Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan går dere tur?


dorab01

Recommended Posts

Hei alle sammen

Nå er jeg ekstremt deppa. I mange dager nå ville jeg gjerne ha tatt med bikja på en ordentlig tur. de er desverre aldri i strallen nå for tiden :icon_redface: Og mangler mosjon og det veldig. men jeg bor altså i ekstremt bolig strøk i bærum, desverre... og det er ingen steder jeg kan slippe dem. jeg har ikke førekort og en amnn som HATER å gå tur. jeg elsker å gå tur kjempe lange tuerer men jeg har ingen å gå sammen med. Så dere som ikke har bil hvordan mosjonerer dere bikjenne? hjelp....

ps. Om noen med hund har lyst på lange turer i selskap i bærum bare å si ifra. (jeg har to små hunder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor ikke jeg i byen akkuart, men om vinteren går jeg turer ved en relativt trafikert vei med masse folk(med andre ord kan han ikke være løs). Da så jogger vi en del, slik at han får et høyere tempo enn når vi kun går tur. Er det tørt i lufta kan vi gjerne ta med kløven på tur, slik at han får slite litt mer enn ellers. Nå er det en fotballbane rett i nærheten hvor jeg bruker å slippe Ero slik at han får springe fra seg, men det er kun de få gangene det faktisk brøytes der, ellers drukner jo Ero i snø. Kan også sparke tur med han, da får han virkelig sprunget fra seg, men det gjøres rolig fordi dette er første året vi sparker og Ero er ikke vant til så høyt tempo over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta buss til skogen da? :icon_redface:

Jeg tar enten buss/trikk til skogen om jeg er i Oslo, eller så rusler jeg gatelangs. Er det ingen parker der de kan løpe løs?

Ingen parker..... og buss til marka jeg må bytte 3 busser for å komme til marka!Og den ene bussen kjører kun noen få ganhger om dagen på lørdag og søndag. Og de er ikke overbegeistret for to hunder på bussen.

Jeg bor egentlig sinnsykt sentralt for bærum å være men altså ingen steder å gå tur eller i nærheten av marka i det hele tatt! :lol: ÅÅ jeg hater å bo her! (jaja for trøste meg at vi er på utkjikk etter gård)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen parker..... og buss til marka jeg må bytte 3 busser for å komme til marka!Og den ene bussen kjører kun noen få ganhger om dagen på lørdag og søndag. Og de er ikke overbegeistret for to hunder på bussen.

Jeg bor egentlig sinnsykt sentralt for bærum å være men altså ingen steder å gå tur eller i nærheten av marka i det hele tatt! :icon_redface: ÅÅ jeg hater å bo her! (jaja for trøste meg at vi er på utkjikk etter gård)

Ingen fotballbaner du kan slippe de da? Er det ikke noe skog i Bærum (aldri vært der jeg)? Bytte buss tre ganger er vel ikke så ille, og de to små hundene dine kan vel ikke gjøre noe skade? Jeg har da tatt buss med to store bikkjer mange ganger jeg, aldri vært noe problem.

Kan du ikke sykle en tur med de, eller jogge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også litt spent på hvor i Bærum du bor. Vi har bodd på Tanum, Emma Hjort og på Eiksmarka. Jeg har aldri kjørt bil, men har alltid funnet skog å gå i ... Tanumskogen er liten, men stor nok til en times runde med frislepp for hunden. Området rundt Fossum, Østernvann er fint når du bor på Eiksmarka.

Nå bor vi på Abildsø og tar bussen, går eller blir kjørt av snille eldstebarn til skogen. Vi har også noen små skoger rett ved som jeg slipper Fibi i hvis vi ikke rekker å dra opp i marka. På hverdagene er det jo mørkt før vi kommer oss ut og da blir det tur i bånd med litt innlagte treningssnutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også litt spent på hvor i Bærum du bor. Vi har bodd på Tanum, Emma Hjort og på Eiksmarka. Jeg har aldri kjørt bil, men har alltid funnet skog å gå i ... Tanumskogen er liten, men stor nok til en times runde med frislepp for hunden. Området rundt Fossum, Østernvann er fint når du bor på Eiksmarka.

