Gå til innhold
Hundesonen.no

Ville du solgt til høyreekstremister?


alucinor

Recommended Posts

En ting er om dette er mennesker som står fram med sine meninger i det offentlige rom (media/internett), men spør dere potensielle valpekjøpere om hva slags politiske meninger de har?

Mmmmneeei - pleier ikke å spørre - men hvis det dukker opp en skinnhead med hakekors tatovert over hele nakken så skjønner jeg ofte tegninga helt av meg selv... :icon_confused: Sier også litt om livssyn og -stil hvis familiefaren dukker opp med kona innpakka i burka også ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmneeei - pleier ikke å spørre - men hvis det dukker opp en skinnhead med hakekors tatovert over hele nakken så skjønner jeg ofte tegninga helt av meg selv... :icon_confused: Sier også litt om livssyn og -stil hvis familiefaren dukker opp med kona innpakka i burka også ...

Så du ville ikke solgt til folk som har en annen livssyn og -stil enn deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ville ikke solgt til folk som har en annen livssyn og -stil enn deg?

Her er det vel gradsforskjeller? For min del ville jeg solgt til mange som har et annet livssyn og en annen livsstil (ville blitt vanskelig å bare funnet late, agnostiske b-mennesker som valpekjøpere...)

Det er vel enkelte holdninger man kan leve med å ha "tett innpå seg" (man skal jo helst ha mest mulig kontakt med valpekjøper i etter salget også) og andre ikke? Jeg hadde gjerne solgt til kristne, hippier, gothere, you name it. Så lenge de var gode mennesker.

Og sorry, men i min verden er en nazist rett og slett ikke et godt menneske - ettersom de forfekter en menneskefiendtlig ideologi som rangerer mennesker etter hudfarge og hvor de er født, og gjerne bruker vold for å nå sine mål. Da er det revnende likegyldig for meg om de har tenkt å bruke hunden til å kjeppjage utlendingene ut av landet eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ville ikke solgt til folk som har en annen livssyn og -stil enn deg?

Hvem jeg faktisk ville ha solgt valp til er komplett irrelevant - jeg konstaterer bare at det ikke alltid er nødvendig med noe tredjegradsforhør for å finne ut mye om folks livssyn/religiøse orientering/politiske meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel gradsforskjeller? For min del ville jeg solgt til mange som har et annet livssyn og en annen livsstil (ville blitt vanskelig å bare funnet late, agnostiske b-mennesker som valpekjøpere...)

Det er vel enkelte holdninger man kan leve med å ha "tett innpå seg" (man skal jo helst ha mest mulig kontakt med valpekjøper i etter salget også) og andre ikke? Jeg hadde gjerne solgt til kristne, hippier, gothere, you name it. Så lenge de var gode mennesker.

Og sorry, men i min verden er en nazist rett og slett ikke et godt menneske - ettersom de forfekter en menneskefiendtlig ideologi som rangerer mennesker etter hudfarge og hvor de er født, og gjerne bruker vold for å nå sine mål. Da er det revnende likegyldig for meg om de har tenkt å bruke hunden til å kjeppjage utlendingene ut av landet eller ikke...

hmm bare en liten etter tanke her. Gjør ikke lotta det samme nå og sier at hun ikke ville ha solgt noen som hadde dukket opp i burka.... er ikke det rangering etter "hudfarge" religion?????? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm bare en liten etter tanke her. Gjør ikke lotta det samme nå og sier at hun ikke ville ha solgt noen som hadde dukket opp i burka.... er ikke det rangering etter "hudfarge" religion?????? :rolleyes:

Det hun mener er vel at du ofte ser litt selv og :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burkabruk er også en menneskefiendtlig holdning, som man kan lese mer om i Ayan Hirsi Alis bok. Religioner HAR ofte dessverre endel slike innslag, enten det er kvinner som skal innordne seg og tie i forsamlinger og la mannen bestemme, eller være verdt bare halvparten av en mann og så videre. Og noen religioner er jo veldig "diskriminerende" mot dyr da!

Jeg tror en rettroende muslim uansett heller ikke ville kommet på noen ja-liste hos meg som valpekjøper, siden det ville blitt et noe annet hundehold enn det jeg ville kreve for en valp jeg hadde oppdrettet - siden Koranen sier at for en muslim å komme i kontakt med hunders kroppsvæsker og utsondring er urent, ifølge islam.no.

Hehe, det ville jo betydd en eier som ikke tok opp etter hunden, noe som er forbudt i forhold til den nye hundeloven og kan føre til politiadvarsler, og at en hund som slikker dem på hånden er haram - altså urent.

Jeg ville ikke solgt hund til NOEN som ikke ville ha et godt forhold til den som gir rom for hundens kroppsspråk, inklusive hvis det er religion som setter en stopper for det. Det har noe med HUNDENS rettigheter og verdi å gjøre; og at jeg lever i et land der vi har visse forventninger og krav til hundeholdet uansett, og der det å være snill mot dyr såvel som å ta et etisk og moralsk ansvar for dem har en noe annen utbredelse enn i endel andre land (har aldri glemt møtet med en hundeglad, egyptisk guide som fortalte hva "folk flest" i hennes hjemland gjorde/behandlet dyr på).

