Gå til innhold
Hundesonen.no

Alder på kampfisk?


PsychoLynx

Recommended Posts

Alder på fisk er veldig vanskelig - variere fra noen måneder til mange tiår.

Det som er avgjørende er forholdende fisken lever under; størrelse på kar, vannverdier, vannhygiene, stressnivå etc. - dvs. at her finnes det faktisk ingen fasitsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Hvis jeg legger til at han bor i bolle uten plante da? ;)

Typen hadde fått opplyst at bolle-fisker hadde en gjennomsnittsalder på 4 mnd. ;) Kan dette stemme?

"Haien" som jeg snakker om nå da, har ialleall levd i den bollen uten plante (kattene fisket opp planten) i 1,5 år, og har overlevd fiskende katter , gjengrodd bolle (ikke byttet vann på 5 mnd eller noe ;) ) osv... Han er virkelig hardfør har jeg en følelse av.

Bilde020.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vært heldig - men ikke fisken din... Er en grunn til at "bollefisker" har kort levetid, eller rettere sagt høy dødlighet; det eneste en bolle faktisk duger til er chips...

Og mtp planter - kampfisk lever naturlig i rismarker mer svære teritorier så resten sier seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er godt vi mennesker har kommet litt lenger når det gjelder dyrevern på pattedyr, jeg.. Tenk om man hadde samme holdning til hunder og katter - "tja, om den overlever sommeren så er det jo hyggelig"..

Eller, forresten - vi HAR den holdningen - dyrene det gjelder kalles ofte "sommerkatter"...

Nei, fisker HAR flere års livslengde, og det at vi mennesker behandler dem så ille at de dør etter noen uker/måneder burde vi skjønne som at vi faktisk har plaget den alt for mye.

Men på den annen side så kan man jo si at det var godt det ikke var en valp...

Susanne

(Som slett ikke er noe bedre enn noen annen... Har mange fiskeliv på samvittigheten, dessverre)

PS - www.kampfisk.com - info om det meste. Forresten, livslengde - mer enn 4 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tro meg, fisken har det bra nå i forhold til den hadde før... og hjelper lite med planter da kattene bare tar de. bollen er det eneste stedet de drikker vann, og haien (som han er døpt) svømmer villig opp for å få seg en vask på ryggen... Men, tro meg. om jeg får bestemme blir det ikke ny fisk... i tilfelle skal det være et stort skikkelig akvarie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...