Gå til innhold
Hundesonen.no

Pitbull

TollerRetriver

Recommended Posts

Guest Per Olav
Ja, eller tenk om de hadde forsøkt å forby de hunderasene som faktisk står øverst på bittstatistikken i Norge! Oioioi, det hadde blitt ramaskrik. Folk kunne tilogmed begynt å stille spørsmålstegn ved statistikken (er den korrekt?), eller spørre om det virkelig er slik at det blir færre hundebitt ved at man forbyr spesifikke raser.

Nei, bedre å forby noen få obskure, "skummelt utseende" raser, og dermed gi inntrykk av at man gjør noe med problematikken. Dermed blir folk flest lullet inn i en følelse av trygghet ("åh, så godt at politikerne gjør noe!"), samtidig som man slipper kristiske røster som påpeker at raseforbud er like lite effektivt som å rette baker for smed.

www.hundebitt.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Meniallverden - har dette faktisk skjedd tidligere?!? Her, i Gnore??

Klippet fra artikkelen PerOlav viser til, Hundebitt.no: "Vi har så langt vi har registrert ikke hatt ran som har vært gjennomført ved hjelp av en glefsende hund etter at forbudet mot amstaff ble innført i 2004."

Jeg er FOR naiv jeg asså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet fra artikkelen PerOlav viser til, Hundebitt.no: "Vi har så langt vi har registrert ikke hatt ran som har vært gjennomført ved hjelp av en glefsende hund etter at forbudet mot amstaff ble innført i 2004."

Vet dere, jeg har som regel evnen til å kommentere ting ganske nøkternt og nøytralt, men i dette tilfellet er jeg målløs! :lol: Er det virkelig mulig å være så totalt, fullstendig og komplett åndsforlatt som de tydeligvis sterkt innavla bygdetullingene bak Hundebitt.no? Hjelpes og bevares, de der folka skulle jeg helst lest om på darwinawards.com...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere, jeg har som regel evnen til å kommentere ting ganske nøkternt og nøytralt, men i dette tilfellet er jeg målløs! :lol: Er det virkelig mulig å være så totalt, fullstendig og komplett åndsforlatt som de tydeligvis sterkt innavla bygdetullingene bak Hundebitt.no? Hjelpes og bevares, de der folka skulle jeg helst lest om på darwinawards.com...

Enig med tu Moghrebi - så vidt meg bekjent har dette vel aldri funnet sted i Norge, altså ran vha hund? At det ikke har skjedd etter at hundeloven trådte i kraft da.... det er jo litt av et under... :lol:

Edit: (unngå dobbeltpost) og det er klart at det å forby amstaff forhindrer ran med glefsende hund! Jepp. Jeg gir meg over ende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen er det ikke deilig dere, at vi nå er spart for bøllegutter som bruker glefsende bikkjer for å rane folk? Dette skjedde jo omtrent daglig før, eller?

Herregud, at det går an å være så tett i pappen. Og disse menneskene klarte altså å snakke politikerne våre trill rundt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klipt og limt litt. Kommentarer er velkomne.

Jeg klarer ikke! Sorry, jeg hadde tenkt å prøve, men jeg har sånn total aversjon mot hønsehjernene bak Hundebitt.no, og alle deres hjernedøde og rablende sprø påstander og konklusjoner, at jeg får låsninger i tastefingrene bare jeg tenker på å kommentere dem. De får heller bare stå som et levende bevis på at slettes ikke alle mennesker har utviklet seg siden steinaldermannen Groghogrynt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Jeg HAR kommentert. Visste overhodet ikke at det fantes slike beveggrunner for å opprettholde forbudet. Jeg gjentar; meniallverden!!! Hvor er siden til de som er UENIG med fedretrioen bak hundebitt.no. Hvor er det statistiske belegget for påstandene de kommer med? Per Olav? Halp! :console:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...