Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan dere krysse fingre og labber litt nå.....

Tonjehelen1@hotmail.com

Recommended Posts

Skrevet

for at det skal gå min vei.

Søsteren til min dypt Savnede Tarzan ligger ute på omplassering på Finn.no

Håper så indelig at eigeren finner oss verdige til å overta hans prinsesse.

Tror aldri jeg har ønska meg noe så mye noen gang. En liten BE-BA

Håper og at de finner noen som vil overta bare den store. selv om det betyr at hundene må skilles :D

Jøss, så fort hjertet mitt begynte å banke da jeg så den annonsen.

Ut i fra det eigeren sa, var de ganske like i lynne. Men også noe forskjellige. Å så spennende :rolleyes:

Skrevet

Hvorfor kunne ikke eieren si ja til at du kunne overta henne med det samme? Ville h*n helst at de skulle få samme hjem?

Den store hannen var jo bare nydelig, da.

Håper at han kan komme til et stabilt, godt og permanent hjem, også!

Og at nåværende eier er litt mer kritisk til hvem han gir hundene til, ettersom begge allerede har vært omplassert en gang tidligere!

Tvi. tvi:-))

Skrevet

huff, det var trist.

Men du skal se at du blir like glad i din neste hund. Selvom det ikke er så stor sjanse for at det er en Be-Ba...

Skrevet
Huff, så trist. Håpet jeg fikk sett et mer positivt svar :)

Men da får du vel bare tenke videre. Vurderer du forresten DSG ennå? ;)

Hei, ja det var trist. Men sånn er det. Ja vi vurderer fortsatt gårdshund. Men siden vi ikke har hund i år så har vi bestemt oss for å avslutte svangerskapspermisjonen vår i Tyrkia. Så vi skal tilbringe hele august der. Vi vil derfor vente til vi kommer hjem i september før vi betemmer oss endelig. Jeg har de siste dagene blitt kontaktet av en annen søster av Tarzan. Eier av denne ønsker seg valper på denne neste vår. Dette er jo og noe vi ønsker å vurdere seriøst.

Men det var synd med Olivia. Selv om det egentlig passet dårlig akkurat nå. Så skulle vi jammen ha fått det til. Og jammen hadde ikke svigerfar stilt opp å vært hundevakt de 4 ukene vi er i Tyrkia :icon_confused:

Skrevet

Skal håpe på det beste :icon_confused: Og krysse alt jeg har å krysse ^^

*EDIT*

JEg så desverre ikke lenger opp her at hun ble gitt bort til noen andre :)

Så det var trist ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...