Gå til innhold
Hundesonen.no

Varme områder med tykkere hud


Rabalder

Recommended Posts

Har nylig oppdaget tre områder på min mors hund der huden er tykkere enn normalt og varm.

Hunden er ellers litt stiv, trenger tid etter han har sovet før han vil bli med ut o.l

Ingen feber og er ellers seg selv. Han var plaget av betennelser i huden når hun fikk han, men ble helt bra da hun byttet for til vogh.

Skal til dyrlegen neste uke, men lurer på om noen har en anelse om hva det kan være?

Hunden er ikke dehydrert, men på disse områdene går ikke huden ned av seg selv hvis vi trekker den opp.

Disse områdene er bak på nakken, over skuldrene og ovenfor haleroten. Kjenner godt overgangen fra den tykke huden til den normale huden. Det virker som de er litt ømme, hunden vil gjerne at vi masserer der av og til og andre ganger trekker han seg vekk.

Fikk en lignende hevelse i huden i fjor etter vaksinen, men var ikke noe å bry seg med ifølge vetrinæren og den forsvant etter et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke får sånne hovne, varme områder når han har vondt. Nå sist var han hoven over skuldrene og ved haleroten. Hos han er det et tegn på at musklene hans er betent og han har gått på rimadyl i tre uker og han er inne hos vetrinær og får behandling en til to ganger i uken for å få løst opp muskulaturen. (han feilbelaster seg etter tidligere ryggplager)

Hevelsen etter vaksinen kan være en reaksjon på vaksinen. Det du beskriver nå høres litt mer alvorlig ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier styrker misstanken om nakkeskade. Dette er en hittehund som ble funnet med en taustump rundt halsen få dager etter nyttår 2005, han hadde også arr etter dette tauet

Sist hun var hos dyrlegen for å sjekke nakken hans bare klemte dyrlegen på han og sa at han muligens hadde viplash(usikker på skrivemåte) så ble hun sendt på dør uten å betale :shocked: Hadde jo bestillt time for sjekk. Skal gå en annen plass denne gangen og jeg skal være med for å kreve at det blir sjekket skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har vi kommet hjem fra dyrlegen og misstanken viste seg å være riktig. Nakken har fått en trøkk, så ut som den var trykket sammen og det var muligens litt forkalkninger også. Heldigvis har han gått mye i sele for nå er det totalforbud med halsbånd på han. Han hadde også en "trang" virvel helt bak mot haleroten.

Skal nå gå på rimadyl i 10 dager for å se om det hjelper.

Fikk også fjernet en talgsvults oppå hodet så nå ser han ut som en munk :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...