Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt fòr for allergi?


Argon

Recommended Posts

Er egentelig enig med skeptismen fra forhandleren angående High Energy, men så lenge du blander det ut med SensiPluss burde det gå greit... for du aktiviserer jo hundene mye eller.. ;)

For mye proteiner og fett kan slå ut i f.eks kløe på hunder med lavt energinivå, så vær litt opmerksom på det!

Har du ikke hørt om kjøttmeldyret??????

Neida, nå er det slik at i de forskjellige land i verden, brukes litt forskjellige betegnelser. I Tyskland brukes det ofte i deklarasjonene: Råprotein, Råfett osv.. her i Norge er det vanlig og kutte ut "rå" og bare skrive fett, protein osv..

Dette gjelder også på Kjøttmel, riktig oversatt skal i det her tilfelle bare vært svinekjøtt, slik vi er vant til ( Alle kjøttprodukter i alle typer hundefôr er i melform (tørket og malt) når det leveres) men vi sier ikke kjøttmel i Norge, bare kjøtt.

Videre bruker f.eks Tyskland ofte betegnelsen "Geflügel" det omhandler da alt av fjærfe, mens vi i Norge er vant til å spesifisere det i Kylling/kalkun/And osv..

Når det gjelder deklarasjonen på sekken, ble oversettelsen gjort i Tyskland, de kjenner ikke så godt til hva som brukes av betegnelser her, og da dette også var en glipp i vår korrekturlesning, ble sekkene trykkt opp med denne teksten, teksten er ikke direkte feil, men det blir litt begrepsforviring, og derfor skal dette rettes opp.

Kan desverre ikke gi noe bedre svar, men skal gå igjennom alle deklarasjonene på www.josera.no nå, slik at det der står 100% rett ( gi meg en dag eller 2 da...vi kommer der med Bacsic Line serien nå også).

Mvh

Jørn

He, he - nei kjøttmeldyret er en hittil ukjent art for meg ;) - men jeg lærer jo så lenge jeg lever ;) (Har ikke hørt om maiskjøtt heller, for den saks skyld, men det er kanskje mer velkjent for veggiser, det? ) -

Joda, jeg vet at høyt proteininnhold er "problematisk" på mange vis, og skulle gjerne klart meg med et for på +/- 25% proteiner, jeg - problemet er at jeg vil ha i pose OG sekk - og altså betydelig mer fett enn de 12% SensiPlus kan bidra med (minimum 15%). Dessverre er jeg ikke helt trygg på at jeg får rett veiledning hos Josera-forhandleren (ble bl a fortalt at det bare var Agilo som inneholdt svinekjøtt og da for å bidra til en lavere pris...?) - og ønsket mitt er å kunne tilføre mer kalorier (les fett) til SensiPluss, men uten å endre på innholdsfortegnelsen (altså uten å tilføre hverken laks eller svin)...

Takknemlig for råd - ister utgår, dessverre, og jeg ble nylig fortalt (av den selsamme Josera-forhandleren) at tunfisk (i olje, som har fungert ypperlig som smaksforsterker i matskålene her) omtrent var som gift å regne (pga forholdet mellom fosfor og kalsium...) - men jeg har også fått beskjed om at jeg ikke kunne gi valpe- eller drektighetsforet som "energiboost" heller, fordi de(t) også inneholdt feil forhold mellom kalsium/fosfor for en voksen hund (litt merkelig synes jeg, da disse forene ser ut til å inneholde nokså "normale" doser og forholdstall av kalsium/fosfor jfr "vanlige" vedlikeholdsfor jeg har erfaring med fra før, og hva forlitteraturen har sagt har vært bra... )

Noen forslag til hvordan jeg kan fortsette å bruke SensiPlus og få opp kaloriinnholdet, uten å ødelegge forets gode sammensetning forøvrig?

