Gå til innhold
Hundesonen.no

HD- røntgen


Shilamon

Recommended Posts

Imorgen er den store skjebnedagen for mitt og rex sitt forhold. Har hatt vofsen i 2 uker nå og igår fikk jeg endelig papir tilbake fra eieren hans, så nå kan jeg dra på røntgen. Har time imorgen kveld og er ganske så spent.

Håper inderlig han er fri, jeg får krysse fingrene:)

Men har noen spørsmål jeg, vet noen her inne hvordan en røntgen foregår? og kan trening dagen før ha noen innvirkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen er den store skjebnedagen for mitt og rex sitt forhold. Har hatt vofsen i 2 uker nå og igår fikk jeg endelig papir tilbake fra eieren hans, så nå kan jeg dra på røntgen. Har time imorgen kveld og er ganske så spent.

Håper inderlig han er fri, jeg får krysse fingrene:)

Men har noen spørsmål jeg, vet noen her inne hvordan en røntgen foregår? og kan trening dagen før ha noen innvirkning?

Er det hofter som skal tas bilder av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er hoftene. Han er to år så da vil jeg ikke kjøpe før jeg vet HD-statusen. Og imorgen er første skritt i den retningen.

Han skal røntges kl.1800, kan han fortsatt ikke få mat om morgenen (ca halv 9)?

Stakkars bikkje og stakkars meg da, he he da blir det bråk i heimen:P Rexen blir sutrete uten mat, men det går vel.

EDIT: Takk forresten Softis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det de har sagt til meg er 2 uker fra de får inn bilder og brev fra veterinæren. Jeg er registrert på det elektroniske systemet til NKK og betalte røntgen skjema på nett, får svar rett til mailen:)

Hjelpes, nå er det bare noen timer igjen til man får første tanke om hd-status :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Rex røntget, omsider... He he, tok sin tid å få ordnet alle papirer og igår måtte vi ta 4 bilder før vi ble fornøyd. Han er ganske tynn for øyeblikket så han bare vippet fra side til side på ryggraden sin:(

Men til slutt fikk vi 2 bilder dyrlegen var fornøyd med som vi sender inn, så nå er det bare å vente, og vente og vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basset-eier: Ja man kan godt ta både AD og HD bilder samtidig. Er igrunnen veldig praktisk og så slipper man dope ned to ganger.. :P

Ja, jeg tenkte meg det. Da er det bare å ta neste skritt, og bestille time :o

Det blir spennende å se resultatet, da verken moren, faren, mor eller far til mor og far (forvirrende setning), er rønget :shocked: Hvert fall ikke som er registrert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingene ordnet seg på under en uke!

Resultatene har kommet og det ble: A!

Johooo, nå skal jeg mest sannsymlig bli 8000 fattigere:P (men en hund rikere:)

Kjempeflott! Men, skal du betale full pris for en voksen hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, blir nok til det ja.

vet det egentlig er litt mye, spesielt når det ikke er en topp hund. Men jeg har funnet en hund med et hode særdels få gordon settere har idag, så da er jeg villig. Får med mat, sikkert noe ustyr og skal jobbe inn bur i prisen tenker jeg.

Men liker bikkja så godt at jeg er villig til å betale det, han er helt rolig og det tross sin unge alder. Første setteren jeg har vært borti som er sånn (utenom gammel typen). Han har ingen uvaner så langt, snill og lydig. Så sånn sett er mye av jobben allerede gjort, samt at jeg ikke ønsket valp. Men vet at full pris er litt uvanlig sånn sett. får høre det blant folket på skolen min for å si det sånn:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, blir nok til det ja.

vet det egentlig er litt mye, spesielt når det ikke er en topp hund. Men jeg har funnet en hund med et hode særdels få gordon settere har idag, så da er jeg villig. Får med mat, sikkert noe ustyr og skal jobbe inn bur i prisen tenker jeg.

Men liker bikkja så godt at jeg er villig til å betale det, han er helt rolig og det tross sin unge alder. Første setteren jeg har vært borti som er sånn (utenom gammel typen). Han har ingen uvaner så langt, snill og lydig. Så sånn sett er mye av jobben allerede gjort, samt at jeg ikke ønsket valp. Men vet at full pris er litt uvanlig sånn sett. får høre det blant folket på skolen min for å si det sånn:P

Jammen det er flott! Så lenge du er fornøgd med hunden så er det det viktigaste. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp:)

ers tor fornøyd jeg, han har et hode som er helt fantastisk. utrolig rolig, snill og konfliktsky. Behagelig til setter å være:) (skal sies at setter var litt påtvunget fra pappa så da var det topp å finne en av dette kaliberet:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...