Gå til innhold
Hundesonen.no

Feriekolonien

Toller

Recommended Posts

Skrevet

Nok en TV serie :D

uansett... Jeg og mange av mine venner sitter klistret til TV-skjermen hver torsdag, for å få med oss noe så dumt som "Feriekolonien" ;) Jeg har etterhvert begynt å tenke litt... Hva er det med dette programmet som er så fengslende? Det er jo bare en gjeng gjennomsnittlige og norske ungdommer på en feriekoloni fra 50-tallet..

Merker også at jeg liker guttene bedre enn jentene på den kolonien! :D

Flere som ser på det?

Skrevet

De har jo klart å samle sammen de dummeste ungdommene de kunne finne også da.. :wallbash: Herre min jeg syns det programmet er så pinlig. Jeg ser jo på det innimellom jeg også.. hehe.. Men det er jo så utrolig pinlig at de ikke kan klare å oppføre seg ordentlig. Er det så sinnsykt vanskelig? Skjønner ikke at det går ann jeg. :wallbash:

"Jeg skal da ikke ødelegge kroppen min på å få barn. Jeg skal bli glamourmodell jeg" :D:D

Skrevet
De har jo klart å samle sammen de dummeste ungdommene de kunne finne også da.. Herre min jeg syns det programmet er så pinlig. Jeg ser jo på det innimellom jeg også.. hehe.. Men det er jo så utrolig pinlig at de ikke kan klare å oppføre seg ordentlig. Er det så sinnsykt vanskelig? Skjønner ikke at det går ann jeg.

"Jeg skal da ikke ødelegge kroppen min på å få barn. Jeg skal bli glamourmodell jeg"

Enig! Men det er jo det som er morsomt også da. Tror ikke det hadde blitt så mye underholdning hvis det hadde vært "vanlige" ungdommer...

Har bare sett på to ganger.

Skrevet
Jeg bare MÅ følge med på det. Bare digger Maxine og Michelle. De er kjempekule. Har faktisk veeeldig lik persolighet. :D

hehe jeg kjente maxine før:P

Skrevet

Jeg sitter klistret foran tv'en hver torsdag for å se på feriekolonien, syns det er kjempe kult :D;)

syns noen av ungdommene er ganske ille, men er noen ungdommer der jeg liker veldig godt å :D

EDIT: Syns ikke programmet hadde vært så bra om ungdommene hadde vært "perfekte". ;)

Skrevet
"Jeg skal da ikke ødelegge kroppen min på å få barn. Jeg skal bli glamourmodell jeg" :D:D

ÅH! Da hun sa det holdt det på å rable for meg! ;) Jeg blir veldig provosert av sånne ting jeg da.. ehem ;)

Men det er mange av de bertene der i verden, så syns de har greid å samle sammen en gjennomsnittlig gjeng, som sagt.

Liker Roskva jeg ;) Og Ingrid Marie litt..

Men Øystein er favoritten! ;)

Skrevet

Eller..

"jeg skal ikke bli noen husmor, jeg skal bli glamourmodell,jeg" :D

Eller den Jeanette sa på msn:

"til vanlig er jeg ganske rapkjefta, men når det barn til stede så blir jeg så myk og go'"

:D

Skrevet

Jeg har og sett det et par ganger, og må si jeg synes det til tider er ustyrtelig moro... :Laugh:

Min favoritt er homo'n (unnskyld min politiske ukorrekte beskrivelse, men jeg husker ikke navnet), han er bare så utrolig søt og god. Vekker nesten litt morsinstinkter i meg.. :D

Skrevet
Jeg har og sett det et par ganger, og må si jeg synes det til tider er ustyrtelig moro... :Laugh:

Min favoritt er homo'n (unnskyld min politiske ukorrekte beskrivelse, men jeg husker ikke navnet), han er bare så utrolig søt og god. Vekker nesten litt morsinstinkter i meg.. :D

HAHAHAHA! *ler så jeg griner* :Laugh: Det var dagens oppkvikker! :P Han er veldig søt da :D

Men er veldig enig i at det til tider er ustyrtelig morsomt! :D Syns Andreas (han med rød bart) skal ha mye av æren... faller ut av biler, krasjer i bukker, faller av bommer osv osv :Laugh: Han er jo en "filosofisk anlagt person" :D

Skrevet

En i klassen er med i feriekolonien, så er litt artig igrunn. Men jeg har desverre altfor liten tid til å se på tv...

Skrevet
Feriekolonien er jo PRIKK lik "internatet" som gikk i sommer...Er til og med samma husmor

Ja... poenget var jo at de skulle lage en "Internatet 2", men så ble det en litt ny twist.

For min del liker jeg Feriekolonien mye bedre! Kjedelig å se på en gjeng ungdommer som gjør skolearbeid.. syns jeg :D

En i klassen er med i feriekolonien, så er litt artig igrunn. Men jeg har desverre altfor liten tid til å se på tv...

Hvem??? :D

Skrevet
De har jo klart å samle sammen de dummeste ungdommene de kunne finne også da.. :wallbash: Herre min jeg syns det programmet er så pinlig. Jeg ser jo på det innimellom jeg også.. hehe.. Men det er jo så utrolig pinlig at de ikke kan klare å oppføre seg ordentlig. Er det så sinnsykt vanskelig? Skjønner ikke at det går ann jeg. :wallbash:

"Jeg skal ikke bli husmor, jeg skal bli glamourmodell" søtt :D

Jaaa, vet!

Feriekolonien er jo PRIKK lik "internatet" som gikk i sommer...Er til og med samma husmor

Ja, bare en fortsettelse, men hallo? BB gikk i flere sesonger samme sted, Seer-suksess kalles det :P:P

Ja, sett henne :P

Skrevet

eller da ho sa

"jeg skal ikke bli husmor, jeg skal bli glamoumodell jeg!"

Jeg må jo bare le av sånne folk. Men må innrømme at jeg blir kvalm av slike personer...

Skrevet

Jeg irriterte meg om mulig enda mer over Maxine!! Furter og sutrer og hyler og skriker heeeeeeeeeeeeeele tiden! :closedeyes:

Kom på en annen ting Michelle også så.. "Ligger potetene i jorda!? Hvorfor putter dere potetene nedi jorda!?" :Laugh:

Ja, Maud likte jeg! :wub:

Skrevet

Haha, ja den fra Michelle der var så teit.. uff, så gøy å høre på hvor mye dumt de sier egentlig ;) Ler alltid så mye når jeg ser på feriekolonien, gleder meg til neste gang :wub:

Skrevet
Ja, Maud likte jeg! :icon_confused:

Det er bra å høre! :)

Og hun er dobbelt så genial i virkeligheten!

• 2 weeks later...
Skrevet

Min favoritt er homo'n (unnskyld min politiske ukorrekte beskrivelse, men jeg husker ikke navnet), han er bare så utrolig søt og god. Vekker nesten litt morsinstinkter i meg.. :angry:

Robin, heter han! :) Han er såå søt! De andre guttene der synes han er kul til og med. :rolleyes: Han er så morsom ass! Oppfører seg så feminint. Haha. :angry:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...