MVH/Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar
He, he - nei kjøttmeldyret er en hittil ukjent art for meg ;) - men jeg lærer jo så lenge jeg lever ;) (Har ikke hørt om maiskjøtt heller, for den saks skyld, men det er kanskje mer velkjent for veggiser, det? ) -

Joda, jeg vet at høyt proteininnhold er "problematisk" på mange vis, og skulle gjerne klart meg med et for på +/- 25% proteiner, jeg - problemet er at jeg vil ha i pose OG sekk - og altså betydelig mer fett enn de 12% SensiPlus kan bidra med (minimum 15%). Dessverre er jeg ikke helt trygg på at jeg får rett veiledning hos Josera-forhandleren (ble bl a fortalt at det bare var Agilo som inneholdt svinekjøtt og da for å bidra til en lavere pris...?) - og ønsket mitt er å kunne tilføre mer kalorier (les fett) til SensiPluss, men uten å endre på innholdsfortegnelsen (altså uten å tilføre hverken laks eller svin)...

Takknemlig for råd - ister utgår, dessverre, og jeg ble nylig fortalt (av den selsamme Josera-forhandleren) at tunfisk (i olje, som har fungert ypperlig som smaksforsterker i matskålene her) omtrent var som gift å regne (pga forholdet mellom fosfor og kalsium...) - men jeg har også fått beskjed om at jeg ikke kunne gi valpe- eller drektighetsforet som "energiboost" heller, fordi de(t) også inneholdt feil forhold mellom kalsium/fosfor for en voksen hund (litt merkelig synes jeg, da disse forene ser ut til å inneholde nokså "normale" doser og forholdstall av kalsium/fosfor jfr "vanlige" vedlikeholdsfor jeg har erfaring med fra før, og hva forlitteraturen har sagt har vært bra... )

Noen forslag til hvordan jeg kan fortsette å bruke SensiPlus og få opp kaloriinnholdet, uten å ødelegge forets gode sammensetning forøvrig?

MVH/Lotta

Hei Lotta

Må bare beklage hvis du føler at du ikke får riktig informasjon, men jeg kan ikke svare på andres vegne håper du forstår det.

Kan jo gi deg noen fakta da, men fosforinnholdet i tunfisk har jeg faktisk ingen peiling på.

Men til hovedproblemet ditt, her er det tydeligvis en missforståelse ute å går...

Josera Emotion Family er nettopp beregnet til denne bruken:

Med Family styrker du den drektige tispen i den viktige siste tredjedelen av drektighetsperioden og gir tispen styrken hun trenger videre i drektigheten og etter fødselen. Tispen kommer seg også raskere etter fødselen, slik at hun har den nødvendige styrken til å klare seg godt gjennom valpe/die perioden.

Family er også meget godt egnet som den første tilleggsernæringen/ startfòret for diende valper sammen med morsmelken. Da valpene må tilvennes mat, bør du være til stede og følge med i starten

Dette fôret er jo perfekt til ditt behov, og er beregnet til å "bygge opp" igjen belastbarheten på hunder, differansen mellom fosfor/ kalsium mellom sortene er så liten at den har ingen praktisk betydning.

Josera Emotion Family kan du godt benytte til å blande inn i SensiPlus, basisen her er den samme, ingen av sortene inneholder svinekjøtt eller fisk, men family inneholder litt mer kylling og mindre and en Sensiplus.

Hvis du sammenligner her, vil du se at det er veldig likt mellom Family og SeniPlus

http://www.josera-deutschland.de/josera_em...lle_emotion.pdf

Svinekjøtt er i:

Josera Emotion High Energy

Josera Profi Agilo

Josera Profi Master

Josera Profi Solido

Den nye Joseraserien "Basic Line vil komme på markedet i mai, men her har jeg foreløpig ikke fått den komplette innholdsdeklarasjonen ennå, mulig at noen av disse vil inneholde svin, men dette kan jeg forløpig ikke fastslå.

Mvh

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lotta

Må bare beklage hvis du føler at du ikke får riktig informasjon, men jeg kan ikke svare på andres vegne håper du forstår det.

Kan jo gi deg noen fakta da, men fosforinnholdet i tunfisk har jeg faktisk ingen peiling på.

Men til hovedproblemet ditt, her er det tydeligvis en missforståelse ute å går...

Josera Emotion Family er nettopp beregnet til denne bruken:

Med Family styrker du den drektige tispen i den viktige siste tredjedelen av drektighetsperioden og gir tispen styrken hun trenger videre i drektigheten og etter fødselen. Tispen kommer seg også raskere etter fødselen, slik at hun har den nødvendige styrken til å klare seg godt gjennom valpe/die perioden.

