Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt måsan-treff (sonentreff)!

Terrier

Recommended Posts

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Prøver å se for meg et egg i termodress :wink:

Det er sikkert bare å begynne og leite etter en dato.. Jeg kan ikke den 20. januar :whistle:

Skrevet

Jeg kan 27 & 28.januar (håper jeg, vet aldri med den jobben min!)

Hvor er Måsan egentlig?

Skrevet

27. og 28. kan jeg også! Regner jeg hvertfall med, skal ikke jobbe den helgen.

...problemet er å komme seg fra en togstasjon og til stedet der treffet skal være, hehe.

Skrevet
Prøver å se for meg et egg i termodress :wink:

Det skal jeg vise deg. *ler*

Den 27.-28. er jeg på distriktsmøte i raseklubben, men det kan være mulighet for at jeg får blitt med tidlig på dagen den 27.

eller:

Hva med 13.januar, folkens?

Aner ikke hvor Måsan-et-eller-annet ligger, men siden det var treff der sist gang, så er det kanskje lettest for de fleste at det er der denne gangen også? Ellers er det et fint område oppe ved Kjelsås, hvis folk heller vil det.

Skrevet

Gleder meg :wink:

Den 27.-28. er jeg på distriktsmøte i raseklubben, men det kan være mulighet for at jeg får blitt med tidlig på dagen den 27.

Vi er for å ta sånt tidlig, gjerne mens det er dagslys :whistle: Når er tidlig på dagen i dette tilfellet?

eller:

Hva med 13.januar, folkens?

Da kan ikke jeg ihvertfall..

Aner ikke hvor Måsan-et-eller-annet ligger, men siden det var treff der sist gang, så er det kanskje lettest for de fleste at det er der denne gangen også? Ellers er det et fint område oppe ved Kjelsås, hvis folk heller vil det.

Det må sikkert ikke være på Måsan (som ligger i Enebakk, litt utenfor Oslo-grensa), men det var koselig der oppe sist. Vi hadde med ved og lagde bål og grilla pølser, noen hadde fotoshoot, og andre igjen gikk en tur etter treffet.. Hvordan er mulighetene for sånt på Kjelsås? Og hvor er Kjelsås? hehe :tongue:

Skrevet

Hvor på Kjelsås tenker du på?

Guest Just me!!
Skrevet

Tja, nå har jeg ingen å sitte på med tilbake igjen da (tviler på at Marit skal komme helt hit igjen fra Toten, uten hund)..

Men vi får se! :whistle:

Skrevet
Hvis det ble på Kjelsås kunne det jo t.o.m hende at jeg hadde klart å karre meg dit :whistle:

EDIT: Her er Kjelsås: http://kart.gulesider.no/kart/map.c?imgt=M...d=a_10000169085

Blir det innenfor bomringen? Kjekt å vite pga piggdekk gebyr.

Selv stemmer jeg for Måsan av en eller annen grunn :rolleyes: det blir ikke fullt så langt også syns jeg det så så koselig ut der! Vil gjerne være med å grille kyllingfile på bålet :Laugh:

Skrevet

Kjenner også at jeg gleder meg litt til å se det...! :tongue:

Hvis det ble på Kjelsås kunne det jo t.o.m hende at jeg hadde klart å karre meg dit :whistle:

Syns du skal karre deg dit uansett hvor det blir jeg da...! Har så lyst å hilse på polvottene dine og se hvor like de er polvotten min i virkeligheten! :ahappy:

13 funker for meg! Hvis jeg får sitte på med noen da...! :)

Skrevet

Men da kan vi jo si den 27. og så får jeg melde forfall hvis det krasjer med møter. Hvis ingen kan helgen etter den 27.?

Ja, jeg var en av dem som syntes 11 var tidlig forrige gang. Men HAH; nå foreslår jeg 10.30! :whistle:

Kjelsås ligger fint til for de som er avhengig av kollektivtrafikk. bare ta en trikk opp til kjelsås så langt den går. Det ligger ved nordmarka. Det er en fin slette/fotballbane inntil skogen, samt lysløype og mange skogsstier. Utsikt over maridalsvannet (det er ihvertfall et stooort vann). Og sitteplasser litt utenfor allfarvei. Lett å komme dit med bil og med kollektiv. Telefondekning er det au!

Altså, oppover forbi Kjelsås og inn i skogen. Kjelsås finner du ved å ta av Ringveien mot storo og til høyre (hvis du kommer fra sinsenkrysset) i storokrysset. Så er det bare rett frem til man ser skogen, ca 2,5 km.

Men måsan er greit for meg, dere får nesten velge siden jeg kanskje ikke får kommet engang.... :ahappy:

Skrevet
Men da kan vi jo si den 27. og så får jeg melde forfall hvis det krasjer med møter. Hvis ingen kan helgen etter den 27.?

Stor dobbel utstilling på exporama den helgen.

Skrevet
helgen etter 27. mener du?

Jepp, den 3. og 4. februar er det utstilling på Exporama, og vi har meldt på begge dager, så da kan ikke vi :whistle:

Skrevet

Hadde hatt lyst til å bli med en gang. Virker som det er en aktiv "belgergjeng" der og jeg trenger litt trening - både jeg og hunden. :whistle: Har fått et treningsopplegg fra Gry Løberg (AlteratiVet) og det innbefatter en del figuranter, både på to og fire :unsure:

Skrevet
Ok, foreløpig plan ser ut til å passe de fleste. Rekk en hånd i været de som kan

- lørdag 27.januar ja

- klokken 10.30 -ja

- Sted? -stemmer for Måsan, men om andre vil til Kjelsås så dukker jeg opp der også

Skrevet

Æsj, leit med lørdag.. Jeg som hadde tenkt å stå tidlig opp og ta toget søndag og greier. Men dere får kose dere uten meg og min innpåslitne bartedame :) Håper allikevel jeg får møtt dere Oslofolk en gang.

Guest Just me!!
Skrevet
Jepp, den 3. og 4. februar er det utstilling på Exporama, og vi har meldt på begge dager, så da kan ikke vi :)

Samme her. Skal bare (kanskje) stille en av dagene, men den helgen passer ikke. :/

Skrevet
Ok, foreløpig plan ser ut til å passe de fleste. Rekk en hånd i været de som kan

- lørdag 27.januar

- klokken 10.30

- Sted?

:)

Jeg kan!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...