Gå til innhold
Hundesonen.no

Villhunden

Nirm

Recommended Posts

Skrevet

Kommet en ny hundeskole her i distriktet, og lurte på om noen kjente til de som driver den. Noen som har gått på kurs med disse personene før (konkurransekurs, brukskurs el.l.)? Hvordan er opplegget? God individuell oppfølging, eller bare fellesundervisning? Hvordan er nivået deres kontra klasser man konkurrerer i?

Villhunden

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei

Jeg har ikke gått på kurs hos Villhunden, men jeg vet at de som har startet denne hundeskolen, var instruktører i en annen hundeskole i Østfold som jeg gikk på kurs hos, hadde da disse instruktørene og alt jeg kan si er at jeg er kjempefornøyd, de er virkelig dyktige så skal jeg på flere kurs blir det absolutt hos Villhunden. Du får virkelig hjelp der og du får oppfølging om du trenger det, virkelig blide og positive mennesker som kan dette med å motivere hundeførere ,)

Hvor langt de har kommet i konkurranse sammenheng er jeg ikke sikker på nå, vet Hege akkurat hadde startet med ny hund i kl.1. kenneth driver mest med bruks og hadde ikke startet å konkurrere enda da hunden hans var ung, dette var da i høst. Men hør med dem selv, ring eller send en email, veldig hyggelige mennesker :hyper:

Skrevet

Har ikke gått på kurs der, men mens jeg leste nedover der så jeg vel neste kun personer jeg har hørt om ;)

Terje Østlie driver en hundeskole oppi her sammen med kona si. Fikk høre av noen i klubben i går at han var veldig flink og veldig direkte :P Han ser på hver enkelt oppå der. Det ble kalt organisert egentrening :P

Runar Næss kan vel ikke sies å være noe annet enn en legende i min bok :P En av nordens fremste ulveeksperter.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...