Family er også meget godt egnet som den første tilleggsernæringen/ startfòret for diende valper sammen med morsmelken. Da valpene må tilvennes mat, bør du være til stede og følge med i starten

Dette fôret er jo perfekt til ditt behov, og er beregnet til å "bygge opp" igjen belastbarheten på hunder, differansen mellom fosfor/ kalsium mellom sortene er så liten at den har ingen praktisk betydning.

Josera Emotion Family kan du godt benytte til å blande inn i SensiPlus, basisen her er den samme, ingen av sortene inneholder svinekjøtt eller fisk, men family inneholder litt mer kylling og mindre and en Sensiplus.

Hvis du sammenligner her, vil du se at det er veldig likt mellom Family og SeniPlus

http://www.josera-deutschland.de/josera_em...lle_emotion.pdf

Svinekjøtt er i:

Josera Emotion High Energy

Josera Profi Agilo

Josera Profi Master

Josera Profi Solido

Den nye Joseraserien "Basic Line vil komme på markedet i mai, men her har jeg foreløpig ikke fått den komplette innholdsdeklarasjonen ennå, mulig at noen av disse vil inneholde svin, men dette kan jeg forløpig ikke fastslå.

Mvh

Jørn

Tusen, tusen takk, Jørn! Nå ble jeg kjempeglad (og lettet ;) - følte meg relativt lite oppvakt her et øyeblikk ;) )

Family it is ;)

Klem (en veldig ærbar en, altså!) fra

Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg burde vel egentlig vite bedre med alle de ernæringstimer og veterinærforedrag der jeg har fått banket inn i hodet at det tar 3uker før stoffskiftet endrer seg. Skal vel ta 3-7dager før tarmen tilvender seg?

Nå regner jeg vel egentlig med at dette ikke går helt smertefritt og at han muligens får litt diare uansett hvor lenge jeg overlapper. Men jeg tenker sånn at hvis det er det eneste han får i noen dager for så å bli bra igjen så er jo det bare luksusproblem omtrent. Men skal ikke ta seieren på forskudd for han har en tendens til å overraske meg med et eller annet når jeg tror han er frisk og rask og alt er bra.

Jeg er kjempeforsiktig av meg med nytt fôr, rett og slett fordi Sophus kan få en veldig sterk reaksjon bare av små godbit biter. Så jeg bruker faktisk 4 uker på overgang til nytt fôr, og tar det veldig sakte og forsiktig. I og med at det er selve tarmen (på min hund) som er betent så regner jeg med at den trenger "skånsom" forpleining og ikke tilvender seg nytt fôr så lett og på så kort tid, men det er bare tanker fra min side. ;)

Heldigvis er det ikke noe fôrbytte på gang her, han fungerer utrolig bra på Dermatosis. ;)

BTW, jeg fikk noen prøvepakninger på Exlusive proteins fra Royal Canin (merket ble nevnt tidligere i tråden). Exlusive proteins selges i vanlige dyrebutikker, prisen vet jeg ikke. Ut i fra det jeg har lest på deklarasjonen så virker det som et semi-vegatarisk fôr, altså mye ris og korn, og litt fiskolje..

Ingredients: rice, wheat, vegetable protein isolate ("hemmelig protein"?) selected beacuse of its very high assimilation), coprah oil, minerals, soya oil, beet pulp osv + refined fish oil

Med andre ord, mye min hund ikke tåler, så disse prøvene går rett til min venninnes hund, den spiser alt... ;) Jeg fatter ikke at de lager et alternativt fôr basert på hvete.. :rolleyes:

Sensitive digestion har jeg enda ikke funnet noe innholdsfortegnelse på, men siden jeg er en gigantisk fôr-nerd skal jeg absolutt sjekke det ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempeforsiktig av meg med nytt fôr, rett og slett fordi Sophus kan få en veldig sterk reaksjon bare av små godbit biter. Så jeg bruker faktisk 4 uker på overgang til nytt fôr, og tar det veldig sakte og forsiktig. I og med at det er selve tarmen (på min hund) som er betent så regner jeg med at den trenger "skånsom" forpleining og ikke tilvender seg nytt fôr så lett og på så kort tid, men det er bare tanker fra min side. :)

