Gå til innhold
Hundesonen.no

Bur


sussa85

Recommended Posts

Jeg har lett etter et lignende emne, men ikke funnet noe som svarer på mitt spørsmål. De fleste omhandler store hunder. Vi har en tibetansk spaniel som vi må ha bilbur til. Det kan ikke være så veldig dyrt, men praktisk. Vi har ikke en fast bil, men kjører litt forskjellige. Hvor stort må buret være, og har noen et tips? Sett litt på det som heter atlas, men jeg har virkelig ikke peiling. Hva er best? plast eller metall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tibe på 1 år han liger i bur om natta og når vi kjører bil til hytta. Han har et bur som liger mit i melom atlas 30 og 40 i størelse. Det er et plast bur og det bruker å stå i melom di som sitter i baksete. dette er noe som funger ok for meg men kommer sikkert til å ha et annet type bur når jeg kjøper egen bil med tiden. intil da er det dette som funger best for min del. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tibe på 1 år han liger i bur om natta og når vi kjører bil til hytta. Han har et bur som liger mit i melom atlas 30 og 40 i størelse. Det er et plast bur og det bruker å stå i melom di som sitter i baksete. dette er noe som funger ok for meg men kommer sikkert til å ha et annet type bur når jeg kjøper egen bil med tiden. intil da er det dette som funger best for min del. :ahappy:

Ikke for å lage noe dårlig stemning. Men dette vil jeg kalle en skikkelig trafikk felle. Om dere er i en ulykke så vil jeg ikke tro det går bra. (om dere ikke fester det godt). Da ville jeg nok heller kjøpt sikkerhetssele til bil ;)

Du kan sikkert tenke deg hva som vil skje om dere får en BRÅSTOPP...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tibe på 1 år han liger i bur om natta og når vi kjører bil til hytta. Han har et bur som liger mit i melom atlas 30 og 40 i størelse. Det er et plast bur og det bruker å stå i melom di som sitter i baksete. dette er noe som funger ok for meg men kommer sikkert til å ha et annet type bur når jeg kjøper egen bil med tiden. intil da er det dette som funger best for min del. :ahappy:

Og hvilken størrelse vil det være da? Sånn i mål asså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å lage noe dårlig stemning. Men dette vil jeg kalle en skikkelig trafikk felle. Om dere er i en ulykke så vil jeg ikke tro det går bra. (om dere ikke fester det godt). Da ville jeg nok heller kjøpt sikkerhetssele til bil :ahappy:

Du kan sikkert tenke deg hva som vil skje om dere får en BRÅSTOPP...

Bure er ikke festet på noen måte men det støtter i bilsete rygene foran pluss at det blir holt på plass av oss som sitter runt. Vis det ikke er noen som sitter bak står bure med frontn i rygen på fører seten så jeg mener bure er trykt plassert.

Og hvilken størrelse vil det være da? Sånn i mål asså.

Mit bur er ca 60*45*40 <_<

*Dobbelpost, endret av mod Nina*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bure er ikke festet på noen måte men det støtter i bilsete rygene foran pluss at det blir holt på plass av oss som sitter runt. Vis det ikke er noen som sitter bak står bure med frontn i rygen på fører seten så jeg mener bure er trykt plassert.

Så hvis bilen deres kjører av veien, ruller og lander på taket, så er buret fortsatt trygt plassert?

(Skjedde her i fjor, da var det bra buret var festet slik at hunden ikke ble kastet rundt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis bilen deres kjører av veien, ruller og lander på taket, så er buret fortsatt trygt plassert?

(Skjedde her i fjor, da var det bra buret var festet slik at hunden ikke ble kastet rundt...)

Det er det jeg tenkte på også. Ville hvertfall festet med sikkerhetsselen rundt buret på en måte. Men om det hjelper vet jeg jo ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bure er ikke festet på noen måte men det støtter i bilsete rygene foran pluss at det blir holt på plass av oss som sitter runt. Vis det ikke er noen som sitter bak står bure med frontn i rygen på fører seten så jeg mener bure er trykt plassert.

Mit bur er ca 60*45*40 <_<

*Dobbelpost, endret av mod Nina*

Eller enda værre, hvis det smeller, og buret løsner, vi det med stor mulighet drepe en eller flere av de andre i bilen.. Et bur med hund på 20 kg vil veie mange tonn hvis man kræsjer i 70. Folk dør av løse mobiler og nøkler liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tibbe gutt. Han sitter i plastbur under bilturen. Den har vi fått etter at mormors hund døde, så vett ikke hvor den er kjøpt men.. Vi fester bilbeltet rundt plastburet og vi føler han sitter ganske så godt! Har også vurdert å bare kjøpe et belte til ham, har hørt fra flere som bruker dette og mener det er en god løsning :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi bruker et plastbur til Chica. Det står inntil veggen i bagasjerommet, og har en stropp som går over buret, gennom håndtaket på buret og ned på andre siden, slik at buret er festetpå begge sider og over buret.. Det sitter godt fast, og bør være sikkert! Jeg er ikke sikker på målene på buret, men det blir som en slgas trygg hule der hun kan føle seg trygg, men allikevel fint kan snu seg, stå, sitte og ligge rett ut..

Men allikevel så tenker jeg at et stålbur er litt tryggere enn et plastbur..Dersom noen kjører inn i siden av bilden der buret står, ser jeg for meg at plastburet lettere ville fått skade enn et annet bur.. Vet ikke om jeg tenker riktig jeg..!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kjører forskjellige biler så ville jeg heller kjøpt bilsele. Da kaster man ikke bort penger på et bur man ikke vet om passer når man kjøper egen bil. Da kan man også kjøpe bur spesielt beregnet til denne bilen når dere kommer så langt.

Vi har en SLIK Denne kommer i flere størrelser og er enkel og grei i bruk. Dette bruker vi på kortere turer men bruker et bur som står i bagasjerommet for lengre turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...