Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er din hunds favoritt....

Turnip

Recommended Posts

Skrevet

Chessea sine favoritter:

Leke: En blå tauleke, sammenkrøllede ullsokker og frisbees.

Tyggebein: Sånne lange, medium tynne, av oksehud, griseører (og tørrfisk).

Sovested: Kurvstolen i stua, sofaen, senga si og på varmekablene i gangen.

Godis: Tunfisk (mmm..), svinestek, karbonader, leverpostei/ost på tube og fiskepudding.

Skrevet

Leke: En "sprettball" i et par tauknuter

Tyggebein:Tørrfisk, kjøttbein av diverse slag

Sovested:Hundesengen

Godis:Kjøttdeig, kjøttkake og fiskekake

Skrevet

LEKE: kong og et slags tusenbein laget av masse knuter som hun elsker å ha drakamp med:-)

TYGGEBEIN: tørrfisk er vel favoritten, ellers okseknoker og vanlige tyggebein, griseører vil hun ikke ha av en eller annen merkelig grunn..hehe

SOVEPLASS: senga helt klart, og helst under dyna til tider;-) men trives også i sin nye seng..

GODBITER: pølsebiter, frysetørka leverbiter, ostebiter, karbonadebiter osv.

Skrevet

Rikke!

Leke: "pølsa"! En sånn pølseleke med ansikt!

Tyggebein: Oksestrupe!

Sovested: I senga inntil meg!

Godis: Pølse og lever!

Rita!

Leke: Alt som kan kastes! :rolleyes:

Tyggebein: Oksestrupe,grisehale! Egentlig det meste!

Sovested: I senga mi og i senga si! Der det er mykt!

Godis: ALT! hehe!

Vel, dette beskriver kanskje hvor lite kresen Rita egentlig er når det gjelder det meste! ^_^

Skrevet

Leke: Frisbee

Tyggebein: Alt av råe bein.

Sovested: Senga. Helst oppå føttene mine :whistle:

Godis: Mat er mat sier Buster. Han har ekte retrievermage.

Skrevet

Leke: En drakampleke som er rosa, hvit og rød. Og tre tennisballer som henger i en snor!

Tyggebein: Pedigree Junior Tubos (eller noe sånt :tongue: )

Sovested: Hvis vi legger en dyne på gulvet, så kryper hun inn i den, det er helt konge det!

Godis: Pølse, frolic og sånn lever fra gobit'n!

Skrevet

Leke: ball, "fylt" sokk

Tyggebein: Fylt margbein (alt mulig egentlig)

Sovested: På den deilige puta si

Godis: Karbonader, pølse og leverpostei (alt mulig der også)

Skrevet

Dette liker Nikita best:

LEKE: Elsker Baller(all slags).-Tauknute-Kongler:P

TYGGEBEIN: Tyggesko:P

SOVESTED: Senga-Sofaen-Inne på kjøkkenet i et hjørne- Eller i sengen sin:)

GODIS: Leverpostien-Kattemat-Hundepølse...

Tror det var det:P

Skrevet

Oksetiss har også tilnavnet proteinsnacks, proteinstang, dyremuskel, oksemuskel og tyggeben. Det er ihvertfall de jeg har sett. Men hvorfor er det så ekkelt egentlig? Alle hunder elsker en god og lang oksetiss! :icon_fun:

Skrevet

Leke: Det er mange, men hun liker ball veldig godt

Tyggebein: Har ikke noen, hvis det skulle vært noe må det være tygge tørrfisken :)

Sovested: Senga til mamma og i gangen

Godis: Mye godis, altså av hundegodis

Hehe

Skrevet

Leke: Stor kongleike

Tyggebein: Griseøre, stort oksebein

Sovested: På fanget til "mamma" ;) Men om natta er det ved siden av senga.

Godis: Frysetørket vom, "biffstang" (hundegodteri ting) og generelt alt annet som kan inntas! :)

Skrevet

Leke: Kong, bamse og allt annet som han bæres.

Tyggebein: Råe bein, tyggepinner av råhud(tannpirkere), alt som kan tygges.

Sovested: Sofa, godstolen, sengen min eller bia-bedden sin.

Godis: klementiner, leverbiter, tørrforbiter og allt mulig spiselig og avogtil noe som ikke er spiselig.

Guest Belgerpia
Skrevet

(til frolic kommentaren og anakjertler - har gitt frolic som godis i 17 år og aldri hatt problemer på noen hund he he)

Musa

Leke: Kong, kong, kong, kong - tennisball - kong, kong, kong

Tyggebein: Griseøre

Sovested: På rygg i sengen til mor og far - eventuelt bortvist til seng i soveromsgangen når man løper

Godis: Frolic eller tørka lever

Dilla:

Leke: .....alt som kan dras og kastes i alle bauer og kanter - man er rottis må vite

Tyggebein: Griseøre

Sovested: Buret bak stolen til mor

Godis: alt alle andre får

Sassy

Leke: alt som alle de andre leker med

Tyggebein: - oppskrytt, men spiser griseører når de andre får, men bare for at ikke de skal få det

Sovested: Sofaen om man fikk velge, i en haug med fleecetepper

Godis: Frolic og tørka lever, spiser også agurk og gulerod

Tjukken

Leke: aaaaawwww, en stor porøs gummiball som er rød og hvit

Tyggebein: Griseører

Sovested: ...ikke så nøye bare man kan ligge oppå en fot

Godis: Alt som kan spises (og ikke spises)

Skrevet

Leke:Dorull, kengurubamsen og en elefant som piper... Morro for Mia, ikke så morro for meg <_<

Tyggebein:Griseører

Sovested:Sofaen (oppå en bestemt pute) og buret sitt

Godis:Frysetørket vom, leverpostei og eple

Skrevet

Leke: Gummiring han har hatt siden han var valp. (og egentlig alt han kan kaste og slenge rundt seg.

Tyggebein: Griseøre, men masse andre ting som han liker veldig godt også.

Sovested: Overalt. Sofa, seng, i buret, osv osv. Stillingen man ser han mest i er vel på ryggen ;)

Godis: Biffstrimler når vi trener ;) Ellers frolic, og alt sånt som knaser, eller er mjukt og smaker MYE :)

Skrevet

Leke: En kosedyrfasan med morsom kvekke/pipelyd :)

Tyggeben: Griseører, lammeknoker osv.

Sovested: Ved siden av ovnen når det er fyr i den, eller i sengen min ;)

Godbit: Julen var veldig populær med kalkun, pinnekjøtt, røkt lammelår, svinekjøtt, reinsdyr osv ;) Leverpostei er dessuten alltid en vinner!

Skrevet
Leke, tyggebein, sovested, godis

jeg kan jo begynne ;)

Leke: Pølsesnabber (4 pølsehoder som henger på en tau)

Tyggebein: Kalveøre, vom

Sovested: Oppå magen min og i senga ;)

Godis: Kylling, godbiten frysetørket vom

Silje

Leke: Tusten ;) Altså taustumpen hans (Han har 4 stk.... ;) )

Tyggebein: Får ikke, da slever han sånn ;)

Sovested: 10 cm foran ovnen, til det blir så varmt at han gir opp... ;)

Godis: Fiskesnacks (får en aldeles heslig ånde av de.... :rolleyes: )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...