Gå til innhold
Hundesonen.no

Papillon


LiLi
 Share

Recommended Posts

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Khela har fått være ute og lekt seg i hagen i nesten hele dag, vi har kost oss skikkelig

Leja begynner å lysne litt nå: Også dette bildet som Caroline her inne tok i helgen. Leja snart 5 måneder. Tipper fortsatt hun blir en fin, rød sobel som voksen

Lejas pappa: Weiefors Future Flash Mamman, Kajlas Dream Girl (veldig ung på bildet): (hentet fra weieforskennel.se) Ingen av dem er stilt så veldig mye, men mammaen har et helt fantasti

Posted Images

Definitivt! Khela er litt av mange forskjellige dyr. Papegøye (hun elsker å sitte på skuldra når jeg sitter i sofaen :lol:), kanin, katt, Scrat fra Istid (pga overbittet), ooosv. Knis. :lol:

Omtrent slik jeg beskriver CarmeLita (minus overbitt ;) )

Pappegøye hund katt marekatt frynsemus .. TriAna er ikke pappegøye men baby (ligger på rygg i armene.og ser dypt på deg.. og spreller litt med armene)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Åhh, kjenner det var lite lurt på følge Weiefors på FB.. Seriøst, R-kullet! :wub::wub::wub::wub::wub::wub:

*skal ikke ha fler enda, skal ikke ha fler enda, skal ikke ha fler enda, skal ikke ha fler enda, skal ikke ha fler enda*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, kjenner det var lite lurt på følge Weiefors på FB.. Seriøst, R-kullet! :wub::wub::wub::wub::wub::wub:

*skal ikke ha fler enda, skal ikke ha fler enda, skal ikke ha fler enda, skal ikke ha fler enda, skal ikke ha fler enda*

Jeg er LITT forelsket i S-kullet jeg, da.. :wub: I wish, liksom. Om jeg bare hadde hatt en fôrvert hadde jeg kjøpt den hannen der tvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er LITT forelsket i S-kullet jeg, da.. :wub: I wish, liksom. Om jeg bare hadde hatt en fôrvert hadde jeg kjøpt den hannen der tvert!

Åhh, han var jo en kjekkas! :wub:

Falt totalt for Red Rose og Rock N Roll, iiih :wub: *fjortistendenser :frantics: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boble har alltid vært korthåret, frem til nå. 7 mnd gammel og pelsen har vokst en god del. I går satt jeg og børstet ham, bannet jeg for meg selv. Jeg har altså vært lite flink til å børste da han var korthåret. Dette førte til mange forsøk med ulike børstetyper, vann og balsam. Jeg tapte kampen og var nødt til å bruke en saks. Klipte vekk en helsikes pelsfloke bak det ene øret. Hele kroppen er nå perfekt, bortsett fra det asymmetriske fjeset! Man lærer så lenge man lever :D og Boble er fortsatt en herlig valp :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Miavoff.. Til din trøst..så har jeg gjort det samme.. med begge mine.

I overgangen valp/unghund-voksen.. Valpepels som skal ut..tover seg sammen veldig lett.

Regner med at du ikke lengre ser "hakkene" i ørepelsen..

Den eldste min har akkurat fylt 2 år og nr to blir 2 år om 3 mnd.

Det er mye lek dem imellom.. men de er glad i å henge i hverandres ørepels..

Da kommer det altid fra meg "Nej, nej.. akta fransorna" (adoptert ett svenskt uttrykk )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Enig Khela..

Selv savner jeg at han sier noe om haleføring og plassering.

Er halen korrekt, altså ikke flat. og bæres lett, elegant og livlig understøtter dette inntrykket han beskriver

På riktig hale skal tippen av halen skal ikke tuche ryggen,, men pelsen må gjerne flomme rikelig over ryggen.

Jeg elsker en viftende fjærboa hale <3

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Khela..

Selv savner jeg at han sier noe om haleføring og plassering.

Er halen korrekt, altså ikke flat. og bæres lett, elegant og livlig understøtter dette inntrykket han beskriver

På riktig hale skal tippen av halen skal ikke tuche ryggen,, men pelsen må gjerne flomme rikelig over ryggen.

Jeg elsker en viftende fjærboa hale <3

Ja, egentlig rart det ikke stod noe om det der..

Men jeg syns det er veldig fint at det påpekes at hunden også bør sees fristilt :) Så på opptak fra Crufts, og der syns jeg det var i overkant mye korrigering av ben og stilling og hele pakka hele tiden. Har ikke vært på så mange utstillinger i Norge, så vet ikke hvordan trenden er her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Khela..

Selv savner jeg at han sier noe om haleføring og plassering.

Er halen korrekt, altså ikke flat. og bæres lett, elegant og livlig understøtter dette inntrykket han beskriver

På riktig hale skal tippen av halen skal ikke tuche ryggen,, men pelsen må gjerne flomme rikelig over ryggen.

Jeg elsker en viftende fjærboa hale <3

Helt enig! Flat hale er IKKE fint sammenliknet med en korrekt hale. Jeg synes alt for få dommere slår ned på flat hale, og hunder som har det avles på i hytt og pine. Det ødelegger mye av helheten spør du meg.

Ja, egentlig rart det ikke stod noe om det der..

Men jeg syns det er veldig fint at det påpekes at hunden også bør sees fristilt :) Så på opptak fra Crufts, og der syns jeg det var i overkant mye korrigering av ben og stilling og hele pakka hele tiden. Har ikke vært på så mange utstillinger i Norge, så vet ikke hvordan trenden er her?

Jeg har inntrykk av at det er mange som fristiller i Norge :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Guest *Kat84*

Ååå, så mange fine bilder her :wub:
Kan se på hundebilder i timesvis og drømme meg helt bort, hehe :)

post-10514-0-82631300-1394445538_thumb.j

Her er et bilde av min herlige Papillon-gutt Aragon :)

Han elsker å være ute i skogen og ute på tur. Jo kjekkere han har det, dess skitnere blir han. Noe som passer dårlig, siden han virkelig hater å bade :teehe:
Både utstilling og Agility er ting han blir skikkelig gira av. Han har gjort det veldig bra i ringen, og blir forhåpentligvis snart Champion. Ikke at det er av betydning for meg, men det hadde vært moro uansett ;)

Agility har vi ikke fått konkurrert i enda, men vi har trent en del. Dessverre så har det blitt noen rolige perioder, så vi er ikke spesielt rutinerte enda. Det kan fort bli litt kluss på agilitybanen, men det har vel heller noe med føreren å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaen til Leja er nydelig altså :wub: 

 

Blondie har fått så massiv pels etter kastreringen :o Men jeg syns hun ser skikkelig lekker ut om dagen :wub: Bare slanke seg nå *kremt* så skal hun skinne i ringen igjen :D 

Postet bilde

Ja, han ER det altså.. Jeg liker'n skikkelig godt. Leja er en kopi av sin far, men har bedre frynser. Men hun har så innmari spinkel benstamme. Og pelsen er veldig silke-aktig og dermed litt for "fin" for dommere på utstilling. Men hodet har hun etter papsen altså :wub:

Blir moro å se Blondie i ringen igjen da. Veteraner er alltid stas :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...