Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny støvsuger er kjøpt!


Lemen

Recommended Posts

Arven etter mormor, dvs min gamle støvsuger er ikke helt i form for tiden og vil snart bli erstattet (på januarsalget tenkte jeg). Den nye støvsugeren skal ha Hepa filter (det skal være så bra) og den skal støvsuge vekk hundehår... Men hva slags støvsuger er best på disse tingene? Gode forslag tas i mot med takk.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva ett Hepa filter er :P , men jeg kan trygt anbefale deg en Kirby støvsuger.

Har to hunder som røyter enormt hele året,og jeg kunne nok ikke hatt tepper inne viss det ikke var for Kirbyn. Masse ekstrautstyr du kan få kjøpt også, har akkurat renset teppene her med den.Den er dyr, men vell hvert pengene..

Siri

www.prikkedyret.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den beste, men den er dyr.

http://www.rewci.com/dyanbavadcfr.html

Det er ikke så mange i norge som selger denne, men den er helt fantastisk. Sparer penger til å kjøpe sånn selv.. Har hatt mange støvsugere, men ingen har overlevd st. bernardspels hver dag i lengre tid.

Den er poseløs, kjempesterk, kommer under sofaen, suger opp ALT, (tilogmed sikkel). Og nei - jeg selger ikke dyson. Men jeg fikk låne en, og det var en orgasmisk opplevelse ;) Og ikke snakk om hvor lett det var å støvsuge.. aldri mer over samme sted to ganger ;)

Til de som ikke gidder å åpne linken: Dyson animal ball pro!

(tok bare den første linken, det finnes mer utvalg)

Jeg ELSKER den støvsugeren!!

(Den koster ca. 5-6000 i norge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en electrolux, som jeg er kjempe fornøyd med. Den har jeg hatt i 2 år nå og er i bruk ca annenhver dag og fortsatt like god :wub: Nå så jeg at den var blitt temmelig mye billigere også, koster nå 1995,- på el-kjøp.

Kan anbefales!

Se her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale å kjøpe en støvsuger med høy motorstyrke, dvs min. 2000 - 2200 watt. Kan også være lurt å sjekke hvor lang ledning det er, noen støvsugere har forbausende kort ledning noe som gjør at du må bytte kontakt underveis. Se også på utformingen av børstehodet. Det bør ikke være for stort og klumpete slik at det blir vanskelig å komme til under møbler ol. Det er også lurt å kjøpe kjente merker slik at det er lett å få tak i støvsugerposer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker for innspill! :)

Januar viste seg å ikke være måneden for støvsuger innkjøp, de koster flere tusen..! Og det er rett etter jul.. Men jeg har store forhåpninger til februar.. :wink:

Grunnen til at jeg vil ha HEPA filter er at jeg er allergisk mot hundehår, og på min gamle støvsuger blir hundehårene knapt fanget opp før de finner en vei ut av filteret igjen..

Støvsuger-verdenen er jammen stor, med flott farger og mange rare funksjoner. Poseløs støvsugere var nytt for meg, men det skal sjekkes ut det også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller kjøpe poseløs :blink:

flere og flere støvsugere kommer nå uten posene, og det er veldig mye kjekkere!

Jeg vil bare svare noe på dette :) for før jul var jeg med typen, og han skulle ha en støvsuger han skulle gi bort til jul. Og de hadde en poseløs. MEN der sitter det et filter, og etter en stund må man bytte dette, OG han i butikken sa at de ikke kunne skaffe dette filteret, så da måtte man likevel gå over til poser igjen.

Så om man skal kjøpe poseløs, og det er filter inni (som jeg tror?! sitter i alle) så hør om butikken får skaffet dette. Ellers må man like greit gå over til vanlige poser igjen. Å da er vel vitsen borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det er select som selger poser som passer til alle typer støvsugere som har glidelås i bunnen, så det er bare å tømme de og bruke de på nytt. Aner ikke hvordan de virker (enda), men tenkte å prøve en dag. Går jo en formue i støvsugeposer i verste røytetid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller kjøpe poseløs :)

flere og flere støvsugere kommer nå uten posene, og det er veldig mye kjekkere!

