Gå til innhold
Hundesonen.no

"Kennel"hjelp/"praktikant"


Lotta

Recommended Posts

Kunne du tenke deg å passe verdens vakreste og greieste hunder en helg en gang i blant - og være med på å stelle det kommende valpekullet vårt?

Hunderiet er en viktig del av vår tilværelse og tar masse tid og ressurser - våre 4 herlige hunder betyr allverden for oss, men i blant så behøver vi fri for å gjøre ting med barna, pleie vårt sosiale liv og skjøtte jobbene våre utenom.

Derfor lurte vi på om det var noen ansvarsbevisste, fornuftige og flinke hundefolk her inne som hadde lyst på jobben som "avløser"/kennelhjelp hos oss? Vi ser for oss at du kan bo her når vi er borte og stelle hundene våre hjemme hos oss, foring, lufting og vanlig stell som de behøver.

EDIT: Hundene våre bor selvsagt i huset vårt sammen med oss!

Vi vurderer sterkt et nytt valpekull snart - og da vil det være flott om du har anledning til å komme hit noen dager i uka mens de er små (mannen i huset jobber skift og det er ikke snakk om veldig mange timer pr dag - heller ikke hver ukedag) - og ta i et tak med de søte små slik at vi kan få frigitt litt tid til våre tobente barn også :baby:

Til gjengjeld kan vi tilby en flott mulighet til å bli kjent med alle fasetter av en oppdretters daglige gjøremål, den totale hengivenhet fra verdens 4 flotteste hunder, tilgang til unikt turterreng og noen veldig takknemlige hundeeiere! Vi blir helt sikkert enige om godtgjørelse utover kost/losji og transport også!

Egen hund kan selvsagt medbringes (så fremt den er renslig!) :baby:

Send meg gjerne en PM om du vil vite mer om oss eller hundene våre!

"Lotta"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Guest Christine
Om du vil hjelpe til med kennel og greyhound kan du jo spørre om june trenger hjelp i sommer? :)

June har sagt at om noen unge vil jobbe på kennelen hennes i sommer så er det bare å sende søknad med mail :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kunne også trengt litt "kennelhjelp" en gang i blant. Dersom noen som bor i nærheten av Grua (45 min Nord fos Oslo) som er ledige helger / enkelte ganger på dagtid når vi har valper. Venter neste kull til sommeren.

Edit:

Beklager for å dytte meg inn på tråden din, Lotta, men så vidt jeg vet bor vi da forholdsvist langt fra hverandre?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi synes det er utrolig hyggelig at flere av dere kjekke og dyktige hundejenter har hatt lyst til å bli kjent med hundene våre og oss, og kunne tenke dere både å hjelpe med turgåing/pass og oppfølging av valpekull! Innser jo at vi bor i en fryktelig upraktisk del av landet sånn rent hundemessig (myyyyye sau er det også her ;) ) - men håper vi treffes framover, uansett :)

Her er det altså fortsatt muligheter for "den rette" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi synes det er utrolig hyggelig at flere av dere kjekke og dyktige hundejenter har hatt lyst til å bli kjent med hundene våre og oss, og kunne tenke dere både å hjelpe med turgåing/pass og oppfølging av valpekull! Innser jo at vi bor i en fryktelig upraktisk del av landet sånn rent hundemessig (myyyyye sau er det også her ;) ) - men håper vi treffes framover, uansett :)

Her er det altså fortsatt muligheter for "den rette" ;)

Er det lov å spørre hvor i landet du bor? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det er stor interesse for hundene våre, "oppdrag kennelhjelp" og oss! :)

Jeg var veldig i tvil om jeg skulle legge ut forespørselen her, fordi jeg har ekstremt dårlig erfaring med enkelte nettdebattanter og deres totale mangel på gangsyn og etikette. Vi har fått sjikanøse hilsener (av folk som ikke bruker navnet sitt, men som har sterke synspunkter om andres "anonymitet") i gjesteboka vår og telefontrusler på svareren etter diskusjoner på hundefora. De fleste som har betedd seg slik er nå utestengt fra fora hvor jeg deltar, og jeg ser at noen av dem har søkt sammen på sitt eget. Antagelig like greit, da de befinner seg på samme nivå, hele gjengen ;)

Beklager den litt lange innledningen til hvorfor jeg IKKE legger ut link til hjemmesiden vår eller sier "alt" om hvor vi befinner oss - send meg gjerne en PM så forteller jeg med glede mer hvis du kunne være en aktuell kandidat.

Jeg har forstått at enkelte ikke skjønner at det er forskjell på vår måte å oppfostre valper på, hvor oppvekst i hjemmemiljø (valpene i stua), rene og gode omgivelser, god mat og ordentlig sosialisering er et selvfølgelig krav - og det å fø opp et valpekull på en låve og se hvor mange som tilfeldigvis overlever.

For oss er det viktig at bebisene har det rent og pent rundt seg, (også når vi er på jobb), at de får regelmessige måltider som små mager krever, og at de blir vennlige og sosiale skapninger som er godt sosialiserte både på folk og dyr.

At vi i tillegg har menneskebarn og jobber å ta vare på, gjør at vi vil bli veldig glade for å få kontakt med noen som har de samme tankene og følelsene som oss rundt akkurat disse temaene.

Med vennlig hilsen

Lotta

PS: Og nei, vi har ikke løpshunder... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...