Gå til innhold
Hundesonen.no

LOST

Toller

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er en av de som fortsatt sitter klistra til skjermen hveeeeeer enste onsdag! ;)

Syns sakene endrere seg, så det er alltid spennende. Det er ikka akkurat det spørsmålet om de kommer av øya som er spennende.. Men mye annet som dukker opp.

Sett på LOST?

Ser du på LOST?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Noen favoritter?

Jeg digger sleipingen Sawyer og smartingen Locke jeg da ;)

Skrevet

Har sett Lost fra første episode og har ikke missa en eneste en, men syns første sesong var mer spennende enn det er nå. Det er så laaaaaangdrygt, og jeg har veldig lyst til å vite alt om "de andre" - hvor de kom fra, og hvordan de har fått alt det utstyret de har.

Jeg liker Sayid!

Skrevet

Enig i det at de drar ut episodene... <_< Det gir serien et slags "Days of our lives"-preg, utrolig irriterende.

Men skal ikke si noe, jeg - storfan! (trodde ikke jeg skulle bli det da andre sesong slutta.. men her sitter jeg nå hver eneste onsdag kveld ;) )

Skrevet

Ser på det, men har falt av litt. Nå syns jeg det er flere spørsmål enn svar, så jeg venter til det nærmer seg slutten for å få oppsummert det viktigste... :rolleyes:

Skrevet
Ser på det, men har falt av litt. Nå syns jeg det er flere spørsmål enn svar, så jeg venter til det nærmer seg slutten for å få oppsummert det viktigste... :rolleyes:

Ey, tenk så mye du har gått glipp av da? Hehe...

Jepp, stødig LOST fan her på denne siden også. Kan ikke gå glipp av noe, kunne jo være at det kom et clue!

;)

Skrevet
Favoritter? Boone, men han er død nå ;) Også liker jeg Sawyer ;)

AMEN!

Så enig så enig! ;)

Terrier:

Syns det er det som er hele cluet med serien jeg da. At man skal sitte å undre litt ;)

Skrevet

Jeg ser på det ;) Favoritter er Sawyer, Kate og Hurley + Charlie.. egentlig mange favoritter.. Boone var en klar favoritt, men han måtte jo dø, samme med Ana Lucia.. * furte*

Skrevet

Jeg har sett på LOST siden begynnelsen og ser fortsatt på det, men jeg må innrømme at jeg ikke er like gira over serien som jeg var i begynnelsen. Synes de drar serien veldig ut, og det begynner å irritere meg at det bare blir nye gåter, og få nye svar. Men, selvfølgelig - må ha det med meg likevel!

Favoritter... Hm. Må si jeg liker Kate godt. Også likte jeg i likhet med andre Boone, men han døde. Likte han mye på grunn av utseende hans må jeg vel si. Kjekk(høres ut som den fjortisen, men det får gå). Jeg holdt på å falle av stolen da jeg så en sann kopi av Ian Somerhalder(Boone) på Fuerteventura i april i fjor. Han var prikk lik, og jeg snu meg uttalige ganger fordi jeg var helt sikker på at jeg hadde sett skuespilleren i LOST. Noen sjangs i verden for at det faktisk var han jeg så på Kanariøyene? ;) Hm... Kan jo i hvert fall late som at det var han.

Skrevet

Jeg ser på LOST og har sett siden det begynte med de første episodene. Men jeg danner meg ikke noen favoritter (da ødelegger jeg serien på en måte). Men syns det begynner å "ta litt av", og er ikke så bra som det var (noe før som ødela en del også ja).

Men kommer ikke til å slutte og se av den grunn.

Skrevet
Alle omtaler LOST som røyk... Som om man er helt avhengig av noe som ikke er bra, men man greier ikke slutte! ;)

Slutte klarer jeg nok, for jeg MÅ ikke se det, Har jeg noe bedre å gjøre så dropper jeg det i fordel for noe annet. Men syns det er en grei serie, selvom mye begynner å bli litt merkelig. Sånn er det med mange serier ;) Men fortsatt mye av det som jeg liker.

Skrevet

Jeg ser på noen ganger. Første sesong var bra, da MÅTTE jeg få det med meg. Men nå syns jeg ikke det er så bra som 1 sesong, men bra er det jo likevel.

Skrevet

Jada, eg sitte kvar onsdag og ser på LOST, men eg gikk glipp av sist episode ;) Det saug! Men ka skjedde da da? Noen som vl fortelle fort?

Skrevet

På LOST sin hjemmeside kan du lese hva som har skjedd. ;)

Jeg må få med meg LOST jeg også, selv om de episodene som blir sendt nå er litt kjedelige synes jeg.. (har sett noen av de før på svensk tv4..) Min desiderte favoritt er Sayid (høy, mørk, mystisk, snill på bunnen), men Sawyer (også høy, mørk, mystisk, snill på bunnen..) er ikke dum han heller. :rolleyes:

Skrevet
På LOST sin hjemmeside kan du lese hva som har skjedd. ;)

Jeg må få med meg LOST jeg også, selv om de episodene som blir sendt nå er litt kjedelige synes jeg.. (har sett noen av de før på svensk tv4..) Min desiderte favoritt er Sayid (høy, mørk, mystisk, snill på bunnen), men Sawyer (også høy, mørk, mystisk, snill på bunnen..) er ikke dum han heller. :rolleyes:

Så du liker menn som er "høy, mørk, mystisk, snill på bunnen"? ;)

Skrevet
Jada, eg sitte kvar onsdag og ser på LOST, men eg gikk glipp av sist episode ;) Det saug! Men ka skjedde da da? Noen som vl fortelle fort?

Kommer reprise imorgen, altså på fredag ;)

Kos deg!

Ey, hvem gjør ikke det? *sikle,sikle*

Skrevet

Hehe.. Når du nevner det, så skal du ikke se bort i fra at jeg synes det er litt tiltrekkende med høye, mørke, mystiske menn som er gode på bunnen.. ;)

Jeg er vel ikke alene om det! ;)

Så synd de er mangelvare her jeg bor..

Skrevet

hehehe ;) Her går det i høye, mørke, mystiske, snill på bunnen-menn ja ;)

Men en ting... Jeg skjønner ikke hvor det er blitt av Charlie, Hurley, Locke osv osv. Hvor i all verden er de? ;)

Skrevet
Men en ting... Jeg skjønner ikke hvor det er blitt av Charlie, Hurley, Locke osv osv. Hvor i all verden er de? ;)

Ja? Det samme lurte jeg på. Har ikke sett de siden forrige sesong jeg :shocked:

Og hvor ble det egentlig av den hunden som var med?

Skrevet
Og hvor ble det egentlig av den hunden som var med?

Den tror jeg ble med Walt og Michael da de dro, får vi håpe

Skrevet
Enig i det at de drar ut episodene... <_< Det gir serien et slags "Days of our lives"-preg, utrolig irriterende.

Men skal ikke si noe, jeg - storfan! (trodde ikke jeg skulle bli det da andre sesong slutta.. men her sitter jeg nå hver eneste onsdag kveld ;) )

Øyy! Ikke diss "Days Of Our Lives" ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...