Gå til innhold
Hundesonen.no

Student med hund(er)


turbogutten

Recommended Posts

Hei lurer rett og slett på om du har vært student og flyttet noe sted mens du har hatt hund? hvordan bodde du da isåfall? Jeg skal jo forhåpentligvis begynne på veterinær høgskolen når jeg er 19 og har da mest trolig 2 hunder og vil ikke bo hjemme til jeg er 24 og vil ikke kjøpe meg hus i byen for jeg kommer ikke til å bo i oslo når jeg er ferdig utdannet. Men ser ut som jeg blir nødt til det da husleien i oslo er veldig høy og er jo ikke noen hus nesten til leie og ingen av leilighetene nesten har gressplen og er jo ganske dyrt men hvis både jeg og en venninde skal kjøpe sammen skal vi dele husleia men da blir det 3 hunder og tviler på at vi får leid noe da :baby: velvel håper dere skjønner spørsmålet mitt :baby: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student med hund. Utrolig vanskelig å finne leilighet! Det er veldig få som ønsker å ha hund inn i hus (det kan hjelpe dersom du har referanser fra tidligere utleiere), jeg brukte et halvt år med annonser og ringing. Vi var kjempeheldige, tanta til hun jeg bor sammen med skulle leie ut. Vi leier stort, sentralt og nytt med gressplen veldig, veldig billig. Det er lurt å slå seg sammen med andre, hvis man er fire/fem som deler på leia blir det ikke særlig dyrt å leie til og med en enebolig. Økonomisk går det greit med deltidsjobb ved siden av studier, forsikring er livsnødvendig. Tidsmessig er det topp å ha hund som student, du er gjerne mye hjemme (hvis du er strukturert og klarer å lese hjemme) og har god tid til hunden. Man må ofre mye festing o.l., men det gjør du vel allerede. Husk at hvis du skal studere noe så krevende som vet må de du bor sammen med også være folk som leser mye. Det blir fort vanskelig dersom de vil feste, ha venner på besøk o.l. mens du må ni-lese til eksamen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider