Gå til innhold
Hundesonen.no

engelsk roman

Gjest

Recommended Posts

Hei!

Som overskriften så skal jeg lese en engelsk roman i ferien, for jeg skal ha en presentasjon for lærerene i slutten av Januar. Noen som har noen bøker å anbefale?

Det bør være en bok som er lett å snakke om, med spenning og som man ikke missforstår. Er ikke spesielt glad i science fiction o.l. Kom gjerne med tips ;)

Ellers vil jeg ønske alle sammen en riktig GOD JUL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timbuktu av paul auster handler jo om en hund ved navn Mr. Bones, og den er kjempesøt. (Særlig for hundefolk ;) ) A Long Way Down av Nick Hornby er ganske morsom. Ingen av disse bøkene er spesielt lange eller tungleste.

Hvis ikke er jo Harry Potter mye bedre på engelsk!

Edit; GOD JUL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler The Curious Incident of the Dog in the Night-time av Mark Haddon.

Her står det litt om hva den handler om.

Den er kjempebra! En favoritt her i huset! ;)

Andre gode engelske bøker er "How to be Good" eller "High Fidelity" av Nick Hornby, han har skrevet masse bra (jeg ser du har blitt anbefalt han før..) ;)

Jeg vet ikke hvor mye engelsk du har lest, men om du kommer deg gjennom de første sidene i Angela's Ashes av Frank McCourt så kan du se fram til en skrekkelig godt skrevet bok, masse grining (jeg grein mye av den hvertfall.. ;)), og mye latter. Den er skrevet på engelsk/irsk dialekt og kan være litt vrien å forstå i begynnelsen, men etterhvert så kommer du inn i det, (akurat som bøker skrevet på nynorsk..)

The Hobbit, or, There and Back Again av Tolkien er også en bok jeg kan anbefale, må leses på engelsk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...