Gå til innhold
Hundesonen.no

Mynder kan brukes til så mangt...

Sissi

Recommended Posts

I går kveld fikk jeg erfare jaktinstinktene til mine vofser ja!

Vi kom gående forbi søppellkassene utenfor husverten her, mine løper begge løs.. Doffen fanger opp en lukt i det han går forbi søpplekassen og stopper opp og snuser ganske lenge. Han retter seg opp i nakken, legger hodet på skakke akkurat som han fanger opp en lyd. I det han tar en forsiktig skritt frem så piler det en Rotte rett mellom beina hans og bak neste søppelboks. Dette fikk sissi med seg og piler som et skudd bak søppelkassen.. rotten kommer ut og piler bak noen gammle dører som står inntill veggen og sissi etter.. hun brummer og knurrer av ren villskap og dytter seg frem mellom ting og tang som står der.. doffen går på andre siden og tror dem presset den stakkars rotten opp i et hjørne. Slik holdt dem på en stund da, og jage den stakkaren mellom seg. Jeg skulle til og løpe og gripe inn nå, for var redd hva rotten ville finne på og gjøre med sissi, er jo nesten gjevnstore :rolleyes: Men akkurat da ser jeg plitselig rotta står på noen dekk og kikker ned på hundene :shocked: aldri sett maken, skulle trodd han stå der og flirte rått med seg selv over de dumme hundene,så forsvant den nedi de 5 dekkene som stod der.. og der holdt han seg, så ble ikke noe rottestek på mine rottejegere nei...

Men mine hunder ble iallefall i hundre, aldri sett maken til villskap lyse i øynene dems før. hehe kanskje noe av terrieren som kom fram i dem,er jo en del terrier bak i whippet blodet hehe..

De var utrolig slitene når dem kom inn igjen, tror det tok på det og være jeger :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min whippet har vært på elgjakt han. Vi var på skogstur da han plutselig ble oppmersom på at det sto en elg tre meter unna. Han bjeffet og styrte på,mens elgen bare sto der en stund før den trava avgårde. Ike begynte å løpe etter å bjeffe,men han kom løpende tilbake da jeg gaula av full hals etter han.Ble litt smånervøs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...