Gå til innhold
Hundesonen.no

Dobermann


Calina
 Share

Recommended Posts

Så mange fine bilder, av fine hunder :) En flott rase vi har!

Slenger med to bilder selv :w00t:

Øverste bildet er av BH ZTP-V1A KORAD NUCH

Norwegian Winner 2006

NDC Youth Winner 2005

Uniquestar`s Dark Dutchman ( Sonny)

Og det nederste er av Sonny og Odin ( Cæsar V SchutZart)

Snille gutta mine! :)

post-10774-0-26814400-1328700055_thumb.j

post-10774-0-63435900-1328700241_thumb.j

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med en bildespam, da....! Så kanskje valpetråden 2014 får en rekrutt? En dobermann kan være med overalt,og jobber gjerne for maten! Og hjemme så er de rolig som få. Man merker ikke at de er

5 mndr uten et eneste dobermann innlegg? Hvor er alle sammen ? Jeg liver opp denne tråden jeg da. Med et bilde jeg har fått av en brun liten jente ">http:// Litt mørkt, men det klarte jeg

Og ja, jeg har fremdeles mine to hjerter! De er nå 6 1/2 år gamle,og full i sprell. ">http://

Posted Images

Hei hei :) Takk for det.

De er ikke like gamle, Sonny er 7, blir 8 i Mai, og Odin blir 2 år i Mars. På bilde var han litt yngre, men har i grunn ikke vokst så veldig mye mer, han er litt småspist enda, men håper det kommer seg litt framover! :)

De går godt sammen, så lenge det ikke er snakk om treningsball i nærheten, da blir det konkurranse, og minstemann prøver seg litt, men utenom det, går det veldig bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

418709_10151157651856276_846273929_n.jpg

391242_10151153834171276_666759773_n.jpg

Lenge siden det har vert aktivitet hær.

Her er : Dracine The Midnight Sun (Bølle Bella)

Født 17.04.2012

Far: N UCH Arakias Niko

Mor: Lanovi Dogs Athena

Ei herlig frøken. Hun skal bli min nye konkuranse hund, i lydighet og agility. Har sakt i mange år, at æ skal ha meg ei brun dobermann tispe. å endelig her er hun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min Bonita som måtte avlives for noen uker siden pga dårlig psyke :( Hun ble 9 år gammel, hvor jeg hadde henne i 7 år :) Utrolig flotte hunder, men tror nok ikke det blir flere av denne rasen på meg :P Hun var dobermann på godt og vondt. Til tross for at hun var den mest veloppdragne hunden jeg noen gang har hatt så var hun den som irriterte meg mest også :P Verdens snilleste hund som hvem som helst kunne passe en helg, gjorde alt du ba henne om. Og var det noe hun ikke ville så hyyyyylte hun. Kan ikke si jeg savner den hylinga :P

Hun var verdens snilleste med alt og alle, men veldig usikker på seg selv, så til slutt valgte jeg å la henne gå da jeg så at det begynte å endre seg. Ikke mye, men det var en negativ endring :(

308.jpg

367.jpg

352copy.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min Bonita som måtte avlives for noen uker siden pga dårlig psyke :( Hun ble 9 år gammel, hvor jeg hadde henne i 7 år :) Utrolig flotte hunder, men tror nok ikke det blir flere av denne rasen på meg :P Hun var dobermann på godt og vondt. Til tross for at hun var den mest veloppdragne hunden jeg noen gang har hatt så var hun den som irriterte meg mest også :P Verdens snilleste hund som hvem som helst kunne passe en helg, gjorde alt du ba henne om. Og var det noe hun ikke ville så hyyyyylte hun. Kan ikke si jeg savner den hylinga :P

Hun var verdens snilleste med alt og alle, men veldig usikker på seg selv, så til slutt valgte jeg å la henne gå da jeg så at det begynte å endre seg. Ikke mye, men det var en negativ endring :(

308.jpg

367.jpg

352copy.jpg

Utrolig vakker hun var! Og hørtes også fantastisk ut. Hvil i fred, Bonita, og kondolerer så mye til deg.

