Gå til innhold
Hundesonen.no

Ultralyd


ellish

Recommended Posts

I dag var Trulte på ultralyd. (eieren trodde hun var gravid på gunn av at hun la på seg, var mer kosen osv.) Men hun ville allikevel sjekke dette. Dyrlegen såg ingenting på ultralyden å vi ble jo alle skikkelig lei oss og triste av dette. Men han sa også at det kunne være det bare var ett par valper som lå litt "gjemt" Noen som har vært borti noe lignende?

Håper det ordner seg og at det blir valper! Har ikke gitt opp håpet enda :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er skjelden det er valper om de ikke synes på ultralyd så sannsynligheten for at tispen går tom er nær 100% vil jeg påstå.

Da er det jo bare å prøve igjen, eventuelt ta en test av spermaen til hannhunden før dere prøver neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dag i den eventuelle drektigheten ble ultralyden tatt? Har selv opplevd å ta ultralyd på 22 dagen i , og ingen valper var å se. Kom tilbake en uke etterpå, og da så vi 4 valper klart og tydelig. Det ble født 5 valper...

Dette er meget vanlig, men er det langt ut i drektigheten og ingenting synes er det vel mer usannsynlig. Men det hender som du sier at noen valper kan "gjemme" seg bak ribbeina/ høyt ooppe i buken, og derfor ikke synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tibbe til ja :P Var ialfall planen det.

det er 38 dager siden paring, så jeg vet ikke helt?

Takk for oppmuntringen ialfall :P skal nok ordne seg,

skjer det ingenting i månedskifte, så vett jeg om en

kennel vi skal kontakte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tibbe til ja :P Var ialfall planen det.

det er 38 dager siden paring, så jeg vet ikke helt?

Takk for oppmuntringen ialfall :P skal nok ordne seg,

skjer det ingenting i månedskifte, så vett jeg om en

kennel vi skal kontakte :P

Jeg vet om en i Etne som er utrolig flink med rasen, med tanke på gemytt og helse. Hvis du vil ha nummer og navn til han, kan du sende meg en PM. Han har ikke valper nå, men har full kontroll på oppdrettere av tibbe i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok selv ultralyd på elsdte hundene når hun vente sitt 2 kull forde at vi kunne ikke se det på henne at hun skulle ha. det var ca 14 dager til hun skulle ha valper og vetten fant bare 1 valp.

når fødselen var ferdig så var det kommet hele 5 valper så ultralyd er ikke alltid til å stole på, men finner du en dyrelege som har peiling så skal de kunne finne valpene ved å kjenne på magen til hunden.

Selv har jeg sluttet å ta altralyd og går heller å rønker hundene når de har ca 1 uke igjen av drektigheten for da kan vi telle valpene(og nei de tar ikke skade av det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...