Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdrett av tibbe


ellish

Recommended Posts

Som dere kanskje har fått med dere viste ultralyden at det mest sannsynlig at ingen valper var på vei. Trist er det, men vi vil allikevel forsikkerhetens skyld vente i de 3 ukene å se hva som skjer.

Har begynt å snuse litt rundt på nettet etter oppdrettere av tibber, men finner kun sånne langt opp i Nord-Norge eller i Oslo :P Blir ganske langt borte.. Så jeg lurte på om noen kjente til noen oppdrettere på Vestlandet? Stavanger, Bergen osv.. Har snakket litt med ei dame fra Sandnes, kennel Zatima. de venter valper i begynnelsen av Mars og foreldrene var flotte tibber! Har også fått et tips fra ei Haugesund jente her inne :) Men er det noen dere vet om som er flinke med tibber? Så kom med tips :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt med Tibbene på mange år, men fulgte mye med dem tidligere.

Jeg har selv hatt to tibber.

Den første jeg hadde var fra Kennel Wildside. Han hadde ett fantastisk gemytt! Men var ikke noen utstillingstjerne.

Nr.2 var fra Kennel Tibkis. En fantastisk pen gutt! Gemytte skulle jeg ønske var bedre, men han var ikke dårligere enn gjennomsnitte (litt urettferdig å sammenligne ham med den første) Dem holder til på østlandet.

Jeg hadde nok tittet innom kennel Lyngtunet også om skulle jeg hatt tibbe den dag i dag. Meget beviste og hyggelige mennesker den gangen dem startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tibbe selv, men vil anbefale ei jeg kjenner som driver oppdrett av blant annet tibbe. Har selv kjøpt collie og sheltie av hun, reist på utstillinger sammen og har hatt jevnlig kontakt med henne de siste 13 årene. Hundene hennes er sunne og fiske og har et usedvanlig godt lynne og temperament: http://towiso.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...