Gå til innhold
Hundesonen.no

"Bare en hund".


Ulvinne

Recommended Posts

Jeg syns ikke det er noen diskusjon engang. Barnet, selvsagt.

Edit: Jeg kom på at jeg skulle skrive at jeg for det første ikke er særlig begeistret for unger i det hele tatt, og at jeg heller ikke kan se for meg at Tinka ikke hadde fulgt etter meg ut av det brennende huset (alternativt stukket ut lenge før meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Jeg hadde uten tvil valgt ungen! Tenk så mye det hadde forandra/ødelagt livet hans! Når du har valget mellom en hund som kanskje lever i 7 år til og en ungen som skal leve ut hele livet hans, også velger du hunden??? Jeg tar det som et tegn på at du ikke har noe slags følelser for typen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uten tvil valgt et barn fremfor en hund, uansett hvor glad jeg var i hunden.

når du kjøper en hund så er du klar over at en dag kommer dagen da du må ta avgjørelsen om at din hund skal dø. Du vet at hvis du ikke oppdrar den ordentlig og den blir aggressiv så kommer andre til å ta den avgjørelsen for deg. Du vet at hvis hunden blir syk, eller skadet så er det du som må avgjøre om hunden kan ha et godt liv videre. For en hund så er det livskvaliteten som har mest å si, ikke lengden på livet.

Ett menneske kan kontrollere sitt eget liv, og bedre livskvaliteten på egen hånd. Ett menneske kan uttrykke seg på flere måter enn en hund, ett barn har åtti år fremfor seg, med gleder og sorger og egne hunder.

Men mest av alt så er ett menneskebarn noens barn, ett par foreldre elsker dette barnet, det er deres eget blod, gener som blir ført videre, med egne talenter og fremtid.

Jeg kan elske hunden min over alt, men jeg hadde taklet å miste han. Jeg hadde ikke taklet å miste ett barn. Og jeg ville ikke stått i en begravelse full av sørgende og visst at jeg valgte at barnet skulle dø, for å redde hunden min.

Utrolig godt innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad dette er teoretisk problemstilling!

(tror denne var på canis også en gang i tidenes morgen)

1.jeg ville pririotert hunden, men satser på begge.

legger til et par andre funderinger:

2) Ettersom dette er slike en fantastisk problemstilling så¨regner jeg med at henrik hopper ut av vinduet selv -i Lassie /Rex stil.

3) er jeg den eneste personen der? hva gjør et fremmed barn i dette huset med meg?

4)Hvem kan klandre meg om barnet omkommer og ingen er der for å kunne betrakte situasjonen?Kan ikke den observatøren da bidra også?hvorfor har jeg en selvfølgelig plass i en evnt begravelse?

5) tipper vi ville sove i samme rom jeg, både meg og barn og hund.Hvordan er det da umulig å få ut begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man ikke vet har man ikke vondt av.. :) (som svar på spørsmålet stillt over) Ens egen samvittighet derimot..det blir noe annet.

MEN..om jeg noen gang skulle finne meg i en slik situasjon hadde jeg ikke gått ut før begge var ute..og som wesminster sa, Ask hadde nok kommet ut samtidig, om ikke før meg og barnet, uten at jeg ba han om det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad dette er teoretisk problemstilling!

(tror denne var på canis også en gang i tidenes morgen)

1.jeg ville pririotert hunden, men satser på begge.

legger til et par andre funderinger:

2) Ettersom dette er slike en fantastisk problemstilling så¨regner jeg med at henrik hopper ut av vinduet selv -i Lassie /Rex stil.

3) er jeg den eneste personen der? hva gjør et fremmed barn i dette huset med meg?

4)Hvem kan klandre meg om barnet omkommer og ingen er der for å kunne betrakte situasjonen?Kan ikke den observatøren da bidra også?hvorfor har jeg en selvfølgelig plass i en evnt begravelse?

5) tipper vi ville sove i samme rom jeg, både meg og barn og hund.Hvordan er det da umulig å få ut begge?

Memo til meg selv; husk hvem som ikke skal spørres om man skulle trenge barnevakt noen gang..

EDIT: Og hvis man allikevel skal basere seg på at hunden er som Lassie - selv om det er bare i teorien - så ville vel Henrik reddet barnet..

For min del så har det noe med verdisyn å gjøre. Et menneskeliv er mer verdt enn et dyreliv, samme hvor mye JEG personlig foretrekker hund fremfor folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memo til meg selv; husk hvem som ikke skal spørres om man skulle trenge barnevakt noen gang..

EDIT: Og hvis man allikevel skal basere seg på at hunden er som Lassie - selv om det er bare i teorien - så ville vel Henrik reddet barnet..

For min del så har det noe med verdisyn å gjøre. Et menneskeliv er mer verdt enn et dyreliv, samme hvor mye JEG personlig foretrekker hund fremfor folk.

enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig dette er en utrolig tåpelig diskusjon, men må svare på en liten ting!

Ja jeg ville ha hjulpet barnet med å komme ut først! Jeg tror ærlig talt at jeg ville fått så panikk at bikkjene hadde blitt livredde og gått å gjemt seg!

Hadde man klart å holde nogenlunde roen, så kunne man jo prøvd å lokke med seg hundene mens man bærer med seg barnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel 2ne.. når scenarioet er nå fiktivt så tillater jeg meg å provosere- så klart lassie henrik hade slått til, vi hadde ikke luktet røyke en gang..

Stiller meg undrende til hvordan det har seg at en blir plassert helt alene der med brennnede hus.Det er vel naboer?

og nei jeg er ikke barnevakt materiale.Det visste du vel, 2ne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...