Heldigvis er det ikke noe fôrbytte på gang her, han fungerer utrolig bra på Dermatosis. :)

BTW, jeg fikk noen prøvepakninger på Exlusive proteins fra Royal Canin (merket ble nevnt tidligere i tråden). Exlusive proteins selges i vanlige dyrebutikker, prisen vet jeg ikke. Ut i fra det jeg har lest på deklarasjonen så virker det som et semi-vegatarisk fôr, altså mye ris og korn, og litt fiskolje..

Ingredients: rice, wheat, vegetable protein isolate ("hemmelig protein"?) selected beacuse of its very high assimilation), coprah oil, minerals, soya oil, beet pulp osv + refined fish oil

Med andre ord, mye min hund ikke tåler, så disse prøvene går rett til min venninnes hund, den spiser alt... :) Jeg fatter ikke at de lager et alternativt fôr basert på hvete.. :rolleyes:

Sensitive digestion har jeg enda ikke funnet noe innholdsfortegnelse på, men siden jeg er en gigantisk fôr-nerd skal jeg absolutt sjekke det ut. :P

Ja, jeg trodde også en stund at denne exlusive proteins fra RC kunne være noe for oss. Men for det første er den egentlig laget kun for store hunder, noe jeg ikke skjønte helt. De bygger reklamen sin på at store hunder har dårligere mager og trenger derfor dette fòret osv. Men trodde selv dette var litt gammeldags tro som var lagt på hylla for lengst. (må nesten le litt da jeg har/har hatt 7store hunder tilsammen og kun 1 mellomstor, som er Argon, og alle de 7 store hundene har/hadde ingen problemer, mens han eneste mellomstore tåler ingenting,hehe)

Også var ikke innholdet så imponerenes som selve navnet når jeg begynte å lese.

Argon har nå fått mat igjen...hmm..vi er vel på 5.dagen nå faktisk med josera sensiplus + vom og han driver nå å gnir og murrer seg fornøyd på teppet her. Godt tegn for hadde han følt seg litt dårlig så hadde han kommet å lagt seg ved bena mine og små ynket seg "mamma, jeg har vondt i magen" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering:

Argon har nå gått på josera sensiplus blandet med litt vom (gått over på 1/3 vom og 2/3 josera siste dagene) i 12 dager nå og fortsatt NULL tegn til reaksjon på det! Han har ikke kastet opp, hatt gaskolikk på natten, betennelse i analkjertler, gnagd i poter eller noe disse 12dagene, og pelsen hans begynner å komme igjen også! Dette ser meget lyst ut og er storfornøyd selv:)

Argon virker også ganske fornøyd der han nå ligger rett ut i sola og varmer seg på verandaen etter et godt måltid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering:

Argon har nå gått på josera sensiplus blandet med litt vom (gått over på 1/3 vom og 2/3 josera siste dagene) i 12 dager nå og fortsatt NULL tegn til reaksjon på det! Han har ikke kastet opp, hatt gaskolikk på natten, betennelse i analkjertler, gnagd i poter eller noe disse 12dagene, og pelsen hans begynner å komme igjen også! Dette ser meget lyst ut og er storfornøyd selv:)

Argon virker også ganske fornøyd der han nå ligger rett ut i sola og varmer seg på verandaen etter et godt måltid:)

hyggelig at Josera fungerer på Argon også, tror ikke du vil få noen reaksjoner heller, hvis du ikke har fått noen til nå...

Mvh

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyggelig at Josera fungerer på Argon også, tror ikke du vil få noen reaksjoner heller, hvis du ikke har fått noen til nå...