Nå bor vi på Abildsø og tar bussen, går eller blir kjørt av snille eldstebarn til skogen. Vi har også noen små skoger rett ved som jeg slipper Fibi i hvis vi ikke rekker å dra opp i marka. På hverdagene er det jo mørkt før vi kommer oss ut og da blir det tur i bånd med litt innlagte treningssnutter.

jeg har bodd mange andre steder i bærum og overalt var det marka rett i nærheten. men nå bor vi i stabekk sentrum. Og der er det bokstavelig talt ingenting! Vi har en pytte liten fotbalbane men det er liksom ikke gå tur. Og jehg elsker å gå tur i fossum østervans område både med hest og hund:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..jeg bor midt i sentrum av Budapest, så jeg skjønner frustrasjonen din over traffikerte strøk. Jeg trener endel for at bikkja skal vente på signal før hun krysser en vei, slik at jeg kan slippe henne mest mulig. Men det er klart at jeg kan ikke slippe henne på eller langs veien uansett. Vi tar busser til parker, fotballbaner, gressplener, alle mulige steder som hunden kan få løpe litt. Jeg trodde det skulle bli håpløst å finne relativt trygge områder, men de dukker opp når jeg leiter. Ikke like bra som å løpe i skogen, men vi klarer oss. Noen dager blir dat mange kjedelige rusleturer på asfalten, men det tar vi igjen i helgene ved å dra langt for å finne turområder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..jeg bor midt i sentrum av Budapest, så jeg skjønner frustrasjonen din over traffikerte strøk. Jeg trener endel for at bikkja skal vente på signal før hun krysser en vei, slik at jeg kan slippe henne mest mulig. Men det er klart at jeg kan ikke slippe henne på eller langs veien uansett. Vi tar busser til parker, fotballbaner, gressplener, alle mulige steder som hunden kan få løpe litt. Jeg trodde det skulle bli håpløst å finne relativt trygge områder, men de dukker opp når jeg leiter. Ikke like bra som å løpe i skogen, men vi klarer oss. Noen dager blir dat mange kjedelige rusleturer på asfalten, men det tar vi igjen i helgene ved å dra langt for å finne turområder.

hvor i budapest bor du? jeg kan mange fine tur områder der! Bare å spørre... både det som er lit utenfor med kjempe fine turmuligheter eller også innad i budapest. bare send pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store parken ved dyrehagen, tivoliområdet må jo være midt i blinken i Budapest. Eller på Margaret - øya, eller oppe i Buda - høyden... Skal ikke påstå at jeg er så kjent i Budapest, men er veldig glad i byen! :rolleyes:

Men Stabekk, ja... Enig i at det ligger litt kronglete til, men du kan ta toget til Sandvika og gå på Kalvøya f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere ting du kan gjøre. Du kan bruke tygre kløv, du kan sykle med hunden din eller jogge. Du kan trene lydighetsøvelser underveis, du kan ta på /med langtau og dra på en fotballbane etc og la hunden løpe der. Så kan du søke etter venner og avtale treff i helgen eller prøve å komme deg til naturen i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Dora!

Jeg bor midt på Bekkestua, det blir vel ikke så langt fra deg?

Her har jeg masse muligheter! :icon_redface:

Vet ikke helt hvor på Stabekk du bor,men du kan jo gå bort på Golfbanen på Ballerud, der er jeg med Chicka nesten hver eneste dag og der er det kjempe flott, ellers så har du Skallum skogen, ikke stor skog,men det er et stort friområde å gå på, der kan du kombinere runder og gå ganske langt.

Jeg pleier å kombinere Skallumskogen og Golfbanen, ofte går jeg også i parken til Husmorskolen, der er det kjempe gøy syntes Chicka.

Du kan gå opp til Sauejordet, det er jo sti opp hele veien.

På Stabekk så kan du jo også gå ned til Lyskar elven og gå langs den, flott tur.

Du kan også gå opp til Bekkestua og gå den stien nedover som til slutt havner i Sandvika, vil du ikke helt til Sandvika så kan du ta en tursti som går opp til Haslum og videre ned til Bekkesuta.(denne går vi også ofte, tar ca 2timer fra Bekkestua og den er kjempe flott, med bekk langs stien som kan bades i og greier)

Vil man gå enda lengre når man kommer til Haslum så kan du gå på fortauet litt opp til Maliks så gå stien over de jordene der og opp til du kommer til Øverland, der går det buss, så du kunne tatt buss hjem dersom hundene er slitne, vi går alltid ned i gjen til fots, men da er både jeg og Chicka godt trente når vi kommer hjem.

Det eneste som man må regne med når man bor litt sentralt er å gå litt langs traffikerte veier,men det har ikke hundene noe vondt av å lære seg.

Jeg må samme hvor jeg skal gå (unntat en vei som er over et jorde som er bak huset vårt) gå igjennom deler av Bekkestua sentrum, det gjør meg ingenting, for Chicka har veldig godt av å se masse folk og hunder, det er helt naturlig for hun nå.

