Gå til innhold
Hundesonen.no

en snøgal hund

Minadachs

Recommended Posts

Skrevet

I år har det jo ikke akkurat vært tegn til snøen. Og vi har ventet enormt lenge. når jeg sier vi, så mener jeg nemlig hunden min og jeg. Hunden min ELSKER snø og hun har kjedet seg i hele vinter når vi er ute å slikt. Så, ja, endelig, nå snør det ute, og det har lagt seg skikkelig snø også :) så nå skal jeg og hunden ut å base :)

Guest Christine
Skrevet
I år har det jo ikke akkurat vært tegn til snøen. Og vi har ventet enormt lenge. når jeg sier vi, så mener jeg nemlig hunden min og jeg. Hunden min ELSKER snø og hun har kjedet seg i hele vinter når vi er ute å slikt. Så, ja, endelig, nå snør det ute, og det har lagt seg skikkelig snø også :) så nå skal jeg og hunden ut å base :)

SNØ? :) Vi tar første flyet ned vi!

Skrevet

Snøøø! Hmfr, vil også ha snø! <_< Atheo elsker jo å base i snøen. Han er lett å glede, lille vennen!

Skrevet

lagt seg snø? Vi bor ikke akkurat langt unna hverandre og her har det bare pøsa ned. :) Ser ut som det har gått over til sludd nå, men er bare vannpytter på bakken.

Men nå syns jeg det kan holde seg bart, når det ikke har hvert snø før i vinter.

Skrevet

Vi hadde snø i en og en halv dag i desember vi + fem dager i oktober eller når det var (november kanskje?).

Tinka simpelthen elsker snø! Hun ruller seg i det, og åler seg bortover bakken mer enn hun går.

Skrevet
lagt seg snø? Vi bor ikke akkurat langt unna hverandre og her har det bare pøsa ned. :) Ser ut som det har gått over til sludd nå, men er bare vannpytter på bakken.

Men nå syns jeg det kan holde seg bart, når det ikke har hvert snø før i vinter.

Nei her ligger snøen enda :) helt seriøst :) hehe

Skrevet

Heldig! Jeg vil også ha snø! Her snødde det faktsiks bitte litt i dag, men det gikk fort over til regn <_<

Elwira elsker snø! Hun ruller seg i den og får ras når hun er ute :)

Guest Just me!!
Skrevet
Her kom også snøen i dag, og Nena var stooorfornøyd hun og :)

Archie og! Hans første "ordentlige" snø, spinnvill ble han! :Laugh:

Skrevet

Snøen kom hit igårkveld og ligger heldigvis enda :) . På kveldsturen skal jeg og Buster ned på åkeren og base å ha snøballkrig :)

Skrevet

Chessea blei sur fordi vi var på tur da det snødde. Hun ville da ikke gå.. Hun ville mye heller leke snøplog enn å gå fort sammen emd meg.. :) Hun fikk leke i snøen i hagen da vi kom hjem, og fikk raptus som vanlig. Det beste som finnes, i hennes øyne, er nok snø.

Skrevet

Her har vi ikke sett noe til snøen i vinter, og det er Ebbe veldig glad for. Det er kaldt med snø, ekkelt å gå på og man kan få ekle snøballer i pelsen.(Hvis ikke mor hadde klippet bort all pelsen da :tongue: )

Når han kommer ut i den første snøen går han veldig forsiktig og rister snøen av labbene, ekle snøen...

Men Lille turbo Lara,hun elsker snø! Gøyeste som finnes er å leke i snøen, fange snøballer og spole rundt som en tulling :rolleyes:

Skrevet

I går falt det så vidt 1cm snø her å. Men den er borte igjen i dag... :glare: Mikey fikk helt ras i helga! Da var vi på hytta og der snødde det en hel del.. Han elsker snø og var storfornøyd når'n fikk base så mye han ville der oppe.. :Laugh:

Skrevet

Snø faller nok mer i smak hos hunder enn eier her i huset (fikk litt nok i fjor...). Bogar fikk fleece sokker i fjor, så nå kan han være ute så lenge han (dvs jeg) orker. Før kunne han bare være ute ca 10 min, så var det digre kladder under beina. Men sokker er topp.

Heldigvis er det bart enda her.

Vida er litt manisk på snø som kastes. Misstenker at forrige eier har aktivisert henne mye med snøballkasting. Barn + snø = Vida på en annen planet.

Men i fjor kom det i hvert fall noe godt ut av det. Har noen naboer som synes det er supermoro å bjeffe til hundene og få de til å bråke (misstenker at de er litt redde). Har snakket gjentatte ganger til de at de kan heller komme å klappe de, men nei. Det går ikke. I fjor stod far i huset ute og måket snø, mens bikkjene var i hagen. Aldri vært noe problem det, men da jeg var noen sekunder for lenge uoppmerksom på Vidaen, så stod hu plutselig på sneskuffa hans. Og siden den dagen, har ikke en eneste nabo bjeffa.

Skrevet

På tirsdag kom det snø hit! Ikke så mye men hvert fall 2 cm :)

Taika elsker snøen! Det åle og rulle seg i snøen er vel det beste som finnes! Men ikke så greit for meg når hunden skal rulle for hver 10-meter vi går :tongue:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...