Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan lære "finn mobilen"? *flau*


Line_

Recommended Posts

Hvordan lærte dere (som har lært det) hunedene deres "finn mobilen"..Felix finner den når den ligger 2-3-4-5 meter fra han men han klarer ikke å snuse seg frem til den... :? Men han er jo veldig ung da :D har bare så vidt begynt å prøve litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hund kan det. Ikke sånn 100% riktig enda, men vi gjemte mobilen litt i næheten først. Finner et navn på tingen. Feks. mobil. Så sier vi finn den! Mobil! SÅ begynner ho straks å lete. Ho finner somregel alt vi gjemmer. (har lært ho å finne nøklene først da, så ho kan prinsippet.) Og det blir ekstra lett når telefonen ringer da hun følger lyden. Litt vanskelig å bite over den når den vibrerer da. hihi. men ho får nå det til også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka kan "hent grisen" og "finn Nalle" og sånne ting, og det jeg gjorde da var at hver gang hun plukket opp f.eks. grisen så sa jeg "ja, det er grisen, det er grisen. Griiisen." Tok ikke lang tid før hun fatta poenget da, og nå plukker hun opp grisen om jeg sier at hun skal gjøre det, og den ligger blant flere leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var jeg som hadde lært hunden min det:-) Jeg satt med Cita i høyt gress og lot henne få lov til å se at jeg kastet mobilen min i gresset. Hun løp og hentet den med en gang og jeg klikket + belønnet. Så holdt jeg på med det trinnet veldig lenge, ikke samme plass hele tiden, men hele tiden i høyt gress. Når vi hadde holdt på slik lenge tok jeg henne med til en slette med høyt gress igjen.. Jeg tok fram klikkeren og en godbit og Cita serverte meg mange atferder. Til slutt gjenkjente hun situasjonen med det høye gresset og begynte å søke etter mobilen, som jeg med vilje hadde plassert veldig enkelt i gresset. Hun fant den med en gang, klikk + jackpot. Så fortsatte vi slik og gjorde det vanskeligere og vanskeligere. Vi gikk over til å gjøre det i skogen, gjemme mobilen bak et tre, i en busk osv, og til slutt innpå rommet mitt. Da kunne hun finne mobilen min i alle situasjoner så lenge jeg tok fram klikkeren og godbiter. Da satte jeg til slutt navn på øvelsen:) ("finn mobilen!")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...