Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt måsan-treff (sonentreff)!

Terrier

Recommended Posts

Skrevet

Jeg kan, men Kjelsås passer best for oss. Tror ikke jeg har mulighet til å komme meg til Måsan-stedet.

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Ok, foreløpig plan ser ut til å passe de fleste. Rekk en hånd i været de som kan

- lørdag 27.januar

- klokken 10.30

- Sted?

Tror jeg kan. Har ikke fått vaktplanen på den nye jobben enda, men regner med at Loketòke, krøllbøll og jeg kan :)

Skrevet
Syns du skal karre deg dit uansett hvor det blir jeg da...! Har så lyst å hilse på polvottene dine og se hvor like de er polvotten min i virkeligheten! :)

Det er ikke viljen det står på. Hva jeg kan bli med på avhenger av dagsformen, og den er veldig uforutsigbar (særlig på denne tiden av året). Blir det Kjelsås, er det bare en liten busstur unna hvis det tilfeldigvis skulle klaffe akkurat den dagen :). Men om jeg ikke kommer meg på treff, så kan du jo alltids ta med jentene og bli med oss på rusletur langs Akerselva en dag :) (Theo liker små havanais-lignende tisper og Isak liker de mørke og langbeinte. Det burde bli en perfekt match :wink:)

Skrevet
:) Også utgikk treffe for meg.... Jeg måtte bytte noen vakter og da havnet jeg selvsagt på den helgen... Typisk (nok en gang er jeg barnslig!)
Skrevet
Det er ikke viljen det står på. Hva jeg kan bli med på avhenger av dagsformen, og den er veldig uforutsigbar (særlig på denne tiden av året). Blir det Kjelsås, er det bare en liten busstur unna hvis det tilfeldigvis skulle klaffe akkurat den dagen ;). Men om jeg ikke kommer meg på treff, så kan du jo alltids ta med jentene og bli med oss på rusletur langs Akerselva en dag ;) (Theo liker små havanais-lignende tisper og Isak liker de mørke og langbeinte. Det burde bli en perfekt match :wink:)

Seff kan vi gjøre det, men kanskje drøyde det bittelitt siden begge har løpetid nå...! :P Hadde vært hyggelig å møte dere! :P

Den 27 kan ikke jeg.. :) Da er jeg barnslig og må på den barnslige skolen min igjen.. Siden det er de siste forelesningene før eksamen så bør jeg nesten få med meg de..Hvis noen nå tenker at hadde ikke hun eksamen for sånn ca et kvarter siden, så er helt riktig..... <_<

Skrevet
Seff kan vi gjøre det, men kanskje drøyde det bittelitt siden begge har løpetid nå...! ;) Hadde vært hyggelig å møte dere! :)

Da tror jeg vi venter litt, ja ;)

Guest Belgerpia
Skrevet

Hei

Jeg kan den 27. - men jeg har en liten bekymring........

Jeg tror ikke hverken Måsan (østmarka) eller Kjelsås (nordmarka) er særlig egnet for 40 stykk firfotinger på en lørdag i slutten av januar. Erfaringsmessig er det da enormt mange som bøter på sin dårlige samvittighet og skal ut å trave i de dype skoger - og da kan man jo lett føle seg litt i veien.

Heller derfor tilbake til Rommen jeg da - som jeg også forslo i forbindelse med Måsan egentlig tror jeg.

Rommen ligger ved Stovner, det er greit å komme seg dit med buss, nå har jeg liten erfaring med om Rommensletta er ett lukket område i helgene eller om det er mulig å få parkert og sånn der - men jeg antar det skulle gå bra (noen bor vel oppi der) - ellers kan man jo møtes på Rommen skole - fin plass det også, og det går ant å gå tur langs golfbanen.

Skrevet
Tja, nå har jeg ingen å sitte på med tilbake igjen da (tviler på at Marit skal komme helt hit igjen fra Toten, uten hund)..

Men vi får se! :P

Man vet aldri ;)

Skrevet
.....altså - har man blitt enige om hvor?????????

Nei, folk unngår litt det temaet der. Jeg vet ikke hvor Rommen er, men jeg regner med at det fint lar seg gjøre å komme seg dit med bil. Mulig å gjøre opp bål der?

Guest Belgerpia
Skrevet
Nei, folk unngår litt det temaet der. Jeg vet ikke hvor Rommen er, men jeg regner med at det fint lar seg gjøre å komme seg dit med bil. Mulig å gjøre opp bål der?

Kanskje ikke så poppis med bål der........

