Gå til innhold
Hundesonen.no

Villmarksmessa 17-18.Mars


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Den 17-18. Mars avholdes Villmarksmessa for 4.gang i Midt-Norge.

Jeg var der i fjor og vil anbefale hundefolk i nærheten til å dra oppover. Flere stands med hundeutstyr, oppvisninger, foredrag osv.

Nytt i år er matchshow for renrasete hunder...

http://www.fager-design.no/Villmarksmesse%...lmarksmessa.htm

Noen som kommer?! :ahappy:

Jeg skal prøve å finne ut hva "Lydighet og triks" er for noe, og er det noe man kan melde seg på, så tror jeg vi vil være med..Troor kanskje vi melder oss på matchshow også!

(Og kanskje får jeg hagle i år! ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Iii, matchshow! Det vil vi være med på, hihi.. Såfremt de ikke sparker ut hunder med overbitt kun fordi de har overbitt? Og lydighet og triks, hva nå enn det er for noe, hehe...

Regner med vi kommer med andre ord, om vi får sitte på med deg? :ahappy:

Japp, skal varme opp setet til deg jeg, fordi jeg har jo lovt at du skal få sitte på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer, ble spurt om å være med i raseparade eller hva jeg skal kalle det og så :ahappy:

Huff, regner med det ikke blir like varmt for deg som det var å gå i raseparaden på Hundenes Dag i fjor.... To timer i solsteiken, uten skygge og vann. På grensa til dyremishandling, hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Den 17-18. Mars avholdes Villmarksmessa for 4.gang i Midt-Norge.

Jeg var der i fjor og vil anbefale hundefolk i nærheten til å dra oppover. Flere stands med hundeutstyr, oppvisninger, foredrag osv.

Nytt i år er matchshow for renrasete hunder...

http://www.fager-design.no/Villmarksmesse%...lmarksmessa.htm

Noen som kommer?! ;)

Jeg skal prøve å finne ut hva "Lydighet og triks" er for noe, og er det noe man kan melde seg på, så tror jeg vi vil være med..Troor kanskje vi melder oss på matchshow også!

(Og kanskje får jeg hagle i år! ;))

Skulle gjerne sett den, men blir nok litt langt unna. Hehe, gadd ikke å sjekke hvilken by den er i engang... Alta er det ihvertfall ikke :rolleyes:

Får hagle? Heldiggrisen! Andre må spike og spare selv... og da kan det ta sin tid når man lever på studielån uten ekstrajobb... Men, men skal nok få meg hagle jeg og til slutt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Skulle gjerne sett den, men blir nok litt langt unna. Hehe, gadd ikke å sjekke hvilken by den er i engang... Alta er det ihvertfall ikke :rolleyes:

Får hagle? Heldiggrisen! Andre må spike og spare selv... og da kan det ta sin tid når man lever på studielån uten ekstrajobb... Men, men skal nok få meg hagle jeg og til slutt :ahappy:

Hihi, vet de har villmarksmesse lengre sør i landet også ,så kan godt være det er en messe i nord også?!

Ja, jeg er nok litt heldig sånn sett. Pappa er såå ivrig på å få meg med ut på jakt, og på sist messe var det nære på at jeg fikk hagle! Han sa iallfall vi skal se etter det i år.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor banen til gauldal hundeklubb ligger?

Vet dem har en bane på ler(fremo) men trur ikke dem mene den..... er ikke helt sikker selv....... her er en link til hjemmesiden dere undre agility står det veiforklaring til fremo http://www.gauldalhk.com/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Vi skal komme å se på om vi får det til :rolleyes:

Hva er match show egentlig? :wub:

To og to hunder går mot hverandre og den som er mest lik rasestandaren sin(ikke så mange feil osv) går videre. Den andre er ferdig for dagen.. Så blir det flere runder, og tilslutt står det igjen en vinner :)

Er forresten usikkert om vi kommer Lørdag eller Søndag, vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To og to hunder går mot hverandre og den som er mest lik rasestandaren sin(ikke så mange feil osv) går videre. Den andre er ferdig for dagen.. Så blir det flere runder, og tilslutt står det igjen en vinner :wub:

Er forresten usikkert om vi kommer Lørdag eller Søndag, vi får se.

