Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Æhh, nå mista jeg hele innlegget <_<

Prøver igjen:

Noen som blir med på seriøs lydighetstrening en dag her? :baby:

Forslag til sted:

P-plassen til Ikea(på Søndager)

Hva kan du ta med?:

Kjegler

Apportbukk

Hvem?:

Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Jeg blir gjerne med på alt av trening, men er opptatt søndag den ellevte i alle fall, og nå på søndag da.

Jeg kan ta med sagflistreapportbukk (labradorer skal liksom ha så mykt bitt, pøh), plastapportbukk som har blitt teipa fordi den ikke tålte en tur på asfalten, godbitskål, musematte... Jeg skal snekre meg lp-hinder, så om jeg blir kjørt kan jeg sikkert ta med det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i litt ordentlig trening. jeg og Molly trenger det absolutt dersom vi skal være i nærheten av å debutere til våren... Særlig tannvisning, fellesdekk og sånt.

Har ikke noe annet enn apport (som hunden nekter å ta, forøvrig), musematte, skål eller kjegler jeg heller. Raseklubben skal kjøpe inn hinder, men har ikke sett noe til det ennå... :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, vi trenger virkelig tannvisning og fellesdekk vi også (eller skal vi konsentrere oss om å i det hele tatt ligge stille først? hehe). Særlig tannvisning. Det er ikke lett å være labrador og holde rompa på bakken når det kommer en person bort for å hilse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, vi trenger virkelig tannvisning og fellesdekk vi også (eller skal vi konsentrere oss om å i det hele tatt ligge stille først? hehe). Særlig tannvisning. Det er ikke lett å være labrador og holde rompa på bakken når det kommer en person bort for å hilse!

Låter kjent... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Den 18. Er det jesustrening i Kirka/basketkamp :baby:

Haha, godt å høre at vi ikke er de eneste som trenger seriøs trening! Milo er på hytta nå uten noen form for bånd, og når han kommer tilbake vet han ikke hva "gå fot" eller "på plass" betyr :baby:

Å ta det hver søndag fremover for de som kan er jo smart da.

Jeg kan iallefall ikke før den 25.. Og vi trenger også tannvisning, fellesdekk, og i hele tatt det å jobbe på ukjente plasser med hunder tilstede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ehh, æhh, jeg overså visst neste helg på kalenderen jeg...Så om noen vil bli med å trene på førstkommende Søndag også så hadde det vært strålende :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg skal bort neste helg dessverre, så jeg kan i alle fall ikke.

Kom på at det er NKK Bergen den 24. og 25., men jeg tror uansett ikke at jeg orker å dra nedover. Ender bare opp med å kjøpe bånd og andre ting jeg ikke trenger.

Da tar vi det den 25 da...Så lenge alle kan :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir og veldig gjerne med på søndagstreninger! Vært veldig slapp med trening nå etter jul og trenger komme igang igjen. :o

Det å trene på ukjent plass med flere hunder er dessuten kjempenyttig og utfordende for oss! Trengs :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg blir og veldig gjerne med på søndagstreninger! Vært veldig slapp med trening nå etter jul og trenger komme igang igjen. :o

Det å trene på ukjent plass med flere hunder er dessuten kjempenyttig og utfordende for oss! Trengs :rolleyes:

Så flott! :P

Om flere har lyst til å være med, så er det bare å hive seg på.

Hvor vil folk trene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil også være med :P

Men blir ikke sånn super seriøs trening for vår del, da vi ikke har satt oss noen mål enda. Men vi fungerer fint som forstyrrelser altså, kan også hjelpe til med tann visning ect. :P

EDIT: Funker fint for vår del å trene på parkeringsplassen på IKEA :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også går det jo faktisk an å trene på forskjellige steder de forskjellige gangene også da...

Men som sagt kan ikke jeg nå på søndag, men jeg syns at det er greit om vi kommer igang med treningene, så jeg setter opp følgende sjefavgjørelsesforslag til dere, så får dere heller endre det som dere vil:

Nå på søndag, den 11. mars, på skolegården til Kalvskinnet/Biralee klokka halv ett-ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor den skolegården er jeg :o

Bak Prinsen Kino. Gå langs den gata som går fra nedenfor kinoen og bortover i retning Ila. Den er på venstre hånd etter 50-60 meter.

Forresten samme for meg hvor vi trener, så lenge det er en plass som er forholdsvis uforstyrret og man ikke risikerer å bli jaget bort (vi har blitt jaget så mange ganger i vinter at jeg begynner å bli drittlei...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Forresten samme for meg hvor vi trener, så lenge det er en plass som er forholdsvis uforstyrret og man ikke risikerer å bli jaget bort (vi har blitt jaget så mange ganger i vinter at jeg begynner å bli drittlei...)

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...