Kjenner jeg er veldig svak for rasen altså, igrunn alltid vært, selvom det nok ikke blir noen på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min Bonita som måtte avlives for noen uker siden pga dårlig psyke :( Hun ble 9 år gammel, hvor jeg hadde henne i 7 år :) Utrolig flotte hunder, men tror nok ikke det blir flere av denne rasen på meg :P Hun var dobermann på godt og vondt. Til tross for at hun var den mest veloppdragne hunden jeg noen gang har hatt så var hun den som irriterte meg mest også :P Verdens snilleste hund som hvem som helst kunne passe en helg, gjorde alt du ba henne om. Og var det noe hun ikke ville så hyyyyylte hun. Kan ikke si jeg savner den hylinga :P

Hun var verdens snilleste med alt og alle, men veldig usikker på seg selv, så til slutt valgte jeg å la henne gå da jeg så at det begynte å endre seg. Ikke mye, men det var en negativ endring :(

308.jpg

367.jpg

352copy.jpg

De er utrolig fine altså, og jeg er veldig svak for de brune, og denne her var bare helskjønn :wub:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kuppert doberman vitner bare om en eier som setter sine egne preferanser over hundens velvære.... jeg kjenner jeg ser skikkelig ned på sånne mennesker.

Uff, må innrømme at det gjør jeg også. Og siden jeg har dobermann med ører og hale intakt ser jeg også hvor mye kommunikasjon som ville blitt borte med kupering. Fysj!

Bilder i denne tråden av både mammaen til Eddard og av gamledoberen min! Artig :) Picasaen min krangler med meg om dagen, så jeg får ikke dele bilder av hundene mine, men skal se om jeg husker det senere en gang.

@Djerve: det er fordi de brune er vakrest vel! Har alltid likt de brune best, men det viktigste er tross alt hva som er inni. Derfor kom det en sort i hus først :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid også likt de brune variantene av de fleste raser, synes det er en nydelig farge :) Ja, Bonita er pen å se på, og hun visste det selv også ;) Ble kalt Prinsessa, hehe :) Nydelig rase, men desverre ikke noe for meg. Er en del av de typiske trekkene hos rasen som irriterer meg grønn, og hun hadde de alle, hehe :) Men en utrolig snill hund, og på mange måter helt ukomplisert, men komplisert inni hodet sitt. Noen ganger var det greit å kjøre bil, andre ganger ikke. Noen ganger var det greit å være hjemme alene, andre ganger ikke. På en annen måte var hun en hund man bare kunne sende med hvem som helst som ville låne en hund en helg, en veldig fin nybegynnerhund siden hun var så naturlig lydig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke rasen for meg heller. Det ble for mange irritasjonsmomenter ;) Har møtt ganske mange ulike individer siden vi hadde raseklubb før, og det er veldig mange likhetstrekk på dem, så det var ikke bare mine som var sånn.

Men nydelige hunder, og morsomme og allsidige. :)

Her er nabohunden og min første dobber som leker i hagen

crazy.jpg

Og her er hun sammen med min svigersøsters hund. flire

heracrazy.jpg

Men hun kunne også være normal :)

portrett-2.jpg

sommer17.gif

Sorry, fikk bare lyst å minnes litt :)

Og så må jo Chanti også få deles

2.jpg

Og her er hun sammen med en annen dobbis (ho bakerst)

juni6.jpg

Rip fine hundene!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bra det ikke bare er meg som irriterte meg over de generelle rasetrekkene deres, hehe :P Veldig flotte hunder å se på, ingen tvil :D Og så herlig med brun dobermann når man har engelsk setter, for de som ikke hadde peiling på hund trodde jeg hadde med en vorsther, så da ble de ikke hysterisk redde :P