Så morsomt! Det må vi komme og se på! Er det for alle aldersgrupper? og alle raser? Makan til masing på meg i dag da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en del klubber som ikke er oppdatert på NKKs regelverk, for Matchshow kan kun avholdes av raseklubbene og da for egne raser...

Lurer på om arrangørene vet dette, og bare gir f*** siden det er en enkel måte å tjene penger på..

Fra NKK:

"Regler for avholdelse av Valpeshow, Unghundskuer, Open Show og Match Show.

2. Ikke stambokberettigede mønstringer:

Med dette menes:

1. Unghundskuer - åpne for hunder opp til 2 år og ikke tidligere utstilt. Nedre aldersgrense bestemmes av raseklubben, men hunder under 4 måneder kan ikke delta.

2. Utstillinger hvor det ikke utdeles Certifikat (Open Show).

3. Match Show

Slike arrangement kan kun avholdes av raseklubbene for egen/egne rase/raser. Det er en forutsetning at alle hunder som deltar er vaksinert etter gjeldende bestemmelser."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hadde jeg bare visst om det tidligere så... :rolleyes:

Tror det er en del klubber som ikke er oppdatert på NKKs regelverk, for Matchshow kan kun avholdes av raseklubbene og da for egne raser...

Lurer på om arrangørene vet dette, og bare gir f*** siden det er en enkel måte å tjene penger på..

Fra NKK:

"Regler for avholdelse av Valpeshow, Unghundskuer, Open Show og Match Show.

2. Ikke stambokberettigede mønstringer:

Med dette menes:

1. Unghundskuer - åpne for hunder opp til 2 år og ikke tidligere utstilt. Nedre aldersgrense bestemmes av raseklubben, men hunder under 4 måneder kan ikke delta.

2. Utstillinger hvor det ikke utdeles Certifikat (Open Show).

3. Match Show

Slike arrangement kan kun avholdes av raseklubbene for egen/egne rase/raser. Det er en forutsetning at alle hunder som deltar er vaksinert etter gjeldende bestemmelser."

¨

Stemmer...

Levanger hundeklubb arrangerer ikke matchshow mer. De var ikke klar over dette før NKK informerte de etter siste matchshow de hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bikkjene våre blir med.

Jeg gleder meg spesielt til demonstrasjon av flåing av småvilt, Anton's Timbershow ("opplev ekte tømmerhoggerdueller!") og demonstrasjon av spikring av taksponelementer.

Neida, jeg tror det skal bli artig jeg. Vil særlig sjekke ut lydighet og triks-tingen og apporteringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Og bikkjene våre blir med.

Jeg gleder meg spesielt til demonstrasjon av flåing av småvilt, Anton's Timbershow ("opplev ekte tømmerhoggerdueller!") og demonstrasjon av spikring av taksponelementer.

Neida, jeg tror det skal bli artig jeg. Vil særlig sjekke ut lydighet og triks-tingen og apporteringa.

Hihi, det er demonstrasjoner da...Dermed kan du ikke være med :icon_redface:

Vet ikke om Milo blir med jeg...Er jo en del som foregår inne også, tross alt...Tror ikke det var lov til å ha med hund inn i fjor, men så trangt det er så er det en selvfølge at folk ikke begynner å drasse med seg hunden inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Tror jeg kommer på lørdag eller søndag :icon_redface:

Vet ikke om Taika blir med, det spørs om det er lov å ha med hund inne eller ikke...

Tvilsomt. 99% sikker på at det ikke er lov.

Men anbefaler deg å la Taika være hjemme, så lenge du ikke vil la henne være igjen i bilen, eller om du ikke vil stå ut hele dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer...

Levanger hundeklubb arrangerer ikke matchshow mer. De var ikke klar over dette før NKK informerte de etter siste matchshow de hadde.

Vi hadde veldig lyst til å ha matchshow på Hoinndagan i Selbu, men tidlig i planleggingen sjekket vi reglene, og skjønte at vi måtte droppe det..

Kanskje noe klubbene bør ta opp på årsmøtene i regionene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...