Mvh

Jørn

Ja, det ser ganske positivt ut. Han kaster jo opp og får magesmerter på natten bare etter å ha spist noen brødsmuler eller noen vanlige hundegodbiter. Trodde aldri jeg ville finne et tørrfòr som gikk på han. Trenger ikke bløte det opp engang,hehe. Små ting, store gleder her i huset for tiden:)

Og i løpet av disse 13 dagene så hadde han kun litt løs mage og måtte ut på natten 2 dager i starten. Men det er jo bare et normalt problem for en gangs skyld som veldig mange hunder har under fòrskifte:)

Så er jeg spent på hvordan pelsen blir. Men tilsetter litt ekstra grønnsaker og omega3 uansett og han brukes jo til alt annet en utstilling så at han ser litt uteligger ut er ikke noe nytt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er jeg spent på hvordan pelsen blir. Men tilsetter litt ekstra grønnsaker og omega3 uansett og han brukes jo til alt annet en utstilling så at han ser litt uteligger ut er ikke noe nytt:)

Hmm, vil ikke anbefale deg det...for det første, ubehandlede Grønnsaker er proppfulle av C-vitaminer. C-vitaminer klarer ikke en hund og fordøye ordentlig fordi den ikke har enzymer for¨å bryte disse ned. ( hunder produserer C vitaminer selv i kroppen).

Josera Sensiplus inneholder riktig forhold mellom Omega 3/6 gjennom Life protect:

http://www.josera.no/josera_emotion/life_protect.php

Tilførsel av ekstra omega3 vil da forstyrre den riktige balansen.

Selv om disse ingrediensene isolert sett kan se ut til å være svært nyttige, så er de bare det dersom dosen er riktig balansert. Feildosering er ikke bare unyttig, men kan til og med være svært skadelig. Sammensetningen (balansen mellom de ulike innslagene) er uhyre viktig, fordi mengden av ett element kan forsterke eller minke effekten av et annet.

Mvh

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vil ikke anbefale deg det...for det første, ubehandlede Grønnsaker er proppfulle av C-vitaminer. C-vitaminer klarer ikke en hund og fordøye ordentlig fordi den ikke har enzymer for¨å bryte disse ned. ( hunder produserer C vitaminer selv i kroppen).

Josera Sensiplus inneholder riktig forhold mellom Omega 3/6 gjennom Life protect:

http://www.josera.no/josera_emotion/life_protect.php

Tilførsel av ekstra omega3 vil da forstyrre den riktige balansen.

Selv om disse ingrediensene isolert sett kan se ut til å være svært nyttige, så er de bare det dersom dosen er riktig balansert. Feildosering er ikke bare unyttig, men kan til og med være svært skadelig. Sammensetningen (balansen mellom de ulike innslagene) er uhyre viktig, fordi mengden av ett element kan forsterke eller minke effekten av et annet.

Mvh

Jørn

Hmm... har lært at ingen fòrtyper kan gi riktig balanse med omega 3 iforhold til omega 6 ,fordi inneholdet har mere omega 6 i seg når det gjelder kjøtt, soya, mais o.l. I tillegg bør han jeg har ha mere omega 3 pga problemer med hud og immunforsvar. Skal vel ganske mye ekstra omega 3 til før det blir fettbetennelse i kroppen, blodet blir for tynt. Vært borte i en hund som fikk vel 3-4ganger for mye omega 3 pga en lite oppgående eier og den ble dårlig, men ellers ikke hørt om andre tilfeller:) Eneste hunder som kanskje har fått litt problemer pga mye tran (A og D-vit), men kan jo ikke bevises så lett. Bare min filosofi.

Men skal lese litt inne på siden til josera hvis det står noe der. Har som sagt tidligere aldri hørt om Josera til hund så vet så og si ingenting om fòrene. Og er det så flott som jeg har inntrykk av hittill så skal jeg vel ikke nekte for at de kanskje har klart å få til omega 3/6 balansen riktig også:whistle:

Han vil nok leve greit uten ekstra omega 3 også for å se det fra den siden. Noen ganger lager vi eiere ekstra behov for hundene våre og tror det hjelper så mye, og skal ikke nekte at jeg ikke er en av de til tider:)

Når det gjelder grønnsaker så koker jeg de ja så fordøyeligheten av de skal bli bra. Da blir det forhåpentligvis antioksidantene som han får best utbytte av. Ellers får han ikke grønnsaker i maten heletiden. Bruker det mest som belønning når vi trener pga at han ikke kan spise så veldig mye annet.

