Gå til innhold
Hundesonen.no

NSBK Exporama 4. februar


Caroline

Recommended Posts

På tide å dele dagens resultater da?

Starter med Villa sin kritikk da..

12 valper påmeldt for dommer Jeff Luscott, 5 tisper.

Kritikk:

Sweet expression. Well balanced head and ear set. Good outline standing. Nice front and rear quarters. Good on the move, but very gay tail.

Resultat:

Nr. 1 4-6 mnd., 2 BTK (pga. haleføring)

Veldig fornøyd idag også :wub: Hun står som en dronning både på bordet og på gulvet, eneste som er igjen nå er halen, men det er det ihvertfall mulig å gjøre noe med :wub:

Ellers ble resultatene til sheltien sånn:

1 BHK, BIR: NUCH Mainland's O'boy

2 BHK, Cert: Lundecok's Fiddler On The Roof

3 BHK: Orreknuppen's Isak

4 BHK: Shelridge Starmaker

1 BTK, BIM: INT NORD UCH KBHV-04 Groli's Nora

2 BTK, Cert: Leeland Queen In Starshine

3 BTK: Joyland's Magic Connection

4 BTK: Imajan's Norwegian Rainbow

Med forbehold om korttidshukommelsestap :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blå dag for rasen:

Blaze og alle andre i rasen fikk blå (Blaze sin første) og nesten identiske kritikker Litt forvirret over det ettersom det er 3 forsjellige "typer" AK, men varrierende feil og mangler (alle hunder har jo en og annen svakhet)

Kritikken til Blaze ble:

A fair rep.of the breed. Her ears are to large and to high set, neck is too short, shoulder angle to upright. She should have a better spring of rib and shorter croupe (?tror han mener kryss?)Topline is good, bone & feet good.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte wheaten valp som ikke ville gå, så ehm ja, det gikk ikke så bra :rolleyes:

Men så stile jeg Borzoi valpen til Lill, Diva og ble BIM=)

Også stilte jeg Rimabra's Ringleader, nydelige Cola, min stolthet(hehe), i går hadde hun ikke dagen, i dag gikk hun bedre og hun ble BIR:D

I tillegg ble pappaen hennes BIR voksen! Morsom dag dette synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma ble BIM og Tjukken ble BIR i dag :wub:

Emmas kritikk for dagen:

Midd krft av mg type

fem gt hode, korr bitt

tilst tilbklg skulder

gt forbryst gd kropp

noe flate poter

bev m g drive

noe trang bak, løs i front

lovende pels o farge

Og nei, det var ikke meg som manglet bokstaver, det var nok skriveren som forkortet i hytt og pine.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en fin dag vi også :wub:

Res :Kval 1, Konk 2 og HP.

KRitikken:

PLeasing head. sweetness of eye. Lovely ear set when used. great bodey, topline and front. Nice front and reat action. Very Promesing

alt i alt fornøyd med dagen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en fin dag vi også :wub:

Res :Kval 1, Konk 2 og HP.

KRitikken:

PLeasing head. sweetness of eye. Lovely ear set when used. great bodey, topline and front. Nice front and reat action. Very Promesing

alt i alt fornøyd med dagen :wub:

Hvem stilte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle som er fornøyd!

Ja, gikk ikke like fint som i går, men skal definitivt ikke være misfornøyd med dagen!

Echo ble 1 kval. 2 konk med HP.

Duna bel BIM valp, og Dinari BIR og BIG 3 (igjen :icon_fun: lurer på om vi har lagt beslag på 3 BIG i helgen jeg :wub: )

Dette er Dinaris kritikk:

"En meget stilig hannhund av topp kvalitet. Herlig hode og uttrykk. Meget bra kropp. Normalt vinklet. Bev seg med mgt g. bevegelser. Prima temp"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med Villa :wub: . Ser hun ble dømt av en av mine absolutt favoritter når det gjelder dommere :wub::P:P . Han er utrolig behagelig å stille for. Veldig rolig og forsiktig med hundene han bedømmer.

og grattulerer med....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jeg stilte lille Tia til BIG3 :wub: Juhu!

Grattis med resultatet på Tia .......... hun så litt sliten ut i grupperingen i dag.....

...tips.... trene på handling av hunden før utstilling - ikke mange timer på utstillingsdagen - da blir hunden lett lei og slutter å vise seg så bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med resultatet på Tia .......... hun så litt sliten ut i grupperingen i dag.....

...tips.... trene på handling av hunden før utstilling - ikke mange timer på utstillingsdagen - da blir hunden lett lei og slutter å vise seg så bra

Får vel si takk, hehe.

Det er vel ikke det beste å måtte trene handling på utstillingen, men jeg fikk vite kl. 7 om morgenen at jeg skulle gå med henne, så jeg hadde ikke akkurat hatt noen annen mulighet.. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, vi fikk noen knalle resultater på søndag, som bare var virkelig dagen min :ahappy: ALT som jeg stilte ble plassert i BIR/BIM eller begge.... Det begynte med Borzoi hannen som bare fikk rød på søndag, stilte han idag og han fikk CK og ble BIM... Og med tanten til mine søte små slo vi ei 7 år gammel tispe som nesten aldri har blitt stilt ut, men er veldig vakker, og en Int nuch (pluss maaasse tittler da...) som slo oss dagen før... Bare det hadde vært nok får lenge... Men med henne ble vi også BIG 4! (Og nei, det var ikke bare fire i gruppa...) Så til valpene, Shakil ble BIR, og Diva BIM.... Hadde håpet på omvendt men greit nok, og takk til Mali som stilte Diva! Ikke nok med det men Shakil tok også BIG 2 !! Og lille bebien som ikke engang ville stå i gruppa... Så til Extra, Italiensk mynden jeg stilte, som ble BIM! Slått av en nydelig hannhund, var nesten forventet, men vi var knall fornøyde med resultatene! Og sist men ikke minst... Borris, en engelsk bulldog som jeg hadde vært mer enn fornøyd med rødt på... Aldri vært stilt ut, utenom i valpeshow, og han er tre år gammel... Ikke bare fikk vi cert, men også BIR og... BIG 3!! Vi kom til og med forsent til gruppen gitt.... hehe... Så ikke ble bare alt jeg stilte plassert, men de ble også plassert i gruppen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...