Gå til innhold
Hundesonen.no

Kunne du tenkt deg noen av disse rasene?

Aya

Kunne du tenkt deg en av disse rasene?  

22 stemmer

1. 1.

• Riesenschnauser
      2
    • Rottweiler
      2
    • Schäfer
      1
    • Husky
      3
    • Boxer
      8
    • Dobermann
      6

Recommended Posts

Skulle gjerne hatt alle, kanskje med unntak av Husky, selv om de er sinnsykt fascinerende hunder... Jeg elsker store, litt tøffe raser som riesen og rottis, og Boxer humor er det beste;) Men jeg vil nok ikke ha en av de "fem store" før jeg er ferdig med leilighet og hybelstyr.. Det får bli når jeg flytter på gården til kjæresten, haha 8) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo alle sammen tøffe hunder. Siden jeg har en dobermann fra før, tror jeg at jeg ville ha valgt en Boxer. Har tispe fra før, men ville da ha fått en hannhund som jeg ville ha kastrert, tror jeg. Eller kanskje en tispe. Men alle de andre er flotte hunder! Spesiellt shæfer og risenshnauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna til mamma sin riesen (som døde før jeg ble født) var helt gal oppi hauet, den kjefta på både katter og mennesker og hunder, og fikk nærmest panikk om den var på nye steder.

Riesenschnauseren Tinka og jeg gikk på kurs med var sint på andre hunder og skeptisk til mennesker.

I tillegg er det en riesen i nabolaget vårt som er sinna på Tinka hver gang vi ser den.

Derfor vil jeg ikke ha riesenschnauser.

Boxer og rottweiler kunne jeg forsåvidt ha tenkt meg, men det er ikke det jeg prioriterer for å si det sånn. :wink:

Schäfer, husky og dobermann tror jeg blir litt for krevende for meg - og dessuten har jeg egentlig ikke lyst på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja det var no litt vannskelig å velge her da for egentlig såliker jeg alle de rasene du har ramset opp her :? , men hvis jeg absolutt mått ha valgt en der og da så tror jeg det hadde blitt enten husky, dobbermann eller risen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boxeren er valp hele livet den. Er den riktig oppdratt har du en alltid leken og ivrig hund, en hund som elsker hele familien. Du har en trofast hund, som kan sloss for flokken sin til den dør. Du har en hund som, med riktig oppdragelse, er fin og snill med andre hunder, og som gjerne inviterer til lek, men som kan bli ganske ille hvis den blir skikkelig provosert. Du har en hund som er en perfekt brukshund, og som har en egen humor (les: er spinnville og valpete;)

Og, ja, det glemte jeg, pga. fortid som kamphund er den livsfarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boxer! Er skikkelig gode hunder altså!! :P

"Og, ja, det glemte jeg, pga. fortid som kamphund er den livsfarlig."

Ja, det er jo klart! Det betyr at jeg ikke kan ha boxer likevel da, synd det... :-o

Riesenschauserer en jo også nydelig, men vet ikke om det hadde vært hunden for meg...

Og huskyer er jo også herlige, men jeg trykte på boxeren

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og, ja, det glemte jeg, pga. fortid som kamphund er den livsfarlig."  

Ja, det er jo klart! Det betyr at jeg ikke kan ha boxer likevel da, synd det...  

Nei, det er kjipt det der.. Den er jo farlig liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde nettopp en kjempefin tur uten noe tull, og masse pen lineføring. Ede var skikkelig på tilbudssiden og ikke engang utålmodig på godbitene. Det går virkelig fremover. Ordentlig godgutt i dag 🥰 Flink vaktbikkje også, for anledningen i Miljøpatruljen. Forsøpling tar vi alvorlig.
    • Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
    • Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...