Gå til innhold
Hundesonen.no

WordPress. norsk språkpakke og tema


Guest Per Olav

Recommended Posts

trodde at med originale layout skulle du få komplett norsk...

OM, du da har installert språkpakken riktig... synes å huske det var to ting..?

Når du sier tema er norsk mener du da selve templaten..?

Jeg gikk ut fra uoriginal Template, jeg gikk da inn i koden å endret hver enkel fil, tar nok en liten kveld å få oversatt alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
trodde at med originale layout skulle du få komplett norsk...

OM, du da har installert språkpakken riktig... synes å huske det var to ting..?

Når du sier tema er norsk mener du da selve templaten..?

Jeg gikk ut fra uoriginal Template, jeg gikk da inn i koden å endret hver enkel fil, tar nok en liten kveld å få oversatt alt...

Vårherre veit :hug: Jeg la temafila der den skulle (wp-content\themes\standard-norsk)og språkfila der det hørte hjemme (wp-includes\languages\nb_NO.mo), ordnet config.php med kallet til språkfila og dett skulle være dett, liksom - etter mine fattige begrep :o

Jeg får nok ta en dobbelsjekk men jeg mener det skal være riktig :ahappy:

(Jeg ser du bruker Nvu - hvilke erfaringer har du med den - send gjerne en PM)

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg ser du bruker Nvu - hvilke erfaringer har du med den - send gjerne en PM)

--

Per Olav

NVU / N-view er gratis..! Hva mere forlanger man..? :hug:

(Og et prosjekt under Mozilla (firefox, thunderbird, sunbird, filezilla osv...) kvalitet altså... :ahappy: )

Jeg liker meg godt i kode-delen, savner litt fargene fra dreamweaver, men det går strålende uten i Nvu også, å WYSIWYG delen fungerer utmerket, innebygd FTP site-manager gjør arbeidsprosessen meget rask og effektiv...

Jeg er selvfølgelig fornøyd, ellers hadde jeg ikke brukt det... *Mozilla Power* :icon_fun:

Litt inn på Topic igjen..

Bare jeg som er UTROLIG irritert på wordpress sin tekstediterings ting..?

Den lever jo helt sitt eget liv når det kommer til koding foreksempel fet skrift...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

OK - takk for tilbakemelding. Lasta nettopp ned en betaleditor for php - php designer 2007 som visstnok skal være state of the art iflg ekspertisen. Den har ulike muligheter for redigering og ekstern ftp men jeg synes resultatet ser rotete ut uten lokal testserver - en lang tekststreng i html-forhåndsvisningsmodus - det ender vel opp med å innstallere en lokal server på en av de ledige maskinene tror jeg trallala - det skulle jeg egentlig ha gjort for lenge siden men når skal man få tid til slikt?

Vel, nå er det seint på natta og øya er dataskjermfirkanta. Ha en fin morgen når du står opp og leser dette :ahappy:

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Et spm til de som kan: I sidekolonnen er teksten nå på norsk untatt Lenker som har beholdt det engelske Links. På sida Links.php i det norske stilsettet står det Lenker - noen forklaring på hvorfor dette ikke vises korrekt i f t skjermbildet?

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...