Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK leiren? Kan noen fortelle meg litt


Wheaten terrier

Recommended Posts

Alle snakker om den leiren, og det er flaut og si det, men jeg vet knapt hva det er og hva man gjør der :oops: :oops: :oops: Hvorfor skal alle på den, og hvor lenge varer den? Hva gjør man der? 1- dags leir eller?

Vet jo at det er NKK som arrangerer den leiren, og at man kan ta med sine egne hunder... Men det var stort sett det da :oops:

Noen som kan fortelle meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiren arrangers av Norsk Kennel Klub Ungdom - NKKU. Den er på Frya Leir i Gudbrandsdalen, fra mandag 8. august til fredag 12. august. På leiren er det 30 ungdommer med hver sin hund, og da vi meldte oss på skulle vi velge to av disse tre tingene som vi ville trene på leiren: Agility, juniorhandling og lydighet. I tillegg til trening så er det informasjon om hunder og hundehold, og i tillegg så er det sosialt. :wink:

http://www.nkk.no/cmnkk/public/openIndex/v...D=1115838464375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er virkelig ikke mitt emne - juniorhandling kan jeg ikke noe særlig om, men kort fortalt er det tenåringer mell om 10 og 17 som stiller ut hunder, også er det måten hunden blir vist på som teller, og ikke eksteriøret til hunden. Poenget er nemlig å finne den som er flinkest til å vise fram hunden. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke så mye om juniorhandlin, men jeg ser nå på det som vanli handling. Som hun andre sa det er barn/ungdom mellom 10-17år som stiler hunder. Jeg bryr meg ikke noe om juniorhandlin fordi jeg hadde nok ikke hat noen og konkurere med da. Likens som jeg var på valpeshow i nabo komunen var vi bare to stbernhardshunder og det er bare 4 styker her omkring som jeg vet om.

Jeg vet ikke om de konkurere i bere en rase eller de stiler alle rasene på en gang, men hadde de stilt enkelte raser hadde jeg ikke hat noen og konkurere med.

Altså man trener jo under agility, juniorhandling og lydighet.

Jeg skal være med neste år og da skal jeg melde meg på i lydighet og juniorhandling siden jeg ikke har en hund som kan være med på agility.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Som sagt er det ikke hundens eksteriør det går ut på, altså stilles alle rasene samtidig, for det er ikke nødvendig å ha egen rasedommer.

For det andre: Hvorfor kan ikke hunden din være med på agility?

Okei, så man stiler alle på en gang. Fint.

Wilma er en st.bernhard og det kan ødelege henne, hun er jo så tung at skuldrene og forbeina kan bli ødelakte. Ja noen bruker st.bernhard i agility men jeg vil ikke ødelege hunden min, jeg sier ikke at de som gjør det gjør noe galt og ødleger hundene. Men pga tyngden er jeg redd hun skal få skader, jeg tar ikke sjansen på å ødelege en st.bernhardshund på dette. De som holder på med st.bernhard i agility får bare gjøre det men det skal ikke jeg.

Fordelen med en st.bernhard enn en nuffe i agility banen er at st.bernharden har ikke høydeskrek. Men jeg vil ikke bruke noen slike store hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så man stiler alle på en gang. Fint.

Wilma er en st.bernhard og det kan ødelege henne, hun er jo så tung at skuldrene og forbeina kan bli ødelakte. Ja noen bruker st.bernhard i agility men jeg vil ikke ødelege hunden min, jeg sier ikke at de som gjør det gjør noe galt og ødleger hundene. Men pga tyngden er jeg redd hun skal få skader, jeg tar ikke sjansen på å ødelege en st.bernhardshund på dette. De som holder på med st.bernhard i agility får bare gjøre det men det skal ikke jeg.

Fordelen med en st.bernhard enn en nuffe i agility banen er at st.bernharden har ikke høydeskrek. Men jeg vil ikke bruke noen slike store hunder.

Har nuffene mer høydeskrekk enn St.Bernard? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilma er en st.bernhard og det kan ødelege henne, hun er jo så tung at skuldrene og forbeina kan bli ødelakte. Ja noen bruker st.bernhard i agility men jeg vil ikke ødelege hunden min, jeg sier ikke at de som gjør det gjør noe galt og ødleger hundene. Men pga tyngden er jeg redd hun skal få skader, jeg tar ikke sjansen på å ødelege en st.bernhardshund på dette. De som holder på med st.bernhard i agility får bare gjøre det men det skal ikke jeg.

Dersom du trener forsiktig og sakte men sikkert bygger opp hunden så er vel ikke det noe problem at hun er stor? Jeg har da sett en ulvehund i agility, selv om den kanskje ikke er så massiv som st. bernhard.

Fordelen med en st.bernhard enn en nuffe i agility banen er at st.bernharden har ikke høydeskrek.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nuffene mer høydeskrekk enn St.Bernard? :?

Ja de har vist det. Men jeg kunne ikke tenkt meg nuffe heller jeg da. Synest nuffen er fin og nydelig, men ville heller hat to st.bernharder enn en nuffe og en st.b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...