104copy-1.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktik mange om som sir til meg, neimen for en nydelig vorsther du har fådt... Har vist i 8 år, at jeg sku ha en brun dobermann. men hvem vet, kanskje det blir en sort en om noen år. er helt imponert over hvor arbeidsvilig de er 417479_3641954086709_539281684_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipingen er jo rasetypisk. Og verre hos enkelte linjer. Forrige min var lydløs! Herlig! Ellers så er de veldig nære. VELDIG nære. Helst oppå. Hele tiden. Irriterende? Noen ganger så. Men det er også de samme tingene som gjør at jeg vil ha dober. Kosedober er så deilig. *elsker dobergutten sin*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, det med å være oppå kjenner jeg til. Jeg klarte rett og slett ikke å ha Bonita inntil meg, følte hun tok hele min private sone da, men om Isak ligger inntil meg merker jeg ikke det. Sikkert noe med at de er så nære å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydene var det værste. Pipingen gikk meg på nervene. Var mye av det spesiellt i bilen når vi kjørte til trening/turer. Min første hylte også i bilen. Helt grusomt :P Klarte ikke å få det vekk. Så piiip piiip når de er utålmodige, kjeder seg, er ivrige osv. Jeg snakket med flere som ikke ville ha ny dobber pga piping. Så var jeg irritert på stressnivået. Det var ganske høyt. Så det jeg hadde å tilby en hund var visst ikke nok..

De var ganske så fine å ha i hus, men når man skulle til å gjøre noe ble de veldig gira. Litt overdrevent i mine øyne. :P (altså de var ikke noen hyperstressa hunder, det er bare ikke så mye stress jeg selv tåler før jeg syns blir for mye. Kunne aldri hatt en BC feks hehe)

Og så var jeg irritert på den utageringen og væremåten rundt andre hunder. Litt sånn bøllete, kjeftete og bossy. Også var jeg fustrert over å ikke nå "inn" til dem på en måte, feks hvis jeg irettesatte dem, så følte jeg at de ikke hørte på meg, bare overså, og det gjorde meg fustrert og følte det ble litt dem mot meg. Med hunden jeg har nå, har vi en god forståelse for hverandre og kommunikasjon. Helt annerledes enn med de andre. Man trenger ikke "krangle" så mye på en måte.

Jeg hadde jo to fra helt ulike linjer, og med ulike bakrunn. 1 valp og 1 omplassering. Alikevel opplevde jeg mye av det samme. Mye kan nok være min feil, og kanskje det ville ha blitt et bedre tilfelle med en ny valp pga min erfaring nå, men jeg ville uansett ikke turt å ta sjangsen på nytt og risikere slike problemer på nytt. Det trakk for mye ned for min del. Jeg ser jo og har sett mange dobbere, og jeg kan irritere meg over ting som de gjør som ikke eierne dems bryr seg om. Så det er nok et tegn på at dette ikke var noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjenner meg igjen i hyling/piping i bil (min gjorde dette fordi hun ikke likte å kjøre bil da, en dag var det plutselig ikke greit). Og det med utagering og hvor hun blokket ut. Og gud så hormonell. Hun var jo hormonell en mnd før og etter løpetid omtrent, så hun var jo ekstra hormonell halve året :P Men hun var pen å se på ;) Og snill i hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja det er mye lyd i dem, ganske vanlig det. De trenger en god del mosjon. De har mye energi, men enda viktigere er det mentale. Man kan sykle langt med dem, men alikevel kan de være rastløse pga de ikke har blitt mentalstimulert. Man ser på dem hvor mye de ønsker å gjøre noe. Veldig arbeidsvillig, liker å trene og spore. :)

Hvite dobbere er albino og det er svært sjeldent. Som albinohunder flest, kan de ha helseplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mye lyd i dem, ganske vanlig det. De trenger en god del mosjon. De har mye energi, men enda viktigere er det mentale. Man kan sykle langt med dem, men alikevel kan de være rastløse pga de ikke har blitt mentalstimulert. Man ser på dem hvor mye de ønsker å gjøre noe. Veldig arbeidsvillig, liker å trene og spore. :)

Hvite dobbere er albino og det er svært sjeldent. Som albinohunder flest, kan de ha helseplager.

Takk for nok et godt svar, Djervekvinnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...