Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal jeg kjøpe av leker til min kommende valp?

Recommended Posts

Skrevet

Ja, som sagt så skal jeg ha schæfervalp i November... (Vet det er lenge til)...

Men har allerede begynt så smått og se på div.utstyr... Kjøpt lite ennå, men har god tid :)

Men hva er det jeg virkelig TRENGER?? Sånn at jeg ikke går amok, og kjøper alt mulig unødvendig utstyr... :wub:

Dere som har /har hatt valper, vet jo hva jeg prater om...

Jeg har et kobbel, som er svart, så oppdretter sa; DA må du ha svart halsbånd også ;)

Hehe... Men vet ikke helt om jeg skal beholde det..Jeg har også et strupe-halsbånd fra pappas tidligere hund..Men tror ikke jeg vil bruke det.. !

Kunne egentlig tenkt meg et sånn... Lær- halsbånd? Men vet ikke helt..

Hehe.. Hva skal jeg kjøpe ??

Tar imot forslag med stoor takk :D

Kom gjerne med nettbutikker med grei priser også :D

Skrevet

Til en schäfer trenger du:

En Kong med et tykt tau.

Istedet for strup så ville jeg valgt halvstrup, siden det er valp så ta et fint mykt et med justering..

Halvstrupen er bare der for å hindre at valpen kommer seg ut av båndet ved å rygge. Det skal ikke være så stramt at det struper hunden.

Ellers ville jeg ikke kjøpt så mange leker før hunden er i hus, sånn at du finner ut hvilke leker hunden liker. Er dumt å sitte med en haug leker som hunden ikke liker :wub:

Skrevet
Til en schäfer trenger du:

En Kong med et tykt tau.

Istedet for strup så ville jeg valgt halvstrup, siden det er valp så ta et fint mykt et med justering..

Halvstrupen er bare der for å hindre at valpen kommer seg ut av båndet ved å rygge. Det skal ikke være så stramt at det struper hunden.

Ellers ville jeg ikke kjøpt så mange leker før hunden er i hus, sånn at du finner ut hvilke leker hunden liker. Er dumt å sitte med en haug leker som hunden ikke liker :P

Ok.. :wub: Takk for tips :) En kong skal jeg nok kjøpe... :D

Har også tenkt i forbindelse med trening at jeg vil bruke klikker, men får se.. :D

Ja, kanskje lurt å vente med leker? Vet ikke om jeg klarer :P hehe...

Er helt gira...og har vel vært det siden før jul :rolleyes:

Var å kikket på et halvstrup i lær, her om dagen, som jeg falt veldig for.. Men litt usikker også... ;)

Skrevet

Men seriøst, november.. Det er det _lenge_ til :wub:

Stakkars..

Forresten, kjøp deg minst to konger, gjerne tre. Det er genialt til å "leke opp" hunden med, sånn at det er du som har den leka som er morsomst.

Skrevet
Men seriøst, november.. Det er det _lenge_ til :D

Stakkars..

Forresten, kjøp deg minst to konger, gjerne tre. Det er genialt til å "leke opp" hunden med, sånn at det er du som har den leka som er morsomst.

Jajajaja.... GNI det inn du ! <_<

Jeg VET det er lenge til ! Og skulle gjerne hatt hunden nå jeg...

Men må tenke på meg selv først nå... Hehe.... Og for hundens beste også så venter jeg :)

Men hund blir det ...Om det er aldri så lenge å vente.... SUKK :unsure:

:wub:

Skrevet

Da har du noe veldig stort å se frem til hvertfall!! Masse å glede deg til!

Kan være greit å ha et førstehjelpeskrin..?

Børster?

Klotang?

Teppe?

seng til hunden evt?

vet ikke om dette hjalp noe særlig jeg, men kanskje :wub:

Skrevet
Da har du noe veldig stort å se frem til hvertfall! Masse å glede deg til!

Kan være greit å ha et førstehjelpeskrin..?

Børster?

Klotang?

Teppe?

seng til hunden evt?

vet ikke om dette hjalp noe særlig jeg, men kanskje :wub:

Så flott :) Jojo, klart det hjelper.. Jeg vet ikke hva jeg har fra før..Men regner ikke med at jeg har det..

Klart min lille valp skal ha teppe ;) Og Maaaaaasse tepper..hehe...:D Evt ei helt vanli hundeseng...:D

Klotang, har jeg tror jeg.... Hmm..'Husker ikke...

Mat og vannskål (du trenger som regel mindre enn det du tror)

Dette har jeg allerede :P

Skrevet

Det som er helt sikkert er at det er uungåelig å ende opp med altfor mye utstyr. Jeg har i alle fall kapitulert og bare innsett at jeg er en utstyrsfreak!

Det spørs jo også litt hva du skal bruke schäferen din til, men i stedet for kong, så ville jeg foretrukket biteskinn. Kong er vanskelig å få ta på, og lærer ikke valpen å bite riktig. Et godt biteskinn er akkurat så glatt at det glipper om valpen ikke biter hardt nok, og er mykt og behagelig å bite i når den tar skikkelig tak. Dersom du har ambisjoner med å trene med den, så ville jeg tatt meg bryet med å lære den å bite skikkelig og ikke vilt fekte med tennene og bare spille på jakt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...