Sorry, her er jeg nok fullstendig blÅnd. Men, altså, "poseløs"? Hvordan funker dette? Tømmer man hele støvsugeren oppi bossposen etter endt støvsuging???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, her er jeg nok fullstendig blÅnd. Men, altså, "poseløs"? Hvordan funker dette? Tømmer man hele støvsugeren oppi bossposen etter endt støvsuging???

Den vi så på var hvertfall slik at posen er byttet ut med en "boks", støvet havner i den, og den tømmer du i søpla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, tatt i betraktning at støvsugerposer har begynt å koste flesk-så er jo dette også en veldig økonomisk løsning i det lange løp i tillegg til at det må da være mer miljøvennlig enn alle disse posene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aahh, så deilig det er med røytefri hund! banana

Hehe.. Ja det er skjønt med røytefri hund! :P

Jeg setter mer og mer pris på det, spesielt når jeg har hatt besøk av andre hundekompiser, da er det pels overalt, ikke rart kanskje med denne vinteren vi har, varmt/kaldt om hverandre, det blir det mye røyting av desverre. Og jeg leengter etter ny støvsuger.. tror faktisk jeg går for poseløs altså.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ny støvsuger er kjøpt! :icon_fun:

Det ble en AEG Quickstop, med vaskbart Hepa filter, og med pose. Hundeeiere ble anbefalt å kjøpe støvsuger med pose fordi hundehårene tettet til filteret i den poseløse dingsen.. (noe i den duren der..)

Jeg er kjempefornøyd! Støvsugeren har en maks sugeeffekt på 370 watt, og munnstykket har hundehårfunksjon, (med søte poter på..) Og den fungerer kjempebra, både puddelhår, vanlig hundehår, (*host*) hybelkaniner forsvinner inn i det lange røret i en rivende fart. :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny støvsuger er kjøpt! :icon_fun:

Det ble en AEG Quickstop, med vaskbart Hepa filter, og med pose. Hundeeiere ble anbefalt å kjøpe støvsuger med pose fordi hundehårene tettet til filteret i den poseløse dingsen.. (noe i den duren der..)

Jeg er kjempefornøyd! Støvsugeren har en maks sugeeffekt på 370 watt, og munnstykket har hundehårfunksjon, (med søte poter på..) Og den fungerer kjempebra, både puddelhår, vanlig hundehår, (*host*) hybelkaniner forsvinner inn i det lange røret i en rivende fart. :baby:

Høres bra ut!! Men hvor mye kostet vidunderet? Jeg begynner å bli lei av å hele tiden måtte lete som en gal etter poser som passer min arv etter mormor. Et over tyveårgammelt vidunder! Funker som bare julingen, teipet og alt, men dog- slitsomt når det ikke engang modellnr. finnes i butikkenes oversikt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut! Men hvor mye kostet vidunderet? Jeg begynner å bli lei av å hele tiden måtte lete som en gal etter poser som passer min arv etter mormor. Et over tyveårgammelt vidunder! Funker som bare julingen, teipet og alt, men dog- slitsomt når det ikke engang modellnr. finnes i butikkenes oversikt;)

Jeg kjenner alt for godt til mormor-støvsugere.. :baby: Min gamle støvsuger måtte jeg gi noen vellplasserte spark for å få ledningen til å rulle inn igjen og filteret var bare til pynt og antagelig ikke til filtrering.. :baby:

Vidunderet ble kjøpt på Elkjøp, og kostet 1700, de hadde tilbud på den da jeg kjøpt den. Den er litt dyrere i nettbutikken.

I følge butikkmannen har den veldig sterk motor og sugekraft for støvsugere i den prisklassen, også er hundehårfjernings "feltet" (eget felt på støvsugerhodet) standard, og ikke ekstrautstyr som det ofte er (visstnok). Støvsugeren er liten og nett, mye mindre enn mormors.. Desverre kommer den bare i fargen sort, (jeg ville gjerne ha den i turkis, men det finnes ikke..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...