Jeg bodde rett vedsiden av Øvrevoll før, og jeg skal inrømme at jeg syntes faktisk at tur områdene ved Bekkestua er litt bedre og morsommere for hunden med tanke på at hunden får sosialisering når den må møte mange forskjelllige ting på turene samtidig som man kan gå på steder som man nesten ikke møter folk.

Ved Øvrevoll har man lett for å gå mye til Fossum og oppover der og ikke variere så mye.

Her i Bærum så har jeg aldri hatt problemer med å få med Chicka på bussen og bussene går jo ofte, noen av bussene går kun en gang i timen, men det er luksus i forhold til hva mange andre her i landet opplever.

På landet går bussene mange ganger kun 4 ganger om dagen eller liknende, så vi har det VELDIG bra her i Bærum.

Ta feks bussen fra Stabekk og helt opp til lommedalen, der er det flott å gå.

Forresten så bor det to av samme rasen som du har her på Bekkestua, en hanne og ei tispe, de bor i blokken rett ovenfor Dyrebutikken, møter de ofte på kveldsturene våre. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_redface: Jeg som trodde jeg bodde langt hjemmefra! Haha

Ja det er mange fine turmuligheter her, helt enig. Men jeg må nok busse eller trikke for å finne steder jeg kan slippe en livlig cocker på seks måneder :lol: har ikke alltid tid til det dessverre. (bortsett fra et par skitne hundegårder på 10kvadratmeter).

Men vi lider ingen nød vi. Bikkja koser seg på margit øya og i byparken flere ganger i uka.

Det finnes vel alltids en gressplen hvor man kan kaste ball o.l. uansett hvor man bor. (Håper jeg ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Dora!

Jeg bor midt på Bekkestua, det blir vel ikke så langt fra deg?

Her har jeg masse muligheter! :lol:

Vet ikke helt hvor på Stabekk du bor,men du kan jo gå bort på Golfbanen på Ballerud, der er jeg med Chicka nesten hver eneste dag og der er det kjempe flott, ellers så har du Skallum skogen, ikke stor skog,men det er et stort friområde å gå på, der kan du kombinere runder og gå ganske langt.

Jeg pleier å kombinere Skallumskogen og Golfbanen, ofte går jeg også i parken til Husmorskolen, der er det kjempe gøy syntes Chicka.

Du kan gå opp til Sauejordet, det er jo sti opp hele veien.

På Stabekk så kan du jo også gå ned til Lyskar elven og gå langs den, flott tur.

Du kan også gå opp til Bekkestua og gå den stien nedover som til slutt havner i Sandvika, vil du ikke helt til Sandvika så kan du ta en tursti som går opp til Haslum og videre ned til Bekkesuta.(denne går vi også ofte, tar ca 2timer fra Bekkestua og den er kjempe flott, med bekk langs stien som kan bades i og greier)

Vil man gå enda lengre når man kommer til Haslum så kan du gå på fortauet litt opp til Maliks så gå stien over de jordene der og opp til du kommer til Øverland, der går det buss, så du kunne tatt buss hjem dersom hundene er slitne, vi går alltid ned i gjen til fots, men da er både jeg og Chicka godt trente når vi kommer hjem.

Det eneste som man må regne med når man bor litt sentralt er å gå litt langs traffikerte veier,men det har ikke hundene noe vondt av å lære seg.

Jeg må samme hvor jeg skal gå (unntat en vei som er over et jorde som er bak huset vårt) gå igjennom deler av Bekkestua sentrum, det gjør meg ingenting, for Chicka har veldig godt av å se masse folk og hunder, det er helt naturlig for hun nå.

Jeg bodde rett vedsiden av Øvrevoll før, og jeg skal inrømme at jeg syntes faktisk at tur områdene ved Bekkestua er litt bedre og morsommere for hunden med tanke på at hunden får sosialisering når den må møte mange forskjelllige ting på turene samtidig som man kan gå på steder som man nesten ikke møter folk.

Ved Øvrevoll har man lett for å gå mye til Fossum og oppover der og ikke variere så mye.

Her i Bærum så har jeg aldri hatt problemer med å få med Chicka på bussen og bussene går jo ofte, noen av bussene går kun en gang i timen, men det er luksus i forhold til hva mange andre her i landet opplever.

På landet går bussene mange ganger kun 4 ganger om dagen eller liknende, så vi har det VELDIG bra her i Bærum.

Ta feks bussen fra Stabekk og helt opp til lommedalen, der er det flott å gå.

