Gå til innhold
Hundesonen.no

Bading av hund

WheatenMali

Hvor ofte vasker du hunden(e) din(e)?  

23 stemmer

1. 1.

• 1gang i uken
      0
    • hver 2-3. uke
      5
    • 1gang i mnd- annenhver mnd
      13
    • hvert kvartal
      2
    • hvert halve år
      0
    • bare rett før en utstilling
      2
    • Aldri
      1

Recommended Posts

Jeg bader ca hvert 3 mnd og så rett før utstilling. Hvis en bader en pomme for masse kan man ødelegge pels kvaliteten. Det kan man vel på alle hunder.

Jeg bruker mild valpeshampo når vi ikke skal på utstilling og så bruker jeg volum shapo som er litt sterkere når vi skal på utst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok hver andre til tredje uke, siden vi har gjort det nå, for at hun skal bli vant til det. Kommer ikke til å bade henne så ofte siden, men blir jo en del før utstilling uansett da. Hun trenger ikke å bades ofte, siden papillon har en veldig selvrensende pels som ikke blir særlig skitten og ikke lukter. Men jeg synes det er deilig med nyvasket pels jeg da :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer alt an på hvilken shampo man bruker. Vasking kan faktisk stimulere pelsveksten. Men jeg er enig i at man ikke bør vaske for ofte. Men selv om håret mitt nok blir tørrere av å bli vasket hver dag, så foretrekker jeg det fremfor fett hår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vasket med shampo enda, men kanskje på tide. Nå lutker det nemlig veeeldig hund her. Hehe..

Har hørt at på ulvehund tar det faktisk 1mnd etter vask før pelsen blir like stiv og raggete som den skal være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer alt an på hvilken shampo man bruker. Vasking kan faktisk stimulere pelsveksten. Men jeg er enig i at man ikke bør vaske for ofte. Men selv om håret mitt nok blir tørrere av å bli vasket hver dag, så foretrekker jeg det fremfor fett hår. :)

Hehe ja men hunden får jo ikke fett pels annenhver uke da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja men hunden får jo ikke fett pels annenhver uke da ;)

Nei, selvfølgelig ikke ;)

Men siden jeg har hvit hund, så foretrekker jeg å vaske henne oftere for å holde henne hvit, sånn at jeg slipper å vaske henne med en sterk blekeshampo før utstilling. Det er det nemlig mange som gjør. Da synes jeg det er bedre å vaske oftere med en mild shampo, som slett ikke er skadelig for hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...