Gå til innhold
Hundesonen.no

Zorro

Imre

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er blitt eier til ytterligere en groenendael; Zorro som fyller 1 år i dag. Eller Bo Jalapeno av Nangijala som stamtavlenavnet er.

Zorro har bodd her i litt over en måned nå og jeg blir bare mer og mer fornöyd med ham.

Selv om han har mye egen vilje er han helt utrolig herlig å jobbe med. Hittil har vi trent rundering og lydighet, men det er også tenkt at vi skal trene agility etterhvert.

IMG_2160.jpg

IMG_2169.jpg

Skrevet

Enda en Nangijala svarting;) Lille Jalapeno var heldig og fikk BO .. dakar Loke heter BH han :icon_confused:

En ekte svarting skal ha egenvilje for tenk :)

Skrevet

Takk alle!

Men jeg har begynt å grunne på om det ikke er en dråpe retriever i ham, for han elsker mennesker og apporterer alt :)

Loke jeg har värt inne og smygtittet på siden din noen ganger :icon_confused:

Skrevet

Gratulerer! :icon_confused:

En ekte svarting skal ha egenvilje for tenk ;)

Jeg er helt enig! (Men burde vi ikke kalle de noe annet enn svartinger? Det kan misforståes, kanskje? hehe :) )

Takk alle!

Men jeg har begynt å grunne på om det ikke er en dråpe retriever i ham, for han elsker mennesker og apporterer alt ;)

Neida, de skal være sånn, hilse på alle og bære med seg alt.. Det sier Emma ihvertfall ;)

Skrevet

Jeg har jo hatt noen svarte tidiligere men de har ikke värt på langt när så sosiale (foruten en) eller apporteringsvillige.

Blir bare mer og mer fornöyd med denne gutten. Det finnes arbeidsglede og motor så det rekker og blir over :icon_confused:

Etter å ha hatt flere hunder som har värt for veike så er det utrolig å ha en normalt fungerende hund

• 5 months later...
Skrevet

Det er vel dags å vise litt nye bilder av ham. Dessverre er han helt nedröytet og i en periode der han ikke er akkurat vakker i kroppen nå :lol:

IMG_2813.jpg

IMG_2827.jpg

IMG_2960.jpg

IMG_3104.jpg

Det nye fine tjenestedekkenet hans:

IMG_3218.jpg

Namnlst-1.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...