Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i stavanger

giggi

Recommended Posts

Skrevet

Jepp, som overskriften forteller, har noen lyst å være med på treff?

Jeg bor på storhaug ved sentrum.

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg er med jeg med hele gjengen :D

Men ikke så smart å møtes i byen da, heller litt utenfor der vi kan gå tur!

Skrevet

Det hørtes koselig ut, jeg er gjerne med :P

Vi bor i tananger, så det er ingen problem å komme ut til stavanger!

Skrevet

Er i utgangspunktet positiv til tur :icon_redface: , men foretrekker en plass der hundene lovlig kan være løse. Er litt bortskjemt her, da jeg bor i en kommune som ikke har båndtvang hele året :)

Skrevet

Båndtvang mellom 1. April og - er det 1. September?- er vel over hele landet? Men strendene burde jo være ganske tomme da, på denne tiden.. Og der er det god oversikt også.

Skrevet

Jeg er enig i at vi bør finne en plass hvor de kan løpe fritt, det er mye kjekkere :icon_redface:

Hellestø? eller blir det kanskje litt langt? (har aldri vært der)

Skrevet

Jeg har veldig lyst være med ;) Det spørs hvilken helg det er, men hvis det blir treff en gang i mai, så kan vi nok komme ;)

(Rottis jentå, jeg inviterer meg selv til farmora di, bare så du vet det ;) )

Skrevet

Hei!.. Når skal dere.. Kan jeg være med ;) ... Kan dere sende meg en E-post om når dere skal og hvor dere skal??

Følger ikkje så ofte med på denne siden.. Jeg er ledig stort sett hele tiden :rolleyes: ... Utenom Mandag og Onsdag.. Åsså går eg på skulen, så det må være etter 2 en gang..

Men kan me dere ikkje ta det i ei helg?? ;) .. Så kan me dra på stranda å grille ;) ..

e-post/ Msn: [email protected]

-----

På Orre er det noen flotte strender ;) ...

*dobbelpost, endret av mod. Charleen, bruk redigeringsfunkjsonen*

Skrevet

Jeg blir KANSKJE med.. Spørs hvilke hunder som er med og om de skal være løse osv...

Er det mange han hunder? Trenger å sosialiere vovven min litt, men vil ikke ha noe negative opplevelser..

Skrevet
Jeg blir KANSKJE med.. Spørs hvilke hunder som er med og om de skal være løse osv...

Er det mange han hunder? Trenger å sosialiere vovven min litt, men vil ikke ha noe negative opplevelser..

Jeg har en hannhund på 7 år. Han går kjempe fint med andre hannhunder ;)

Skrevet

Hellestøe er jo en veldig grei plass for oss hundemennesker... Masse hunder og regnes som "hundestranden". PhoNuLi du bør jo komme der på søndag kl 16 da, da er det sheltietreff der!

Skrevet
Hellestøe er jo en veldig grei plass for oss hundemennesker... Masse hunder og regnes som "hundestranden". PhoNuLi du bør jo komme der på søndag kl 16 da, da er det sheltietreff der!

Ååh, så kjekt da! Når?

Jeg skal på trening med Phoebe kl 5, så det må i å fall være før det.

Skrevet

Storhaug er rett ved Stavanger sentrum... er ingen gode turmuligheter lenger her, båndtvang heleåret nå :) Menh vi kan jo ta det en helg på hellestøstranden(skrives det slik??) Eller en annen plass som det går ann å ha hundene løse uten fult med folk :)

Det passer vel best i helgene for folk flest, for meg passer det alle kl slett :)

Skrevet
Storhaug er rett ved Stavanger sentrum... er ingen gode turmuligheter lenger her, båndtvang heleåret nå :) Menh vi kan jo ta det en helg på hellestøstranden(skrives det slik??) Eller en annen plass som det går ann å ha hundene løse uten fult med folk :)

Det passer vel best i helgene for folk flest, for meg passer det alle kl slett :)

Det var jeg som skrev det.

Skrevet

Jeg er gjerne med! Sokrates trenger sosialisering. Men jeg regner med at hundene skal være løse, så om der er noen som skal med hunder som ikke går ilag med små hunder, gi beskjed. Har hatt noen ikke kjekke opplevelser med det. Da tar jeg det heller igjen.

Er det bestemt noe tid og sted?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...