Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye bilder av Twiggy

Jeampi

Recommended Posts

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Takker alle sammen!

Ja det er ikke så normal farge på pom så det er ekstra morro ;):P

Hun har et NYDELIG ansikt med skikkelig bamse uttrykk

Skrevet

Tror dere ikke at det er blitt SÅPE på veiene ute!? :wallbash:

Jeg beveger meg ikke på veien med bil når det er glatt ute, så blir det ikke bedre så må jeg få en venninne til å kjøre meg...ÅÅÅÅ typisk min flaks! ;)

Skrevet

ja nå er hun hentet og sitter her på fanget mitt

hun er en skikkelig jævel unge og spurtet rundt. Litt usikker når ting er nytt, men etter 5 minutter så er hun skikkelig "husvarm" og eier alt :D

Lille bebisen :D

Skrevet
ja nå er hun hentet og sitter her på fanget mitt

hun er en skikkelig jævel unge og spurtet rundt. Litt usikker når ting er nytt, men etter 5 minutter så er hun skikkelig "husvarm" og eier alt ;)

Lille bebisen :D

Flere bilder! :D

Skrevet

Grattis med ny liten hund da! Skal bli veldig morro å treffe henne en gang! Hun ser ut som en god representant for rasen ja - og nyydelig farge. Jeg har kun sett en med den fargen før i mitt liv...hehe

Skrevet

Heisann!

Vi skal se på vår kommende pomme imorgen og får den om 2 uker.

Aldri hatt miniatyr hund før, har du noen tips??

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
    • Da snakker vi en helt annen arbeidskapasitet, tilnærmet border collie. Men hvis det er aktuelt, så ja. Og så har de MYE lyd. Mer enn de andre lapphundene. Jeg synes de er dritfine, men lyden (og røytingen) hadde vært uaktuell for meg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...