Jump to content
Hundesonen.no

Trening

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Æhh, nå mista jeg hele innlegget <_<

Prøver igjen:

Noen som blir med på seriøs lydighetstrening en dag her? :baby:

Forslag til sted:

P-plassen til Ikea(på Søndager)

Hva kan du ta med?:

Kjegler

Apportbukk

Hvem?:

Christine

• Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Jeg blir gjerne med på alt av trening, men er opptatt søndag den ellevte i alle fall, og nå på søndag da.

Jeg kan ta med sagflistreapportbukk (labradorer skal liksom ha så mykt bitt, pøh), plastapportbukk som har blitt teipa fordi den ikke tålte en tur på asfalten, godbitskål, musematte... Jeg skal snekre meg lp-hinder, så om jeg blir kjørt kan jeg sikkert ta med det også...

Jeg er interessert i litt ordentlig trening. jeg og Molly trenger det absolutt dersom vi skal være i nærheten av å debutere til våren... Særlig tannvisning, fellesdekk og sånt.

Har ikke noe annet enn apport (som hunden nekter å ta, forøvrig), musematte, skål eller kjegler jeg heller. Raseklubben skal kjøpe inn hinder, men har ikke sett noe til det ennå... :baby:

Åh, vi trenger virkelig tannvisning og fellesdekk vi også (eller skal vi konsentrere oss om å i det hele tatt ligge stille først? hehe). Særlig tannvisning. Det er ikke lett å være labrador og holde rompa på bakken når det kommer en person bort for å hilse!

Åh, vi trenger virkelig tannvisning og fellesdekk vi også (eller skal vi konsentrere oss om å i det hele tatt ligge stille først? hehe). Særlig tannvisning. Det er ikke lett å være labrador og holde rompa på bakken når det kommer en person bort for å hilse!

Låter kjent... :rolleyes:

Guest Christine

Den 18. Er det jesustrening i Kirka/basketkamp :baby:

Haha, godt å høre at vi ikke er de eneste som trenger seriøs trening! Milo er på hytta nå uten noen form for bånd, og når han kommer tilbake vet han ikke hva "gå fot" eller "på plass" betyr :baby:

Å ta det hver søndag fremover for de som kan er jo smart da.

Jeg kan iallefall ikke før den 25.. Og vi trenger også tannvisning, fellesdekk, og i hele tatt det å jobbe på ukjente plasser med hunder tilstede!

Guest Christine

Ehh, æhh, jeg overså visst neste helg på kalenderen jeg...Så om noen vil bli med å trene på førstkommende Søndag også så hadde det vært strålende :angry:

Guest Christine
Jeg skal bort neste helg dessverre, så jeg kan i alle fall ikke.

Kom på at det er NKK Bergen den 24. og 25., men jeg tror uansett ikke at jeg orker å dra nedover. Ender bare opp med å kjøpe bånd og andre ting jeg ikke trenger.

Da tar vi det den 25 da...Så lenge alle kan :angry:

Jeg blir og veldig gjerne med på søndagstreninger! Vært veldig slapp med trening nå etter jul og trenger komme igang igjen. :o

Det å trene på ukjent plass med flere hunder er dessuten kjempenyttig og utfordende for oss! Trengs :rolleyes:

Guest Christine
Jeg blir og veldig gjerne med på søndagstreninger! Vært veldig slapp med trening nå etter jul og trenger komme igang igjen. :o

Det å trene på ukjent plass med flere hunder er dessuten kjempenyttig og utfordende for oss! Trengs :rolleyes:

Så flott! :P

Om flere har lyst til å være med, så er det bare å hive seg på.

Hvor vil folk trene da?

Vi vil også være med :P

Men blir ikke sånn super seriøs trening for vår del, da vi ikke har satt oss noen mål enda. Men vi fungerer fint som forstyrrelser altså, kan også hjelpe til med tann visning ect. :P

EDIT: Funker fint for vår del å trene på parkeringsplassen på IKEA :o

Også går det jo faktisk an å trene på forskjellige steder de forskjellige gangene også da...

Men som sagt kan ikke jeg nå på søndag, men jeg syns at det er greit om vi kommer igang med treningene, så jeg setter opp følgende sjefavgjørelsesforslag til dere, så får dere heller endre det som dere vil:

Nå på søndag, den 11. mars, på skolegården til Kalvskinnet/Biralee klokka halv ett-ett.

