Gå til innhold
Hundesonen.no

Sheltien Buster :)


Bambings

Recommended Posts

Hihi, så overraskende at du har svart på denne tråden, Silje. :)

Gratulerer med kjempesøt valp! :)

Stiller meg uforstående til det utsagnet der! :icon_redface::lol:

Ingen hemmelighet at jeg er kronisk nysgjerrig på sheltier og deres linjer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster stammer fra kennelen Mainland's Sheltie. Faren er "Hillacre High on Style".

Jeg hentet ham forrige fredag, og da var ikke papirene klare..men jeg får stamtavlen i løpet av noen uker, og da vil jeg ha litt mer informasjon :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at man ikke får stamtavlen når man henter valp, så den kommer nok om en mndog to, alt etter hvor raske dem er i NKK :)

Kjenner godt til både kennelen og faren.... og er litt hissig hvorfor de ikke har lagt ut på hjemmesiden om det kullet... jeg er så nysgjerrig på hvem moren er! :lol::icon_redface: Vi har enda en mainland valp (eller han begynner vel å bli litt større nå men) her inne på hundesonen :)

(noen som vet om det finnes en kur for denne nyskjerrighetssyken min her?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :icon_redface: Han er søt ja!

Silje: Moren heter Vicki, (vet ikke om det er rett stavet), men jeg vet ikke hele navnet hennes. Skal poste det her nå jeg finner det ut! :lol: Hun er tricolor som valpene. Rart at kullet ikke er postet, men den er vel såkalt co-owned. Det var ikke selve oppdretteren som hadde tispen, men en gutt som hadde fått Vicki i voksen alder og fikk sette valper på henne. Må vel nevne at jeg ikke er noen ekspert på akkurat hvordan alt dette fungerer, er liksom mest interessert i selve hunden :) Men nå er jeg litt nysgjerrig, for han kommer visstnok fra bra linjer. Det hadde vært gøy å en gang få paret ham..

Jeg har elsket sheltie siden jeg fikk min første, Tico, på omplassering i 1999. Da var han 4 år, og han ble aldri helt frisk psykisk. Vet ikke helt om problemet var at han ikke fikk oppleve nok som liten eller om han ble mishandlet på noe vis, men han var veldig redd for fremmede.. Han var ikke bare reservert, men han kom i forsvarsposisjon til alle. Det var slitsomt, så nå er det veldig gøy med en valp! (Likevel ble jeg forferdelig, forferdelig glad i ham). Da Tico døde var jeg ikke i tvil om hvilken rase jeg skulle ha! Alt ved dem passer livsstilen min, og så er det jo verdens vakreste rase etter min mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre om Tico... men godt at han kom til et stabilt hjem.

Jeg skal ikke krangle med deg om at rasen er verdens vakreste, for der er vi nok veldig enige :D

Jeg ser du kaller deg Sola, du er vel ikke fra Sola og vel? For i så fall så må du jo bli med på sheltietreffene vi har på Hellestøe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo ønske jeg var fra Sola nå da, men det er bare kallenavnet mitt :/ Sandefjord er litt langt unna... men kanskje det fins noe i nærheten her også? Når valpen blir eldre hadde det jo vært gøy å ta ham med dit på et treff da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Og han er litt av en mammadalt..

Kanskje litt for mye...så driver og trener på å være alene nå...Han begynte å hyle bare jeg viste tegn til å forlate ham...men jeg får lov å gå ned mens han sitter oppe nå da..selv om han er våken, det er fremskritt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Og han er litt av en mammadalt..

Kanskje litt for mye...så driver og trener på å være alene nå...Han begynte å hyle bare jeg viste tegn til å forlate ham...men jeg får lov å gå ned mens han sitter oppe nå da..selv om han er våken, det er fremskritt :D

Ja jeg kjenner til både oppdrettet og tispen :P Herlig jente det (trooor ikke jeg har møtt IRL, men skal ikke påstå noe så veldig bastant)

Ellers var det da veldig irriterende at du ikke var fra Sola da, du vurderer vel ikke å flytte dit vel :D

Men som Camilla sier, de har jo treff i vestfold også. Og om jeg ikke husker helt feil, så har sheltieklubben og treff der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææ..har hus og job her, hehe.

Moren var en veldig fin hund...etter det jeg kan dømme i alle fall :D

Håper det blir noen treff i vestfold ja! Men både jeg og samboer liker å kjøre, så om det skjer noe andre steder i landet når valpen blir _litt_ eldre så er det ikke umulig at vi tar en tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
    • Her er Cuba- også kalt "BomBom", nå litt over 6 uker Hun krøp inn i hjertet mitt litt tidligere enn planlagt (velger ikke valp før de er 7 uker, men nå har hun vært min i over 1 uke alt 😇 ) På bildet med bestemor i samme alder- fineste brunbjørnene ❤️   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...