vel mye jakthunder, å komme på dette forumet for å diskutere jakt, vakt, nordestam, går jo ikke ann uten å få pushet dyrebeskyttelsen etter seg å bli kalt dyremisshandler... Da går de nok heller til et jaktforum, hvor det er folk fra samme miljø med erfaring innen deres interesser..

Ikke mange menn går til et forum for å spørre bekymret om såret under poten, da drar de heller til dyrlegen eller steller det selv...

Men unntak er det, bla meg, ikke at jeg er her for å diskutere noe dyrerelatert men fordi jeg kjenner mange (damer) som er her...

Akvariesonen, Fuglesonen, Gnagersonen, Hestesonen, Kaninsonen, Kattesonen, Ildersonen

Ikke mye som frister en mann i disse kategoriene *if i may say so*... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har vel mye jakthunder, å komme på dette forumet for å diskutere jakt, vakt, nordestam, går jo ikke ann uten å få pushet dyrebeskyttelsen etter seg å bli kalt dyremisshandler...

Ikke sant, er det jeg mente istad også. Og kan sies at disse guttene jeg snakka om driver for det meste med jakt..

Akvariesonen, Fuglesonen, Gnagersonen, Hestesonen, Kaninsonen, Kattesonen, Ildersonen

Ikke mye som frister en mann i disse kategoriene *if i may say so*... :P

Tror dette ødelegger en del ja, faktisk!

Hadde jeg hadde fått tips om dette forumet nå hadde jeg nok ikke meldt meg inn. Det jeg likte når jeg meldte meg inn var at det var et REINT hundeforum(med den lille of topic delen). Og jeg syns Canis blir for uoversiktelig og vanskelig når man ikke kan redigere innlegg eller noe som man kan her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Kanskje veeldig OT, men må kommentere:

Flere og flere i fuglehund verdenen har begynt å få øynene opp for klikkeren også da! Jeg vet av en del som har lyst til å prøve/har prøvd klikker :angry:

Sikkert en del menner her inne som ikke har merket av på mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi jenter liker å småskravle om ditt og datt som har med hund å gjøre, fortelle små historier, spørre hverandre om hva vi liker, bruker å gjøre etc, mens menn spør konkrete saklige spørsmål og vil ha konkrete saklige svar? Sonen er vel først og fremst et sosialt forum for hundeinteresserte, ikke et ekspertpanel... (Som kvinne mener jeg jo at man lærer minst like mye på den første varianten som den andre!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...