Men igjen... folk som deler mitt syn på hundehold og hvordan det bør praktiseres kan komme uansett hvor i verden de vil fra, og hva en hvilken som helst religion så lenge den TILLATER et slikt hundehold. Og all den tid islam.no anbefaler muslimske gutter med norske kjærester som har hund å få bikkja ut... så kan religion utmerket godt også komme i veien for et hundesalg dersom jeg hadde vært oppdretter fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burkabruk er også en menneskefiendtlig holdning, som man kan lese mer om i Ayan Hirsi Alis bok. Religioner HAR ofte dessverre endel slike innslag, enten det er kvinner som skal innordne seg og tie i forsamlinger og la mannen bestemme, eller være verdt bare halvparten av en mann og så videre. Og noen religioner er jo veldig "diskriminerende" mot dyr da!

Jeg tror en rettroende muslim uansett heller ikke ville kommet på noen ja-liste hos meg som valpekjøper, siden det ville blitt et noe annet hundehold enn det jeg ville kreve for en valp jeg hadde oppdrettet - siden Koranen sier at for en muslim å komme i kontakt med hunders kroppsvæsker og utsondring er urent, ifølge islam.no.

Hehe, det ville jo betydd en eier som ikke tok opp etter hunden, noe som er forbudt i forhold til den nye hundeloven og kan føre til politiadvarsler, og at en hund som slikker dem på hånden er haram - altså urent.

Jeg ville ikke solgt hund til NOEN som ikke ville ha et godt forhold til den som gir rom for hundens kroppsspråk, inklusive hvis det er religion som setter en stopper for det. Det har noe med HUNDENS rettigheter og verdi å gjøre; og at jeg lever i et land der vi har visse forventninger og krav til hundeholdet uansett, og der det å være snill mot dyr såvel som å ta et etisk og moralsk ansvar for dem har en noe annen utbredelse enn i endel andre land (har aldri glemt møtet med en hundeglad, egyptisk guide som fortalte hva "folk flest" i hennes hjemland gjorde/behandlet dyr på).

Men igjen... folk som deler mitt syn på hundehold og hvordan det bør praktiseres kan komme uansett hvor i verden de vil fra, og hva en hvilken som helst religion så lenge den TILLATER et slikt hundehold. Og all den tid islam.no anbefaler muslimske gutter med norske kjærester som har hund å få bikkja ut... så kan religion utmerket godt også komme i veien for et hundesalg dersom jeg hadde vært oppdretter fremdeles.

Jo da akela jeg fullt og helt enig med deg! Jeg siktet egentlig mest til en tidlige tråd om hvorvidt man ville ha solgt til utlendinger og jeg si jeg ble meget overasket over at det var såå mange negatve holdninger til det temaet. Da jeg spsesielt ikke selger valpene mine til en kultur/ land men en enkeltrperson og deres familie og da er deg jammen likegyldig om de er muslimer eller gule grønne eller what ever men at jeg liker dem som de er og for hva de står for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, man må se folk an. Har da kjent pakistanere som begeistret har hatt hunden min på fanget og herjet og tullet med den, jeg. Og en muslim fra et annet land som var aktig jeger og jakthundmann og veldig fin med hunder. Men de var nok ikke så veldig rettroende da... de gjorde mye annet "galt" også :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg 3 piercinger i ansiktet og flere ringer i ørene,jeg har også tatoveringer...

men jeg er snill,tålmodig,og lever for hunder.

Noen syns kanskje jeg ser ut som en pøbel,mens andre ser på hvem jeg er og hvordan jeg oppfører meg.Dersom folk ville dømme meg etter hvordan jeg ser ut vil jeg ikke ha hund fra dem likevel.

Man bør ikke bry seg med hva folk tror på ,eller ser ut så lenge det ikke går utover sunn fornuft selvsagt.Noen mennesker er bare ikke friske i hodene enten de kaller seg pinsevenner eller nazi.

Det er opp til opdretter og sile ut og finne sine mennesker for sine valper.

Det viktigste er å slå av en prat eller 5 med vedkommende,for å fiske ut...man kan luke ut folk dersom man er opptatt av å plassere hunden riktig og bruker tid på dette.Jo mer man er i kontakt med mennesker jo mer sier de og jo mer må de vise av seg selv.Det ville virke unaturlig å sitte stille og holde kjeft som valpekjøper,etter å feks ha vert å kikket 2 ganger...og eller snakket i tlf.

Da er det allerede muffins på gang.For hvorfor kan de ikke uttale seg?er de redde for at det er feil?Vet de ikke hva de holder på med.Har de noe å sjule?Er de bare generte?hvorfor så genert så lenge,tross imaget?hvem er disse?vil de bare betale å gå?Høre vekt på foreldre,velge største valp,penger og hadet bra?

Det bør da være noe og snakke om dersom man har denne felles hundeinteressen,og ting bør komme frem om dette mennesket på en helt naturlig måte ganske kjapt.Etter min mening er man en dårlig hundeselger og menneskekjenner dersom man ikke klarer å plassere hunden sin riktig.

Da har man hatt det for travelt og muligens sperret hodet sitt for signaler.Eller så har man vert for hard og brukt avhørsmetoden og skremt av de gode som var.Det finnes faktisk avhørs folk...som rett og slett får deg til å stenge igjen uansett hvor hundeglad og "normal"du er.Du får ikke vist det for de er PÅ deg og over deg på en unaturlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...