Gå til innhold
Hundesonen.no

Å få hunden ut av senga

Hildestj

Recommended Posts

Skrevet

Nå som jeg har fått en jack russel til føler jeg det blir litt for mye og også skal ha denne i senga, (den liker imidlertid buret sitt godt, og sover godt der ) og jeg har dessuten dårlig samvittighet for at den ene hunden får ligge, og ikke den andre.

Min første jack russel er nå blitt 15 måneder. Hun har vært vant til å sove i buret sitt noen ganger, men har nok mest sovet i sengen ilamme oss. Men det blir for mye med 2 mennesker og 2 hunder på vårt lille soverom, så jeg vurderer å flytte hundene på badet, hvor begge kan sove i burene. Kan dette bli veldig problematisk for den hunden som er vant til å ligge i senga? Kan det forårsake noen form for seperasjonsangst? Hun er vant til å være alene hjemme, og ser på buret som en trygg plass. Men liker nok best å sove i sengen sammen med oss..Har nok gjort det vanskelig for meg selv.. :D Er det forsvarlig å flytte henne over i bur nå?

Skrevet

Da vi en gang i tiden bestemte oss for å slutte med å ha hunden i senga, gikk det veldig bra. Hun søyt utafor soveromsdøra fem minutter den første natta, så hørte vi ikke mer... (hun er tilbake som prinsessen på erten nå, men det er en annen historie :D )

Så lenge hun er vant til å være alene ellers, tviler jeg på at det blir noe problem.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...