Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder som angriper


Taz

Recommended Posts

Er ikke en hund litt gal i hodet hvis den angriper en valp?

Nå har jeg opplevd ett par ganger at det er voksne hunder

som flyr rett på Diego.. UPROVOSERT!!!!!

Silje var vitne til det i dag.. Var en Border Collie (Tasta vet'n sin!!!)

som hilste på Diego, også plutselig fløy den på Diego..

Herregud, galne bikkje.. Dette gjor den 3 ganger..

Stakkars Diego får jo negative erfaringer med dette..

Han løp bare bort til meg.. Og prøvde å unngå BC'en, men neida, den fløy på han for det..

I går var det en Doberman tispe som fløy på Diego..

Og igjen uprovosert. Heldigvis har Diego ett ganske sterkt gemytt (?) så han får ikke varige men, og ble heller ikke redd.. Men holdt seg vekke fra dem..

Er det normalt at en voksen hund flyr på en valp???!

Hunder vet jo at det er en valp.

Har opplevd det 2-3 ganger før også at hunder har blitt aggressive mot han. Men da var han bare 3 mnd elns..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en hund litt gal i hodet hvis den angriper en valp?

Nå har jeg opplevd ett par ganger at det er voksne hunder

som flyr rett på Diego.. UPROVOSERT!!!!!

En voksen, normal hund flyr ikke på en valp uprovosert nei.

Vapler lukter løpetisper når de er liten (opp til 4,5mndr) og noen hannhunder kan da gjerne prøve seg litt på flørtingen, men angripe en liten valp hører ingen steder hjemme!!

Valper går på "valpelisens" hos de voksne ganske lenge - faktisk opp til 9,10 mndrs alder hos noen av de voksne.

Og en hund på "valpelisens" skal kunne være trygg på voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig synd at slikt skjer. Det er fryktelig unødvendig! Hva sa eierne da?

Kanskje Diego har utydelige signaler? Altså de er vanskelig å se hvis han demper osv? Vet ikke jeg. Men du burde få noen snille store hunder til å leke med ham så han ser at de ikke er noe farlig så han ikke får "varige men" etter de andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig synd at slikt skjer. Det er fryktelig unødvendig! Hva sa eierne da?

Kanskje Diego har utydelige signaler? Altså de er vanskelig å se hvis han demper osv? Vet ikke jeg. Men du burde få noen snille store hunder til å leke med ham så han ser at de ikke er noe farlig så han ikke får "varige men" etter de andre

Diego har faktisk ganske tydelige signaler.

Han er veldig forsiktig, ikke brå elns..

Så syns det er merkelig at en hund gjør sånt..

Den Border Collien var jo en veterinær sin hund..(!)

Håper virkelig ikke han får varige men, han er jo så snill og tålmodig med andre hunder.. (Utenom Silje's hunder som han bare skulle leke med :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar Diego.. :P

Eso har veldig klare "valpesignaler", det første han gjør når han treffer andre hunder (bortsett fra nabohunden, der er Eso sjefen..), er å underkaste seg 100%, da får den andre hunden lukte og sjekke Eso i ro og fred, hehe.. Deretter reiser Eso seg opp igjen, så starter leken! Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde blit fly forbanna på eigern(e) av disse hundene.. Hadde de hundene løse?

OT: Ville Diego leke? næmen.. :wink:  :P

Ja, Bc'en var løs.. Det var også dobermannen. (?)

Viste jo ikke helt hva som feilte Bc'en, men finner den på noe sånt igjen så blir jeg fly forbanna..

Hehe, ja han syns det var så kjekt å løpe etter sheltiene til Silje..

Som ikke satte så stor pris på det med en gang..

Men ble glad i han etterhvert.. :) Hehe..

Hater voksner hunder som angriper valper.. *Grr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den BC'en var IKKE helt trygg! Og det er ikke vanlig at voksne hunder går til angrep på valper.

Stakkars Diego... Syns heller ikke at han har utydelig språk, mine hunder og andre hunder vi traff på turen klarte nå hvertfall å lese språket hans helt fint!

BC'en angreip også en spaniel som tok følge med oss... helt uten forvarsel, både Diego og den andre!

Nei, jeg stoler ikke på hunder som angriper valper!!

(hehe, nei, mine hunder likte ikke at Diego skulle leke først.. men det gikk fint etter hvert, måtte bare bli litt varme i trøya først :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd at voksne tisper har angrepet Hera da ho var valp. Flyr rett på ho og biter og knurrer så Hera hyler og skriker som en stukket gris! (ho hadde ikke gjort noen itng, bare stod der) Eieren sa da at det er sånn valpene lærer seg hundespråket og det var bare bra for den, men det som skjedde var at stakkars Hera bare ble enda mer skeptisk og redd for andre hunder, og det tok meg ekstra tid på å opprettholde tryggheten igjen. Ho var vel 6-7 mnd. før hun var sånn noenlunde trygg igjen. Så også en hannhund (dobber) flyge på en dobbervalp som inviterte til lek. Den skremte også vettet av den stakkars valpen. :P Uff, nei normale hunder skal ikke gå løs på uskyldige valper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

:-o Eierne til sånne hunder burde vel vite at hundene deres er sånn, prøve å gjøre noe med det og i hvert fall ha hundene sine i bånd?

Har aldri opplevd noe sånt med Hera, heldigvis. Dvs. hun har blitt irettesatt mange ganger, men det er hennes egen feil - hun buser rett på fremmede hunder og vil leke med en gang, uten å prøve å bli litt kjent først. Men hun er bedre nå da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufff, så trist at sånt skjer.... :D En normal voksen hund flyr ikke på en annen... hold Diego borte fra sånne ekle hunder

Prøver så godt jeg kan.. Liker ikke sånne hunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...