Jeg vet ikke hvor den skolegården er jeg :o

Bak Prinsen Kino. Gå langs den gata som går fra nedenfor kinoen og bortover i retning Ila. Den er på venstre hånd etter 50-60 meter.

Forresten samme for meg hvor vi trener, så lenge det er en plass som er forholdsvis uforstyrret og man ikke risikerer å bli jaget bort (vi har blitt jaget så mange ganger i vinter at jeg begynner å bli drittlei...)

Guest Christine
Forresten samme for meg hvor vi trener, så lenge det er en plass som er forholdsvis uforstyrret og man ikke risikerer å bli jaget bort (vi har blitt jaget så mange ganger i vinter at jeg begynner å bli drittlei...)

Amen!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hei, altså dette er egentlig ikke noe problem bare et visst familiemedlem holder ham inne om morgenen. Ellers har han program han, masse trim - får han mer så hadde han kunnet risikere belastningsskader så jeg har kuttet litt ned på det, bilturer, lek osv, her er det full rulle nesten til leggetid og utenom en tid på dagen jeg ofte trener. Han har luke og kan gå ut i hundegården som han vil når døra ut er låst (han åpner dører selv), men det er mest for å ligge der og glane eller tisse. Om han ikke har 50-100 meter å løpe på så er det nesten ingen vits med gjerde for den typen hund, en hundegård er bare en startgrop for ham. Men på det nye stedet vi flytter vil han få det sånn, med 1.5 meter høyt gjerde. Og det har vi bestemt uavhengig av dere akuratt pga denne uvanen hans med å stikke av (flytte skulle vi uansett). Før har det gått hunder fritt her i alle år, de har åpnet dørne på huset selv og gått inn og ut som de ville, og det har aldri vært noe problem, men nå har det blitt det.
    • Ikke ta ting personlig. Opplysning om gjeldende lovverk er ikke et angrep på deg. Det er mange gæmliser her som har hatt hund før det var lover mot å la hundene løpe løse. Jeg (vi) kan relatere og forstår deg. Tror ikke du er et dårlig menneske. De lovene er forholdsvis nye, de er i konflikt med tradisjonelt hundehold på bygda og de står ikke på forsiden av avisene hver dag, en må søke etter dem eller få informasjon fra andre. Det er langt mellom lovverket og gjengs oppfatning av hva som er ok blant folk flest, utenfor typiske hundemiljøer. Folk flest bare har hund og gjør som alle andre rundt som også bare har hund. Slipper dem løse overalt fordi de synes de trenger å få løpe fra seg, helt uvitende om at det ikke er lov. ..men det er altså forbudt ved lov og kan medføre bøter ved overtredelse, selv om hunden ikke lager problemer for noen. Får dere til å sette opp en god løpestreng med retractable line som reduserer faren for at hunden vikler seg inn? Om det er folk hjemme som kan høre om hunden bjeffer, i tilfelle noe skjer, så kunne en sånn kanskje vært en løsning på morgenen, om ingen har tid til å lufte hunden godt nok. (Tror jeg. Den er ikke under FULL kontroll for den KAN vikle seg ut av selen eller noe kan løsne, men.. 🤷🏼‍♀️ Bedre enn å bare slippe den løs da) Så lenge opplegget holder hunden er den under kontroll.   
    • Nå har han hundegård da, men det er litt for lite for ham, så han får gå løs når vi har oversikt. Dit vi flytter om et år er det 4 mål tomt som vi planlegger å gjerde inn, det blir noe annet. Men dette synes jeg begynner blir tåpelig. Skal jeg fortelle hele livshistorien min mens vi holder på eller skrive en roman om livet og hunden min? Høres ut som mange her ville kjøpt den boken.
    • "Det gjelder ikke min hund" er dessverre en alt for vanlig unnskyldning. Helt til den dagen det gjør det. Gjerde inn tomta, problemet løst. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bo uten trygg inngjerding for hund rundt boligen.
    • Dette vet jeg og hadde det vært tilfelle så hadde det vært noe helt annet, men for å repetere: det som er greia her er at et familiemedlem som ikke altid er helt enkelt å forholde seg til slipper ut bikkja om morgenen - uten tilsyn - mens jeg og et annet familiemedlem har sagt ifra om akuratt dette her flere ganger, men det går inn ene øret og ut det andre.  Og bikkja jager ikke vilt, han går og snuser i veikanten fordi andre hunder har gått der, dette begynte han med seint i vinter, det var ikke noe problem før da.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...