Gå til innhold
Hundesonen.no

Hun spiser nesten ikke..

Baby

Recommended Posts

Mammas Cavaliertispe på 6 år har nesten sluttet å spise. Hun spiser minimalt om dagen... Hun får et fast måltid hver dag, og vi har prøvd det meste, men ingenting ser ut til å hjelpe!

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som Westminster sier,og ikke gi henne noe i tillegg til tørrforet bortsett fra vann.Var det ikke hu som hadde skiftet til eukanuba for ikke så lenge siden ? husk på at jo bedre for du forer med, jo mindre skal de ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar det ikke stå fremme nei for da kommer gutta mine å spiser det opp.. :D Og hun får heller ingenting mellom måltidene.

Saken er at hun nesten ikke har spist på flere dager nå. Vet at de skal spise mindre av Eukanuba, men hun spiser liksom ikke mer enn 2-3 biter og det er alt for lite... :roll:

Hun hadde skifta til Eukanuba ja, og hun spiste bra i begynnelsen, men ikke nå lenger.

Kanskje hun ikke liker foret så godt likevel da. Tenkte kanskje å prøve Hills neste gang, kanskje hun liker det bedre. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cavalita skrev:
Lar det ikke stå fremme nei for da kommer gutta mine å spiser det opp..  :D Og hun får heller ingenting mellom måltidene.

Saken er at hun nesten ikke har spist på flere dager nå. Vet at de skal spise mindre av Eukanuba, men hun spiser liksom ikke mer enn 2-3 biter og det er alt for lite...  :roll:  

Hun hadde skifta til Eukanuba ja, og hun spiste bra i begynnelsen, men ikke nå lenger.

Kanskje hun ikke liker foret så godt likevel da. Tenkte kanskje å prøve Hills neste gang, kanskje hun liker det bedre. :wink:

Det er vel heller ikke uvanlig at hunder spiser mindre på grunn av varmen. Men det kan faktisk være så enkelt at hun ikke liker Eukanuba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cavalita skrev:
Lar det ikke stå fremme nei for da kommer gutta mine å spiser det opp..  :D Og hun får heller ingenting mellom måltidene.

Saken er at hun nesten ikke har spist på flere dager nå. Vet at de skal spise mindre av Eukanuba, men hun spiser liksom ikke mer enn 2-3 biter og det er alt for lite...  :roll:  

jeg har hørt mange si at hundene blir fort matleie av Eukanuba... Det er jo sommer å varmt, hundene eter mindre nå... hell over noe velsmakende, buljong feks. kraft av et el anna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Kanskje hun ikke liker foret så godt likevel da. Tenkte kanskje å prøve Hills neste gang' date=' kanskje hun liker det bedre. :wink:[/quote']

hva med å prøve Oliver's?? velsmakende for, mine er utrolig glade i det foret. Jeg har Omega-3 oljen over foret, går ned på høykant

Jo, men nå bor vi slik til at det er ikke bare bare å få tak i det foret. Desverre. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ikke bare i storbyer. Du kan få det sendt. Det gjorde jeg selv før jeg begynnte å forhandle det. Gikk aldeles strålende det :D

jeg bor laaaangt utpå landet.

Nå selger jeg for her,Oliver's, ikke store mengder, men nok til at det går unna, og jeg får jo mat til mine egne kjære pelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscargutten skrev:
nei det er ikke bare i storbyer. Du kan få det sendt. Det gjorde jeg selv før jeg begynnte å forhandle det. Gikk aldeles strålende det :D

jeg bor laaaangt utpå landet.

Nå selger jeg for her,Oliver's, ikke store mengder, men nok til at det går unna, og jeg får jo mat til mine egne kjære pelser.

Ok, trodde det bare var storbyene jeg. :wink:

Men uansett så tviler jeg på at mamma gidder å bestille for når man kan få tak i godt nok for her. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cavalita skrev:

Ok, trodde det bare var storbyene jeg. :wink:

Men uansett så tviler jeg på at mamma gidder å bestille for når man kan få tak i godt nok for her. :wink:

ja enig, det finnes mange gode for på markedet. Hunden er nok bare matlei i varmen. Det kommer seg sikkert igjen... Uansett, lykke til da, og god sommer. I morra reiser jeg på ferie jippiiiiiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiLi spiser også veldig lite i varmen. Hvis du tenker på å bytte fôr, så er i alle fall Royal Canin det LiLi liker best, det er veldig smakfullt. Du kan også helle på litt Salmopet eller annen olje, det liker de fleste veldig godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cavalita skrev:
Lar det ikke stå fremme nei for da kommer gutta mine å spiser det opp.. :D Og hun får heller ingenting mellom måltidene.

Saken er at hun nesten ikke har spist på flere dager nå. Vet at de skal spise mindre av Eukanuba, men hun spiser liksom ikke mer enn 2-3 biter og det er alt for lite... :roll:

Så det er hunden som bestemmer hva den skal spise...? hihih...-her blir det tatt vekk - to dager uten mat får gutten her til å forandre mening...

Jeg hadde gitt henne halvparten av mengden dere gir nå,i en uke. så får hun spist så skålen blir tom. det får frem matlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
    • Hei! Har en 5 mnd gammel bc valp som knurrer og bjeffer på ting som kommer på avstand, samme om det er kjentsfolk eller fremmede.. hun syntes det er greit når de kommer nærme nok, da vil hun mer enn gjerne hilse og er fornøyd.   idag når faren min kom inn med caps knurret hun og bjeffet her inne, noe hun aldri har gjort før.. noe jeg bør gjøre for å forebygge? hun er dog lett å avbryte enkelte ganger, men mååå liksom bjeffe.. takk for alle svar
    • Jeg kaster lange blikk på Arrak sine jakker. Har brukt en 100-kroners Didriksons jakke fra Finn denne våren, og bra er det, for den har fått juling. Nå som hopping og biting og riving i klær ser ut til å være en ting i fortiden i nær fremtid.. Noen erfaringer med de?   Edit: advarer også mot Hööks sin jakke. Baklomma har rette kanter og er for smal. Lite plass og ting faller ut. Helt ok budsjettjakke, men har en råd til bedre, kjøp bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...