Gå til innhold
Hundesonen.no

Å bestemme seg for rase..


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Syns jeg var fryktelig snill jeg :closedeyes: hihi . Men sett deg opp en liste over hva du lurer på, øv deg litt og så hopper du i det.

Valpen kommer fra kennel heggelifjellet regner jeg med. Der alle hundene brordern har nå kommer fra så har ikke kommet på å spørre om Gecko kommer fra en annen kennel. Han har et samarbeid med han som styrer med heggelifjellet, og har iallefall en hannhund nå som har gått i avl. Tror den nest yngste og har blitt godkjent nå. Men nå sklei jeg litt ut :)

Skal jobbe med å sette opp en liste på skolen i morgen(Så deppa jeg er over karakterene så gidder jeg ikke å jobbe :) ), og skal øve meg foran speilet enstund fremover nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Snille pappaer som også er jaktinteresserte pleier være flinke i telefonen har jeg hørt...

Hehe, den kjenner jeg igjen ;) (må innrømme at jeg fikk Pappa til å ringe den gangen det gjaldt rex :) ) Men neste hund skal jeg ordne med selv. Må jo det engang også ,kan ikke være avhengig hele tiden (så er jeg litt eldre :) , men men)

Neida, men du får si ifra når du har ringt ;) Jeg vil høre alt !! (hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Snille pappaer som også er jaktinteresserte pleier være flinke i telefonen har jeg hørt...

Hehe, min du tenker på? Pappa skjønner liksom ikke hvorfor jeg holder på med dette rasevalget, og hvorfor jeg har sett på så mange oppdrettersider.. " Det er da bare å ringe når du ser et kull med ledig hannhund som er blitt født?" :)

Gaah, skal jeg ha hund må jeg fikse det selv :)

Neida, men du får si ifra når du har ringt Jeg vil høre alt ! (hihi)

Hihi, jaada, mamma ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille pappaer som også er jaktinteresserte pleier være flinke i telefonen har jeg hørt...

Snille pappaer som ikke har planer om noe annet enn en turkamerat og familiehund er også flinke i telefonen. :)

Men det er jo kanskje artigere å ringe selv. Da har du mulighet til å spørre om akkurat det som faller deg inn og som du vil få svar på, og selv om snille fedre er flinke i telefonen, er de ikke nødvendigvis like flinke til å gi referat om det som man er mest interessert i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Snille pappaer som ikke har planer om noe annet enn en turkamerat og familiehund er også flinke i telefonen. :)

Men det er jo kanskje artigere å ringe selv. Da har du mulighet til å spørre om akkurat det som faller deg inn og som du vil få svar på, og selv om snille fedre er flinke i telefonen, er de ikke nødvendigvis like flinke til å gi referat om det som man er mest interessert i...

Det tenkte jeg også på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt IS. Fordi jeg har best erfaringer med dem og fordi jeg liker utseende best av de 3 rasene.

Desutten får du jo den oppfølgingen.. =)

Den dagen jeg skaffer meg stående fuglehund er det ingen tvil, da blir det IS :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine:

Du får velge så mye du vil <3 vi er her for deg og hjelper deg så gjerne så gjerne. Du må bare spørre enda mer, selv har jeg erfaringer med Es og Gs grunnet familiemedlemmer har hatt dem og sånn, men den Gs som er i familien vår nå, har MYE hvitt i seg, men Gs er og blir for trege spørr du meg, men en så god oppfølging du kan få med en Is, er jo super dupert :lol: Virkelig fristende det ja :) Men du har god tid enda :hyper: hihi. Så du må bare ta den tiden du trenger ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Christine:

Du får velge så mye du vil <3 vi er her for deg og hjelper deg så gjerne så gjerne. Du må bare spørre enda mer, selv har jeg erfaringer med Es og Gs grunnet familiemedlemmer har hatt dem og sånn, men den Gs som er i familien vår nå, har MYE hvitt i seg, men Gs er og blir for trege spørr du meg, men en så god oppfølging du kan få med en Is, er jo super dupert :lol: Virkelig fristende det ja :) Men du har god tid enda :hyper: hihi. Så du må bare ta den tiden du trenger ^^

Aww, Takk ;)(Takk for mld også )

Christine, har du funnet nummeret til oppdretteren og begynt å få ned det du vil vite på papir?
Nummeret har jeg... Men fått tinga ned på papir? Æææhhh... :rolleyes:

Jeg stemmer for Engelsk ellr Irsk setter

Men GOrdon setter er jo også utolige flotte;P hehe

Det er nok ikke en stemme tråd, og om hvem som er flotte eller ikke. Egner hunden seg perfekt til meg, så driter jeg i utseende! * Lei av å gjenta meg selv*

Rød og Hvit Irsk setter
Haha, Malin! Jeg vet så altforgodt hva du mener! ;)

Prøv å hev dere over ting i stedet for å bare 'måtte' kommentere, tråden er... ES vs IS!

Takk, Maria ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ES er jo gode mentalt når det gjelder jakt egenskaper, og IS er ganske god mentalt den også, men det er visst enda litt mere vrien fysisk eller noe. Mener å ha hørt det en gang, men liker begge to ganske godt og ES er jo en du har fra før av <3 hehe. Nydelig er han og synes han har en fin kroppsbyggning også, men du er nok en setter menneske du <3 Hehe. Bare gøyalt å se hva det blir til slutt, håper det blir en av i allefall, flotte jaktegenskaper Fuglejakt er nok det jeg setter høyest på jakt lista selv :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ES er jo gode mentalt når det gjelder jakt egenskaper, og IS er ganske god mentalt den også, men det er visst enda litt mere vrien fysisk eller noe. Mener å ha hørt det en gang, men liker begge to ganske godt og ES er jo en du har fra før av <3 hehe. Nydelig er han og synes han har en fin kroppsbyggning også, men du er nok en setter menneske du <3 Hehe. Bare gøyalt å se hva det blir til slutt, håper det blir en av i allefall, flotte jaktegenskaper Fuglejakt er nok det jeg setter høyest på jakt lista selv :lol:

Tror ikke at Christine vil få problemer med å takle en IS altså, og så vil jeg bare tilføye at jeg synes at det er et oppskrytt rykte at IS er så mye striere enn de andre setterne. Det sier jo "alle" jeg treffer på! Vil påstå at det er vel så stor forskjell mellom individer der som rase. :hyper: Kan godt hende at det var slik tidligere, men etter min erfaring med setterne så synes ikke jeg at det argumentet stemmer i dag...

Eh, mente ikke dette som kritikk av deg Minadachs, bare sånn at det er sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...