Forresten så bor det to av samme rasen som du har her på Bekkestua, en hanne og ei tispe, de bor i blokken rett ovenfor Dyrebutikken, møter de ofte på kveldsturene våre. ;)

hei renate!

Jeg må bare si en ting her med det første jeg er trolig det mest fantasie løse mennesket jeg kjenner ;)

Så nå kommer det viktige hvor er ballerud? og hvordan kommer jeg meg til de stedene? det eneste jeg kjenner er skanum men jeg synes det blir så skummelt å gå der når det er mørkt :icon_redface:

Så her ønskes sterkt en vei beskrivelse! hehe

ja jeg har sett de hundene hennes men aldri når jeg selv var med hund og så har jeg liksom aldri gått bort til henne. hvet liksom ikke helt hva jrg skal si : ding dong har du lyst til å gå tur mred meg....

blir liksom litt harry ;)

uff ja jeg sliter med mye her:) har vert en del på kalvøya mmen etter at jeg fikk høre at det er båndtvang der hele året ... ble det liksom ikke så gøy lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei renate!

Jeg må bare si en ting her med det første jeg er trolig det mest fantasie løse mennesket jeg kjenner :lol:

Så nå kommer det viktige hvor er ballerud? og hvordan kommer jeg meg til de stedene? det eneste jeg kjenner er skanum men jeg synes det blir så skummelt å gå der når det er mørkt

Så her ønskes sterkt en vei beskrivelse! hehe

ja jeg har sett de hundene hennes men aldri når jeg selv var med hund og så har jeg liksom aldri gått bort til henne. hvet liksom ikke helt hva jrg skal si : ding dong har du lyst til å gå tur mred meg....

blir liksom litt harry ;)

uff ja jeg sliter med mye her:) har vert en del på kalvøya mmen etter at jeg fikk høre at det er båndtvang der hele året ... ble det liksom ikke så gøy lenger

Her har du hjemmesiden til ballerud og veibeskrivelse http://www.ballerud.no/veib.htm

Hun damen og mannen som har de to hundene er kjempe koselige så de er ikke farlige å prate med, det kan jeg love deg 100%.

Du kan jo gå bort til den video sjappa like ved Peppes og videre bortover den veien, da ser du golfbanen etterhvert.

Følger du veien enda lenger bort kommer du til Høvik og kan gå bort til stranden. ;)

Sånn bittelitt off topic, men den hesten deres er LEKKER, var på fest med Jannike og lurte på hvilken hest det var som ble kasterert på "full galopp" på tv'n og fikk vite at den var deres, utrolig flott hest. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du hjemmesiden til ballerud og veibeskrivelse http://www.ballerud.no/veib.htm

Hun damen og mannen som har de to hundene er kjempe koselige så de er ikke farlige å prate med, det kan jeg love deg 100%.

Du kan jo gå bort til den video sjappa like ved Peppes og videre bortover den veien, da ser du golfbanen etterhvert.

Følger du veien enda lenger bort kommer du til Høvik og kan gå bort til stranden. ;)

Sånn bittelitt off topic, men den hesten deres er LEKKER, var på fest med Jannike og lurte på hvilken hest det var som ble kasterert på "full galopp" på tv'n og fikk vite at den var deres, utrolig flott hest. :icon_redface:

hi hi hei hei

ja vi måtte desverre kastrere han da en av ballene hans kom liksom i klem så han fikk vondt i bakparten desverre. men han er jo rå lekker! han var ikke det når vi kjøpte han han var ca 135 stor og vi visste ikke hvilken farge han var en gang det var tiopping på brun, svart eller grå. men svart ble det gitt. Han har forandret seg veldig. men han er liksom ikke blandt de roligste for å si det sånn :lol: Hele stallen ble sjeleglad for at vi endelihg kastrerte han.. Han heter Reaching Nirvana og moren hans er søtra til lorofino og loke (husker du han den hesten som espen hadde den fæle ulykken med?) så han har veldig godt blod. Så det er bare å vente å se. Han kom på 7 i auksjonsløpet og det var det første løpet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er jo folk fra Bærum her også jo... Artig :icon_redface:

Stabekk er jeg ikke mye kjent, nei. Men du trenger da bare å bytte buss en gang for å komme deg opp til Fossum, og da er det jo bare å spasere rett inn i skogen.

Ta bussen fra Stabekk til Bekkestua, og bytt til den som heter Fossum/Ila. :lol: Det er ikke lange bussturen akkurat, og de pleier jo ikke ha så mye i mot små hunder på bussen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...