Gå til innhold
Hundesonen.no

Mynder kan brukes til så mangt...


Sissi

Recommended Posts

I går kveld fikk jeg erfare jaktinstinktene til mine vofser ja!

Vi kom gående forbi søppellkassene utenfor husverten her, mine løper begge løs.. Doffen fanger opp en lukt i det han går forbi søpplekassen og stopper opp og snuser ganske lenge. Han retter seg opp i nakken, legger hodet på skakke akkurat som han fanger opp en lyd. I det han tar en forsiktig skritt frem så piler det en Rotte rett mellom beina hans og bak neste søppelboks. Dette fikk sissi med seg og piler som et skudd bak søppelkassen.. rotten kommer ut og piler bak noen gammle dører som står inntill veggen og sissi etter.. hun brummer og knurrer av ren villskap og dytter seg frem mellom ting og tang som står der.. doffen går på andre siden og tror dem presset den stakkars rotten opp i et hjørne. Slik holdt dem på en stund da, og jage den stakkaren mellom seg. Jeg skulle til og løpe og gripe inn nå, for var redd hva rotten ville finne på og gjøre med sissi, er jo nesten gjevnstore :rolleyes: Men akkurat da ser jeg plitselig rotta står på noen dekk og kikker ned på hundene :shocked: aldri sett maken, skulle trodd han stå der og flirte rått med seg selv over de dumme hundene,så forsvant den nedi de 5 dekkene som stod der.. og der holdt han seg, så ble ikke noe rottestek på mine rottejegere nei...

Men mine hunder ble iallefall i hundre, aldri sett maken til villskap lyse i øynene dems før. hehe kanskje noe av terrieren som kom fram i dem,er jo en del terrier bak i whippet blodet hehe..

De var utrolig slitene når dem kom inn igjen, tror det tok på det og være jeger :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min whippet har vært på elgjakt han. Vi var på skogstur da han plutselig ble oppmersom på at det sto en elg tre meter unna. Han bjeffet og styrte på,mens elgen bare sto der en stund før den trava avgårde. Ike begynte å løpe etter å bjeffe,men han kom løpende tilbake da jeg gaula av full hals etter han.Ble litt smånervøs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...