Ellers har jeg hørt fra ett lite prosjekt fra iditarod at hundene som fikk tilsatt ekstra c-vit hadde mindre stress. Men er nå ikke forsket så mye på enda at det kan fastslås. Men spennede greie. Kommer stadig noe nytt.

Hva tror du om hvitløspulver? har du noen erfaringer på det? Veldig lite forskning på det når det gjelder hunder men viser i flere tester positiv effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vil ikke anbefale deg det...for det første, ubehandlede Grønnsaker er proppfulle av C-vitaminer. C-vitaminer klarer ikke en hund og fordøye ordentlig fordi den ikke har enzymer for¨å bryte disse ned. ( hunder produserer C vitaminer selv i kroppen).

Jørn

Problemet er vel ikke at hunden ikke klarer å fordøye C-vitaminer - men at tarmen er for kort til at den klarer å bryte ned ubehandlede (rå) grønnsaker/karbohydrater?

Om hunder produserer NOK c-vitamin er vel et spørsmål de lærde strides om... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg vet at høyt proteininnhold er "problematisk" på mange vis, og skulle gjerne klart meg med et for på +/- 25% proteiner, jeg - problemet er at jeg vil ha i pose OG sekk - og altså betydelig mer fett enn de 12% SensiPlus kan bidra med (minimum 15%). Dessverre er jeg ikke helt trygg på at jeg får rett veiledning hos Josera-forhandleren (ble bl a fortalt at det bare var Agilo som inneholdt svinekjøtt og da for å bidra til en lavere pris...?) - og ønsket mitt er å kunne tilføre mer kalorier (les fett) til SensiPluss, men uten å endre på innholdsfortegnelsen (altså uten å tilføre hverken laks eller svin)...

MVH/Lotta

Hvorfor ikke bare tilsette fett utenom fôret, i form av olje/smør ect?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel ikke at hunden ikke klarer å fordøye C-vitaminer - men at tarmen er for kort til at den klarer å bryte ned ubehandlede (rå) grønnsaker/karbohydrater?

Om hunder produserer NOK c-vitamin er vel et spørsmål de lærde strides om... ?

Mente det var det jeg hadde fått med meg på forelesningene også:D Og at det er snakk om nå at hunder med stressrelaterte problemer kan få bedring ved hjelp av c-vit tilskudd.

Men nå skal det sies at jeg er ganske åpen og positiv for det meste da jeg erfarer at teorier, tester, forskning osv... vris og vendes på oftere og oftere for tiden. Det som var fy og ikke bra i går, er plutselig flott og verdt å teste ut i dag og i morgen igjen må man balansere det og kombinere det med "...." så blir det enda bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare tilsette fett utenom fôret, i form av olje/smør ect?

Fordi jeg har lyst å forsøke å fore på 1 fôr UTEN tillskudd i en periode, slik at jeg kan se hva han fungerer best på. Jeg er drittlei av å betale i dyre dommer for hundemat som ikke inneholder det hunden min trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering:

Argon har nå gått på josera sensiplus blandet med litt vom (gått over på 1/3 vom og 2/3 josera siste dagene) i 12 dager nå og fortsatt NULL tegn til reaksjon på det! Han har ikke kastet opp, hatt gaskolikk på natten, betennelse i analkjertler, gnagd i poter eller noe disse 12dagene, og pelsen hans begynner å komme igjen også! Dette ser meget lyst ut og er storfornøyd selv:)

Argon virker også ganske fornøyd der han nå ligger rett ut i sola og varmer seg på verandaen etter et godt måltid:)

Så ikke denne før nå jeg!

Så utrolig gøy at Argon tåler (krysser fingrene!) dette tørrfôret! :D

Etter 12 dager (og enda flere dager nå) så vil jeg tro det ikke kommer noen reaksjoner på dette fôret jeg. -Kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 9 months later...

Hm nå ble jeg nysgjerrig. Jeg har en hund som overhodet ikke tåler tørrfor, hun fungerte ikke på Hills Z/D en gang. På vom og hundemat eller Norwegian Polar har hun ingen symptomer og alt er helt bra!

åssen ville hun funka på dette josera-foret tro? men så innbiller jeg meg at hun har det helt topp på Vom jeg da. hun er i godt hold, glans i pelsen og ikke noe galt med avføringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...