Skrevet

For meg er det nesten samme hvor det er, selv om det er kortere til Rommen enn Måsan :P

Skrevet
Hvor blir det?? Jeg stemmer for krøderen denne gangen *knis*

Noen må hjelpe til med å dra lasset her, for som sagt er jeg nødt for å reise på et raseseminar i terrierklubben den helgen og vet ikke når oppmøtetidspunktet er. Så hvis noen kan være pådriver, så hadde det vært veldig fint. Dumt av meg å foreslå Kjelsås hvis jeg ikke selv har mulighet til å komme. :rolleyes:

Personlig tror jeg ikke det er så vanskelig å være på et typisk turområde - vi har vel kontroll? :)

Skrevet

Neida, det er bare bittlitt kjølig om dagen, så sånne stå og skravle, eh nei, trene mener jeg ;) , treff, frister ikke så veldig!

Skrevet
Neida, det er bare bittlitt kjølig om dagen, så sånne stå og skravle, eh nei, trene mener jeg ;) , treff, frister ikke så veldig!

Tilmed jeg er mindre fristet ;)

Det er grisekaldt! <_<

Skrevet

I dag er det jo "bare" -8 da, folkens :rolleyes:

Ser dårlig ut for mitt vedkommende, kroppen min har ikke sansen for temperatursvingninger, så her går ting litt på halv tolv. Å stå/gå ute noen timer frister mindre.. Beklager ;)

Skrevet

Og dere klager på kulden??? Her er det jo titt og fote 20-22 minus om dagen. ;) DET er kaldt det... ;)

Men, så gidder ikke jeg reise x antall mil "bare" for å møte dere heller da! :P Men, vil dere komme på treff på toten, i min hage feks, er det bare å komme ;);)

Skrevet
Og dere klager på kulden??? Her er det jo titt og fote 20-22 minus om dagen. ;) DET er kaldt det... :P

Men, så gidder ikke jeg reise x antall mil "bare" for å møte dere heller da! :P Men, vil dere komme på treff på toten, i min hage feks, er det bare å komme ;);)

Jeg bor i et kuldehøl av en annen verden har jeg brått funnet ut (det sto IKKE noe om det på prospektet), når de andre hadde 10 kalde om mandagen hadde jeg 20 minus! Jeg har ikke gradstokk ute så hva det har vært resten av uka aner jeg ikke, men vi har sannsynligvis rundet -25 *brrrr* Pisskaldt! Tilmed bikkjedyra sutra..Eller Loke hoppet med jevne mellomrom rundt på tre bein pga kalde poter og Lyra revurderte renslighets treningen. Lillith har betsemt seg for å gjøre fra seg inne igjen og Lotte går bare ut under trappa og løper inn igjen :rolleyes:

Jeg skal runderere med krøllerten søndag så nå har jeg bestemt meg for å bruke morgendagen til å tine opp ;)

Skrevet
Og dere klager på kulden??? Her er det jo titt og fote 20-22 minus om dagen. ;) DET er kaldt det... :P

Men, så gidder ikke jeg reise x antall mil "bare" for å møte dere heller da! ;) Men, vil dere komme på treff på toten, i min hage feks, er det bare å komme :P;)

Jeg bor i et kuldehøl av en annen verden har jeg brått funnet ut (det sto IKKE noe om det på prospektet), når de andre hadde 10 kalde om mandagen hadde jeg 20 minus! Jeg har ikke gradstokk ute så hva det har vært resten av uka aner jeg ikke, men vi har sannsynligvis rundet -25 *brrrr* Pisskaldt! Tilmed bikkjedyra sutra..Eller Loke hoppet med jevne mellomrom rundt på tre bein pga kalde poter og Lyra revurderte renslighets treningen. Lillith har betsemt seg for å gjøre fra seg inne igjen og Lotte går bare ut under trappa og løper inn igjen :rolleyes:

Jeg skal runderere med krøllerten søndag så nå har jeg bestemt meg for å bruke morgendagen til å tine opp :P

Tollerdamene tenkte også at det var lurt å fryse på tre bein om gangen her på et par kveldsturer! Dessuten har vi flytta på jobben, eller det vil si at åtte elever med autisme ikke hadde noe klasserom å være i mandag, tirsdag og onsdag og vi var på kreative utflukter til akebakken på Skullerud, tunellen på Ellingsrudåsen (veldig spennende!) med tur og på aketur i Skøyenparken. Bikkja skal også ha sitt, så på onsdag hadde jeg på varmedressen så og si sammenhengende fra sju om morgenen til halv ti om kvelden! :rolleyes: Helt flott det, særlig da jeg fant igjen tærne mine!

Jeg er fra Lillehammer, så jeg vet hva innlandskulde er. Det er ikke det samme som Oslo - kulde. Men vi vil gjerne til Toten og leke, vi! ;)

• 2 weeks later...
Guest Just me!!
Skrevet

Oi, dette glemte jeg helt :wub: Marit, du blir med på et nytt treff! Basta :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...