Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Æhh, nå mista jeg hele innlegget <_<

Prøver igjen:

Noen som blir med på seriøs lydighetstrening en dag her? :baby:

Forslag til sted:

P-plassen til Ikea(på Søndager)

Hva kan du ta med?:

Kjegler

Apportbukk

Hvem?:

Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Jeg blir gjerne med på alt av trening, men er opptatt søndag den ellevte i alle fall, og nå på søndag da.

Jeg kan ta med sagflistreapportbukk (labradorer skal liksom ha så mykt bitt, pøh), plastapportbukk som har blitt teipa fordi den ikke tålte en tur på asfalten, godbitskål, musematte... Jeg skal snekre meg lp-hinder, så om jeg blir kjørt kan jeg sikkert ta med det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i litt ordentlig trening. jeg og Molly trenger det absolutt dersom vi skal være i nærheten av å debutere til våren... Særlig tannvisning, fellesdekk og sånt.

Har ikke noe annet enn apport (som hunden nekter å ta, forøvrig), musematte, skål eller kjegler jeg heller. Raseklubben skal kjøpe inn hinder, men har ikke sett noe til det ennå... :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, vi trenger virkelig tannvisning og fellesdekk vi også (eller skal vi konsentrere oss om å i det hele tatt ligge stille først? hehe). Særlig tannvisning. Det er ikke lett å være labrador og holde rompa på bakken når det kommer en person bort for å hilse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, vi trenger virkelig tannvisning og fellesdekk vi også (eller skal vi konsentrere oss om å i det hele tatt ligge stille først? hehe). Særlig tannvisning. Det er ikke lett å være labrador og holde rompa på bakken når det kommer en person bort for å hilse!

Låter kjent... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Den 18. Er det jesustrening i Kirka/basketkamp :baby:

Haha, godt å høre at vi ikke er de eneste som trenger seriøs trening! Milo er på hytta nå uten noen form for bånd, og når han kommer tilbake vet han ikke hva "gå fot" eller "på plass" betyr :baby:

Å ta det hver søndag fremover for de som kan er jo smart da.

Jeg kan iallefall ikke før den 25.. Og vi trenger også tannvisning, fellesdekk, og i hele tatt det å jobbe på ukjente plasser med hunder tilstede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ehh, æhh, jeg overså visst neste helg på kalenderen jeg...Så om noen vil bli med å trene på førstkommende Søndag også så hadde det vært strålende :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg skal bort neste helg dessverre, så jeg kan i alle fall ikke.

Kom på at det er NKK Bergen den 24. og 25., men jeg tror uansett ikke at jeg orker å dra nedover. Ender bare opp med å kjøpe bånd og andre ting jeg ikke trenger.

Da tar vi det den 25 da...Så lenge alle kan :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir og veldig gjerne med på søndagstreninger! Vært veldig slapp med trening nå etter jul og trenger komme igang igjen. :o

Det å trene på ukjent plass med flere hunder er dessuten kjempenyttig og utfordende for oss! Trengs :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg blir og veldig gjerne med på søndagstreninger! Vært veldig slapp med trening nå etter jul og trenger komme igang igjen. :o

Det å trene på ukjent plass med flere hunder er dessuten kjempenyttig og utfordende for oss! Trengs :rolleyes:

Så flott! :P

Om flere har lyst til å være med, så er det bare å hive seg på.

Hvor vil folk trene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil også være med :P

Men blir ikke sånn super seriøs trening for vår del, da vi ikke har satt oss noen mål enda. Men vi fungerer fint som forstyrrelser altså, kan også hjelpe til med tann visning ect. :P

EDIT: Funker fint for vår del å trene på parkeringsplassen på IKEA :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også går det jo faktisk an å trene på forskjellige steder de forskjellige gangene også da...

Men som sagt kan ikke jeg nå på søndag, men jeg syns at det er greit om vi kommer igang med treningene, så jeg setter opp følgende sjefavgjørelsesforslag til dere, så får dere heller endre det som dere vil:

Nå på søndag, den 11. mars, på skolegården til Kalvskinnet/Biralee klokka halv ett-ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor den skolegården er jeg :o

Bak Prinsen Kino. Gå langs den gata som går fra nedenfor kinoen og bortover i retning Ila. Den er på venstre hånd etter 50-60 meter.

Forresten samme for meg hvor vi trener, så lenge det er en plass som er forholdsvis uforstyrret og man ikke risikerer å bli jaget bort (vi har blitt jaget så mange ganger i vinter at jeg begynner å bli drittlei...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Forresten samme for meg hvor vi trener, så lenge det er en plass som er forholdsvis uforstyrret og man ikke risikerer å bli jaget bort (vi har blitt jaget så mange ganger i vinter at jeg begynner å bli drittlei...)

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...